Gå til innhold

trenger tips til brudebukett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt kjole, ikke typisk brudekjole, men en beige silkekjole som går rett nedenfor knærne. Minner litt om den hvite til Marilyn Monroe i fasongen (denne).

Nå skal jeg brude den opp litt med hvite sko og underskjørt, og må også ha en fin brudebukett. Kan ikke så mye om blomster og hva som passer sammen med kjolen, så noen som vil dele sin ekspertise?? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Solsikker kunne vært innmari tøft!

Skrevet

Tja, gule solsikker til beige kjole? Hmmm... Litt usikker på det, merker jeg. Men jeg har jo ikke peiling ;-)

Skrevet

Hadde vært fint med noe litt duse farger da, kanskje ikke knæsj røde roser mener jeg (men det er min smak ;))

Syns hortensia er veldig fine, kommer i blått og rosa bl.a. Eller hva med beigegule eller lyserosa roser?

Siden du har litt kort kjole syns ikke jeg det passer med lang bukett, tror du kan virke kortere av det...

Skrevet

jeg syns de calla liljene er utrolig fine! og de kommer i mange foskjellige farger=)

her er et eksempel, helt nydelig!

Skrevet

Calla liljer tror jeg også kunne vært fint, kanskje i lilla/burgunder toner eller hvite... Kan jo kombineres med hvite roser og litt grønt.

Tror i alle fall det er best med en rund bukett fremfor en som henger/dråpeform til en kjole med den lengden.

Skrevet

Roser i champagne, tror jeg kunne vært fint.

Eller de gammelrosa, som går litt over i brunt igjen.

Skrevet
Roser i champagne, tror jeg kunne vært fint.

Eller de gammelrosa, som går litt over i brunt igjen.

Enig. Du bør iallefall ha en kort bukett! Du kan jo også spørre blomsterbutikken? De som lagde brudebuketten min hadde veldig sterke meninger om hva slags blomster som passer til brudekjolen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har kjøpt kjole, ikke typisk brudekjole, men en beige silkekjole som går rett nedenfor knærne. Minner litt om den hvite til Marilyn Monroe i fasongen (denne).

Nå skal jeg brude den opp litt med hvite sko og underskjørt, og må også ha en fin brudebukett. Kan ikke så mye om blomster og hva som passer sammen med kjolen, så noen som vil dele sin ekspertise?? :-)

ton i ton farger.....ventuelt noe lange grønne tynne gras inni buketten

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips.

Da tror jeg at jeg må gå for noe rundt, lyserosa/hvitt, gjerne iblandet noe grønt. Ikke lang og hengende, men kanskje fast som en vanlig bukett. Kan ikke helt blomsterspråket, men her er noen eksempler:

Da tenker jeg at f.eks. denne kunne passet..

Eller denne.

Eller denne her...

Heller ikke dumt med litt iblandet rosa...

Skrevet

Jeg tror kanskje heller jeg ville gått for noe i blåtoner til en beige kjole. Så blir det ikke så... kjedelig?

denne

eller

denne

Skrevet
Jeg tror kanskje heller jeg ville gått for noe i blåtoner til en beige kjole. Så blir det ikke så... kjedelig?

denne

eller

denne

Det tenkte jeg på også :) Såfremt du ikke er brun i huden, da tror jeg det hadde passet best med en beigeaktig bukett...

Skrevet
Tusen takk for mange gode tips.

Da tror jeg at jeg må gå for noe rundt, lyserosa/hvitt, gjerne iblandet noe grønt. Ikke lang og hengende, men kanskje fast som en vanlig bukett. Kan ikke helt blomsterspråket, men her er noen eksempler:

Da tenker jeg at f.eks. denne kunne passet..

Eller denne.

Eller denne her...

Heller ikke dumt med litt iblandet rosa...

Jeg syns den første buketten var veldig stilig og fin! :) Eneste jeg kom til å tenke på er at den buketten og noen av de andre var veldig tykke å holde i (veldig masse stilker). Kan kanskje være en fordel at blomstene dyttes i en sånn holde greie(husker ikke hva det heter).. så du faktisk klarer å holde buketten med en hånd :fnise:

Skrevet (endret)

Det kommer litt an på når du skal gifte deg, med tanke på blomster i sesong. Skal du ha utenom sesongen må du regne med å måtte betale for importblomster. Jeg skal gifte meg i juli, og skal ha rosa store "fluffy"peoner" i buketten min. Sammen med fresia og roser.Peonene gjør veldig mye av seg, så du behøver ikke så mange for at det skal bli en pen bukett.

post-26928-1236800593_thumb.jpg

post-26928-1236800676_thumb.jpg

Endret av Topaz
Skrevet
Det kommer litt an på når du skal gifte deg, med tanke på blomster i sesong. Skal du ha utenom sesongen må du regne med å måtte betale for importblomster.

April... Noen som vet hvordan det ligger an med calia-liljer (eller hva de het) da?

Blått er ikke helt meg, Lotus. jeg er mer rød, men rødt og beige er kanskje ikke helt den beste kombinasjonen. Evt oransje/varmgul kanskje?

Gjest chouchou ii
Skrevet

Nydelig kjole!

I ettertid "angrer" jeg pà at jeg valgte à bestille "brudebukett". Selv om den var ganske enkel sà tror jeg at det absolutt fineste hadde vaert à ha en bukett bomster i hànden som ikke var brudeopsatt hvis du skjönner. Hvis du skal gifte deg i April kan f.eks Ranukler vaere supert. Kjöp deg masse masse ranukler og bind de sammen selv. Tenk sà sött til den supre kjolen!

Lykke til!

Skrevet

Mitt tips til brudebukett er:......................................................................................................................................................................................................................................................BLOMSTER!!!!!!!!

Kanskje enkelte røde roser vil gjør seg :dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

• 2 måneder senere...
Skrevet
Det kommer litt an på når du skal gifte deg, med tanke på blomster i sesong. Skal du ha utenom sesongen må du regne med å måtte betale for importblomster. Jeg skal gifte meg i juli, og skal ha rosa store "fluffy"peoner" i buketten min. Sammen med fresia og roser.Peonene gjør veldig mye av seg, så du behøver ikke så mange for at det skal bli en pen bukett.

Hei Topaz, jeg prøver også å få tak i Peoner i min bukett i slutten av juni, men til nå er det ingen som sier de kan klare å få det til. Hvilken kjede/importør har du fått til å skaffe deg peoner i juli?

Gjest Grafica
Skrevet

Litt vanskelig egentlig å foreslå farge, for lys beige kan være så mangt, alt fra kald "gråbeige" til mer varm "karamellbeige", og det er veldig forskjell på hva slags farger som passer til hver av de.

Men kan jeg spørre hvor du har kjøpt kjolen din? Er nemlig på utkikk etter knelang kjole selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...