Gå til innhold

Når folk har "it's complicated" i relationship statusen på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

(har facebook på engelsk så jeg vet ikke hva disse tingene kalles på norsk)

Hva tenker du om folk som har dette som "forhold-status". Har tre venner (2 menn og en dame) som har satt "det er komplisert" som status for forhold. Begge mennene er gift og dama er samboer. Felles for alle tre er at ingen av partnerne deres er på facebook. Vet at han ene mannen har vært utro tidligere, men han fremstår (offentlig) som en god familiefar.

Hva tenker dere om folk som sier dette om forholdet sitt på facebook?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

Hva tenker du om folk som har dette som "forhold-status". Har tre venner (2 menn og en dame) som har satt "det er komplisert" som status for forhold. Begge mennene er gift og dama er samboer. Felles for alle tre er at ingen av partnerne deres er på facebook. Vet at han ene mannen har vært utro tidligere, men han fremstår (offentlig) som en god familiefar.

Jeg har det samme på min facebook. Det tiltrekker mye nysjerrighet og kommentarer. I mitt tilfelle er det fordi jeg har en on-off forhold til en eks (som ingen vet noe om). Skriver jeg "single" risikerer jeg mye uønsket oppmerksomhet fra de som bruker facebook som et sjekke-verktøy!

Jeg har venner som har alt mulig rart fra "in an open relationship" til alt annet. Bryr meg ikke om hva de skriver på facebook. Gidder heller ikke å kommenter det.

Skrevet

Hvis en sliter i forholdet, så kan jeg ikke se for meg at det blir noe bedre av at alle facebook-kontaktene blir hyppig oppdatert på alle opp- og nedturer. Jeg håper at partnerne deres vet om at nyheten er "offentliggjort", og at familie og venner ellers vet om at de sliter (så de ikke får høre det tilfeldig på gata av en gammel skolekompis; "Hei! Jeg hører at sønnen din og kona sliter, ja, det var jo dumt at han var utro, men vi får nå håpe at de får ordnet opp i det nå. Hun er jo trossalt 6 uker på vei og greier. - Ååå? Visste du ikke det? Nei, du har gjerne ikke facebook du...")

Gjest voksen bruker
Skrevet

Jeg er i relationship uansett hvor komplisert det måtte være, har intet behov for å utbasunere mine ups and downs på Facebook. De som trenger å vite det, inkludert den jeg er i relationship med, får vite det rett fra kilden.

Hva andre måtte gjøre er meg revnende likegyldig, det er ikke det feltet jeg legger mest merke til.

Gjest LanaLane
Skrevet (endret)

slettet

så ikke at dette var om par som var gift/samboende ;)

Endret av LanaLane
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fortåelse for at folk i avstandsforhold kan si at det er "complicated". Det blir liksom logisk.

Men når man har en kompis som utad er en god familiefar og ektemann og du på facebook ser han skrive "it's complicated" så blir det litt merkelig. Kan hende det skjer ting i det ekteskapet som gjør at det ikke er så rosenrødt og at mange i nær omgangskrets vet det. Men det virker bare teit å legge det ut på facebook - at det er komplisert i forholdet.....

Skrevet

Jeg synes det er utrolig unødvendig! En mann jeg kjenner på fb som er gift, endret statusen sin fra gift til det er komplisert til single og så TILBAKE til gift igjen-Dette bare i løpet av noen dager. I tillegg skreiv han feks "Er helt knust", "tar tingene mine og flytter!" Herregud, hvor dum er ikke det?! Bare sett opp et kamera på soverommet liksom, så får vi med oss HVA krangelen skyldes også. Kjendiser vil helst ha privatlivet sitt i fred, mens noen idioter legger ut om det frivillig på fb-gjør seg selv og partneren sin til latter-gjør seg til en "snakkis" på bygda. Det fins mange nok dumme folk der ute, som kan meske seg i livet ditt!

Til og med ei klok venninne av meg gjorde det samme: Fra gift til its complicated tilbake til gift igjen...Mannen hennes derimot, ville ikke legge ut privatlivet deres på fb-så han endret ikke sin status-hva forteller DET? Jeg synes det er en ny måte å være illojal på mot partneren sin. og man gjør parforholdet mer utsatt for press og kritikk fra andre når man gjør slikt. jeg tror det er skadelig for parforholdet og jeg synes folk som gjør slikt er, om ikke dumme, så er de ubetenksomme.

Skrevet

Jeg trodde it's complicated gikk mer ut på at det var liksom ikke et helt forhold, at de var mer av og på..

Skrevet (endret)

Jeg er en av dem som syns ENDRING av singelstatusen er en uting. Jeg har fjernet hele statusen. Jeg skjønner heller ikke dem som legger ut hele livet sitt der. At de ønsker at alle skal vite alt. Jeg er fra en liten plass og vi alle har 350 venner omtrent, og dette går jo ut til venner, venners venner og alle andre som kan lese for de som har det åpent. Det blir ganske mange.

Da en venninne av meg spurte meg hvordan det gikk med eggløsningen min på veggen, og dette ble sendt ut til ALLE så fjernet jeg veggen også! Det er håpløst og man kan ikke kontrollere hva andre skriver til deg, men visse ting syns jeg er for privat til at det skal spres på facebook.

Sånn, nå fikk jeg fram poenget mitt bedre.

Syns det er helt ok at folk har married, singel osv, men syns ikke jeg skal dele med hele verden hver gang jeg og sambo krangler :ler:

Endret av Lissi
Gjest Gjest_Siv_*
Skrevet
Jeg er en av dem som syns den singelstatusen er en uting.

Men hvis du er singel så er da det helt greit å ha singel som status.

Akkurat som det er greit at det står forlovet (og gjerne også med hvem om den du er forlovet med også er på face)

Man kan selvfølgelig også velge å ikke vise noen forhold-status i det hele tatt.

Skjønner ikke de som opplever at singel.status gjør at de får henvendelser fra fremmede. Da må man vel ha en profil som er åpen for alle å se?

Jeg har fått henvendelse fra fremmede menn (som vil adde meg eller som har sendt meg melding) men det er bare på bakgrunn av bildet mitt. For det er kun mine venner som kan se forholdstatusen min osv. Og den er ikke singel. Men gift med "navnet på mannen min". Så henvendelser fra slibrige mannfolk kan man få uansett. (det er bare å ignorere da. Det er viktig å ikke svare på meldinger fra folk man ikke vil ha noe med for ellers så får de jo tilgang til profilen)

Gjest Gjest_Issy_*
Skrevet

Har et par bekjente som, der ett av parene har giftet seg, og et annet par er forlovet og slutt annenhver uke.

Og jeg fatter ikke hvorfor de vil vise det til alle ? Jeg blir nesten flau pa deres vegne over at den ene uken star det "married" og uken etterpa "singel" eller "its complicated", og neste uke "married" igjen. Begge disse parene har BARN, og de er kun 24 aar disse personene, og jeg vet at de krangler mye spesielt pa fylla.

Statusoppdateringer er ok, folk ma skrive hva de vil, men jeg blir som sagt selv forlegen av at folk driver pa sant ...

Skrevet (endret)
Da en venninne av meg spurte meg hvordan det gikk med eggløsningen min på veggen, og dette ble sendt ut til ALLE så fjernet jeg veggen også!

Hallo!? Slike folk burde ikke hatt tilgang på internett overhodet! :O Men det virker som om enkelte tror at wallen er en privat greie som kun en selv og mottaker kan se.

Endret av Jade
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skjønner heller ikke dem som legger ut hele livet sitt der. At de ønsker at alle skal vite alt. Jeg er fra en liten plass og vi alle har 350 venner omtrent, og dette går jo ut til venner, venners venner og alle andre som kan lese for de som har det åpent. Det blir ganske mange.

Man bestemmer jo selv hvem som skal ha hva slags tilgang til profilen sin.

Mine nærmeste venner og familie har tilgang til alt.

De andre har kun begrenset tilgang.

Og ingen venners venner kan få se bildene mine.

Men noen er mer PR-kåte enn andre og synes vel det er gøy å blottlegge seg elv. De om det. Man kan bare ta ansvar for seg selv her..

Innstillinger vet du. Da kan man begrense mye!

Men drøyt er det å være gift og fortelle hele bygda at det er komplisert!

Skrevet
Hallo!? Slike folk burde ikke hatt tilgang på internett overhodet! :O Men det virker som om enkelte tror at wallen er en privat greie som kun en selv og mottaker kan se.

Jeg syns det var utrolig pinlig, og jeg vil ikke at alle skal komme å spørre om det skjer noe, er du gravid osv.

Er utrolig lurt å bruke litt nettvett. Er det private ting så er det en grunn til at man har en innboks.

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Jeg kjenner ei som har åpen profil og som hadde "its complicated" på forholdstatusen. Det er fordi hun hadde forhold til en gift mann. Nå er det slutt og hun er "singel". Men... hun har på den andre statusen (om hva du gjør osv.) informert hele verden om sine sinnssteminger og hintet om alt mulig rart vedr det at hun bare faller for menn som er opptatt, hvordan skal hun komme over kjærlighetssorgen, livet er tungt og blablabla.

Det er greit nok at livet er komplisert men det får da være grenser....

Og dette er ei smart voksen dame (37 år)også. Velutdannet og god jobb og utad veldig oppegående. Hva får voksne ordentlige folk til å legge ut privatlivet slik på den måten. Alle kan gå inn å lese for hun har helt åpen profil!!!

Hadde jeg vært mann ville jeg kviet meg for å inngå forhold til henne. For her er man garantert at alle ups and down i forholdet blir publisert!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en gammel venninne på facebook som jeg ikke har noe kontakt med lenger, utover fb. Hun legger ut hele livet sitt i statusfelt og oppdateringer. Jeg vet "alt" om det trøblete av-på-forholdet hennes, til tross for at jeg ikke har snakket med henne på flere år. Vi sender ikke private meldinger til hverandre på fb heller, alt jeg vet har jeg fått vite via statusoppdateringer osv.

En del av meg er pinlig berørt over hele greia. En annen del av meg er nysgjerrig og følger med som om det var en såpeopera. :sjenert:

Det jeg ikke skjønner er at hun vil at "hele verden" skal vite om denne følelsesmessige berg- og dalbanen hun opplever.

Når det gjelder forholdsstatus så synes jeg den bør stå på gift/i et forhold helt til man offisielt har gått fra hverandre. Om det er komplisert så er da det et privat anliggende og ikke noe man illojalt bør utbasunere til alle og enhver. Det virker litt som en barnslig hevngreie å legge ut ting om partneren sin på FB.

Gjest Gjest_Sina_*
Skrevet

Jeg har vært i et forhold i over 2 år, men velger å ikke skrive noe under "relationships" feltet. Dette er fordi vi har våre opp-og nedturer, frem og tilbake. Har også en gift venninne som heller ikke skriver noe under det feltet. Synes det er mye bedre enn "its complicated" osv

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan da ikke være så "complicated"! Enten så er du singel, eller forlovet eller gift. Eller så setter du ingenting i det hele tatt. Driver du og roter med andre eller har kranglet med kona slik at du må sove på sofaen til en kamerat noen netter så kan det sikkert være "complicated" - men det endrer ikke din sivilstatus!!

men folk må jo få gjøre som de vil

Skrevet
Det kan da ikke være så "complicated"! Enten så er du singel, eller forlovet eller gift. Eller så setter du ingenting i det hele tatt. Driver du og roter med andre eller har kranglet med kona slik at du må sove på sofaen til en kamerat noen netter så kan det sikkert være "complicated" - men det endrer ikke din sivilstatus!!

men folk må jo få gjøre som de vil

Eller så har man kjæreste/samboer. Teller ikke det? :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm.. hver gang jeg har sett at noen endrer status til "it's complicated" har jeg trodd at det bare var på spøk. Har ikke fått meg til å tro at det ligger noe i det, som man vil dele med alle på vennelista...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...