Gjest Gjest_lillemeg_* Skrevet 10. mars 2009 #1 Skrevet 10. mars 2009 Hva er vanlig pris å betale for hår og sminke til bryllupet? Ei venninne av meg skal gjøre dette for meg, men er usikker på hva jeg skal betale...
Jade Skrevet 10. mars 2009 #2 Skrevet 10. mars 2009 Jeg betaler 3000 i Bergen for håroppsett og sminking hos frisør. Dette tar ca 4 timer, så det blir rundt 750,-/timen. Med mindre veninnen din er profesjonell frisør, så ville jeg betalt mye mindre enn dette.
kinkeline Skrevet 10. mars 2009 #3 Skrevet 10. mars 2009 En venninne som tar betalt for å fikse håret ditt på bryllupsdagen din? Javel.. Ville tro det er den ene dagen man gjør noe gratis for en venn.
KittyBambi Skrevet 11. mars 2009 #4 Skrevet 11. mars 2009 En venninne som tar betalt for å fikse håret ditt på bryllupsdagen din? Javel.. Ville tro det er den ene dagen man gjør noe gratis for en venn. Har en venninne som er stylist og hun tar 2500 kr av meg den dagen.. Trodde hvertfall jeg skulle få rabatt, men neida. Men men...
Solstrålejenta Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 Da jeg forhørte meg på salong fikk jeg oppgitt 2500 for hår og sminke. Jeg skal imidlertid nå ha min tilkommende onkel til frisør og ei venninne til å sminke meg Det betaler jeg ikke for... Annet enn at jeg betaler for utstyr da, som innkjøp av sminke o.l. Men den går jo an å gi dem en takk for hjelpen gave i etterkant
kinkeline Skrevet 11. mars 2009 #6 Skrevet 11. mars 2009 Har en venninne som er stylist og hun tar 2500 kr av meg den dagen.. Trodde hvertfall jeg skulle få rabatt, men neida. Men men... Høres ut som en kjempegod venninne.
twinklestar Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 Jeg betaler 3000kr i middels stor by. Dette inkluderer hår og sminke (også prøvetime) + snitter og sprudlevin til meg og forloveren. Salongen blir stengt av for bare oss to og vi kler på oss der. Har vært der som forlover før, og det var veldig koslig at det bare var oss to der! Gleder meg til den tiden vi har hos frisøren!
mbi002 Skrevet 15. mars 2009 #8 Skrevet 15. mars 2009 Jeg betaler 3000kr i middels stor by. Dette inkluderer hår og sminke (også prøvetime) + snitter og sprudlevin til meg og forloveren. Salongen blir stengt av for bare oss to og vi kler på oss der. Har vært der som forlover før, og det var veldig koslig at det bare var oss to der! Gleder meg til den tiden vi har hos frisøren! Det høres fantastisk ut!!! Det er vel ikke i Bergen?
twinklestar Skrevet 15. mars 2009 #9 Skrevet 15. mars 2009 Det høres fantastisk ut!!! Det er vel ikke i Bergen? nei, deseverre... Det er i Fredrikstad. Men finnes sikkert noe lignende i Bergen også... Men det lønner seg kanskje å høre på litt mindre salonger, der du vet at de også sminker. Hvis ikke mat/drikke er inkludert kan man jo sikkert få til å bestille det selv... går iallfall an å spørre. Håper du finner en bra salong!
Cæmis Skrevet 15. mars 2009 #10 Skrevet 15. mars 2009 Hadde jeg skulle gjort dette for en venninne hadde jeg hvertfall gjort det gratis siden det er bryllupet hennes, men men Synes å betale penger for det virker litt rart? Hvor god veninne er hun? Bestevenninner ville vel gjort det gratis, men en venninne du ser kanskje 1 gang hver 3 mnd tar kanskje litt mer for det? Jeg vet ikke Hvis hun vanligvis ville tatt si 3000 ville jeg regnet med at hun ikke tok mer enn 1000-1500? eller?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #11 Skrevet 15. mars 2009 Litt leit at venninna di ikke gjør det gratis, men hører det er yrkesulempen for frisører; alle forventer gratis hjelp. Det er jo dette de lever av.
Rampolina Skrevet 16. mars 2009 #12 Skrevet 16. mars 2009 nei, deseverre... Det er i Fredrikstad. Men finnes sikkert noe lignende i Bergen også... Men det lønner seg kanskje å høre på litt mindre salonger, der du vet at de også sminker. Hvis ikke mat/drikke er inkludert kan man jo sikkert få til å bestille det selv... går iallfall an å spørre. Håper du finner en bra salong! Hvor???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå