Gå til innhold

En liten personlig mening

Gjest Linn

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Nå i det siste har jeg lest en del her inne på KG om p-sprøyter og andre prevansjonsmidler.

Jeg skjønner det at de som ikke har prøvd det før er nyskjerrige på hvordan andre har opplevd det osv. Og det er bra at man spør.

Min mening er da at det virker som om noen her inne bygger opp sine meninger og erfaringer av andre. Ombestemmer seg etter å ha hørt hva en sa og omvendt.

Nå i dag så finnes det fagfolk! Leger, gynekologer osv. som kan mer om dette. Hvorfor ikke spørre dem sånn at man kan få et skikkelig svar?

Og en annen ting.. man kan ikke forutse hvordan kroppen DIN kommer til å reagere på f.eks p-sprøyte før man har prøvd det selv!

---

Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda Linn, du har rett i at det kan være tvilsomt å stole på folk som påstår de har peiling, uten egentlig å ha det.

Jeg stoler likevel mer på mange personlige erfaringer enn på èn lege hva angår bivirkninger og lignende.

Jeg har opplevd mange ganger at legen egentlig ikke har mye peiling på hva som faktisk fungerer.

Jeg har flere ganger måtte spørre venner om deres erfaringer, og prøvd løsninger som fungerer utmerket. Legen bryr seg som oftest ikke om disse løsningene når jeg konfronterte henne.

...men å være klar over at alle er ulike, og at det er legen som sitter på den faglige kunnskapen, er selvsagt et viktig poeng.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linn.

Jeg syns det er kjempe kjekt å få andre sine meninger og erfaringer om div. men vi vet vel alle det at vi er forskjellige og at når det kommer til stykket er det avgjørelser som må taes i samråd med legen.

Men det er alltid kjekt å ha noen spørsmål å stille legen sånn at vi får best mulig info.

Og det er desverre ikke alle leger som er like flinke til å informere om vi ikke spør dirkte.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...