Gå til innhold

Forloveren min vil ikke holde tale..

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min beste venninne som er min forlover har ingen ønsker om å holde tale. Hun er en veldig sjenert person, og jeg forstår henne egentlig veldig godt (selv om jeg alltids skulle ha klart å si noen ord hvis jeg hadde vært forlover for henne,selv om jeg er like sjenert :oops: )

Jeg mener jeg bør respektere at hun ikke vil holde tale, og jeg synes heller ikke at noen skal gå og grue seg til bryllupet mitt pga en tale! Jeg har sagt til henne at det er greit, og at dette går bra. Det er et lite bryllup med ca. 40 gjester....på en annen måte hadde det vært gøy om hun hadde gjort noe annet istedet...noe som ikke er så "skummelt" for henne.

Noen gode forslag der ute? Slik at jeg kan hjelpe henne på vei.. Jeg har inntrykk av at hun gjerne vil gjøre noe, men ikke tør!

Skrevet

Respekter hennes ønske og la henne eventuelt finne på noe alene.

Man har ikke forlover for talens skyld.

Skrevet

Noen forlovere skriver kanskje en sang, eller leser et passende dikt i stede for tale. Du kan nevne det for henne, men la henne velge selv. Som du sier, hun bør ikke grue seg fordi hun blir tvunget til å holde en tale når hun ikke føler seg vel med det.

Skrevet

Hva om hun skriver en sang til deg istedet? (Det er sikkert mange ting man kan gjøre istedet, men ikke som jeg kommer på). Det var iallefall det jeg sa til forloveren min, dersom hun syntes det ble for ille å snakke. Hun er også sjenert, men jeg tror hun kommer til å si noen ord. Men dersom hun skulle velge et annet alternativ ville jeg ikke blitt skuffet!

Håper dere finner en løsning!

Skrevet

Min forlover skal heller ikke holde tale så vidt jeg vet... Hun synes det blir litt skummelt... Så hun har snakket om å skrive en sang i stedet. Synes det er like greit. Vil ikke at hun skal gå rundt å grue seg for talen hele dagen... :D

Skrevet

Min forlover holdt heller ikke tale av samme grunn som din, men hun hadde laget en sang istedenfor. Og det var veldig kosleig syns jeg :)

Skrevet

Hun kan vel kanskje bare si noen få ord og si at siden hun ikke liker å holde taler så har hun laget en sang til deg isteden. Sanger er det flust av både på nettet og biblioteket om hun ikke vil skrive selv.

Gjest mattahara
Skrevet

Jeg har vært forlover for min venninde.

Jeg har veeelidig angst med å reise meg å si noe forran en mengde med mennesker ( sikkert dyr også :ler::ler: )

Jeg skrev en veldig fin sang (fikk skryt av brura), men selv om alle sang var jeg nervøs he he.

Min venninde respektere mitt valg, men det visste hun før hun spurte meg, for da hun gjorde det sa hun...vil du være min forlover?? Du trenger ikke si noe assa he he men kansje jeg kunne få en sang av deg??

Å sånn gikk det å alle var fornøyde...

Skrevet

Sang er veldig koselig.

Forøvrig kan det være kjempelurt å ha en tale på rim om man er litt usikker og gruer seg for å holde talen. Da har man et klarere "manuskript" og har lov til å bruke arkene mer enn om man holder en vanlig tale.

Skrevet

Hva med en god, gammeldags "veggavis" med tekst og evt bilder/ illustrasjoner?

Kunne vært festlig.

Skrevet

Forloveren min holdt ikke tale. Istedenfor hadde hun skrevet mange ord til meg, printet ut på ett flott ark og rammet inn.

Når det ble hennes tur til å tale, kom toastmasteren med denne til meg, med de ord til forsamlingen at siden ikke alle var like glade for å måtte eksponere seg, så var dette ett minne min forlover jeg ville at jeg skulle ha.

Jeg regnet med at det kom til å bli noen tårer når jeg leste hva hun hadde skrevet, så jeg satte rammen på gavebordet så alle kunne lese.

Selv leste jeg i ro og fred når vi endelig var kommet oss hjem.... Og som tårenene rant.... :D

Skrevet

respekter henne er ikke alle som ville sagt ifra. Jeg synes hun heller kunne skrevet en sang det er jo mye enklere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...