Gjest Princess1 Skrevet 7. juli 2003 #1 Del Skrevet 7. juli 2003 Er det et "must" at folk skal kaste ris på brudeparet når vielsen er over? Har ikke tenke på dette før jeg...så jeg begynte nå å lure på om vi må ha dette eller ikke...hva er det som er mest vanlig? Hvilken ris bruker man? Lager man risposene selv...? Mange spørsmål..men jeg har ikke peiling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #2 Del Skrevet 7. juli 2003 Dette mener jeg at det ikke er noe brudeparet gjør noe med... Er noen av gjestene som har med seg ris, samme hvordan og som kaster dette når brudeparet står utenfor kirken!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 7. juli 2003 #3 Del Skrevet 7. juli 2003 Vi glemte bort hele riskastingen, vi! Min venninne giftet seg nå på lørdag, og ingen hadde husket risen... Dumt!!! Det ble noe som manglet, liksom! Men du kan bruke puffet ris, feks? Eller konfetti? (det blir mye søl av det). Jeg synes såpebobler er litt fint jeg da... men da må man være forsiktig, det er dumt hvis man søler på kjoler... .. selv har jeg lyst på vinterbryllup, og da skal det være stjerneskudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 7. juli 2003 #4 Del Skrevet 7. juli 2003 Det som eventuelt skal kastes på brudeparet må gjestene sørge for selv. Men vi skal legge ned veto mot vanlig ris, for dette tar nemlig livet av fuglene som spiser det, pga svelling i magen. Har tenkt å foreslå solsikkefrø e.l. istedet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 7. juli 2003 #5 Del Skrevet 7. juli 2003 Fuglefrøblanding er fint å bruke - brudeparet bør tenke på dette selv. Solsikkefrø er ganske store da - kan gjøre vondt... Vi brydde oss ikke så mye om det vi, men noen venner hadde ordnet det. helt greit, hadde ikke vært farlig om det ikke var. Men hyggelig, selvsagt, at de gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 7. juli 2003 #6 Del Skrevet 7. juli 2003 Litt på siden: Har hørt at dyrevernere fraråder bruk av ris på denne måten, for å spare småfugl for unødige lidelser. De spiser den ukokte risen, den sveller i magen...som man skjønner, ikke særlig godt for en liten fuglemage Konfetti (eller såpebobler) er bedre! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mica Skrevet 7. juli 2003 #7 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg har ikke vært i så mange bryllup, så jeg vet ikke så mye om hvordan tradisjonen er. Men der vi skal gifte oss er det ikke lov til å kaste ris, for det er ikke bra for fuglene/duene å spise dette. Vi fikk beskjed at dersom det skulle kastes noe måtte det være frø (noe det ikke er farlig for fuglene å spise). Jeg synes ikke tanken var så dum, vil ikke ha søte små fugler på samvitigheten...det kan derfor være en løsning for andre også. Dette er selvsagt ikke for å moralisere, men bare et lite tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 7. juli 2003 #8 Del Skrevet 7. juli 2003 Hvis mange hadde blåst såpebobler på oss tror jeg jeg hadde blitt litt forarget jeg. Når de sprekker på klær blir det jo ofte ett merke der etterpå. Og for sånne som oss som skulle rett til fotografen etterpå ¨så hadde jeg ikke likt det så godt. Men ellers så syns jeg frøblandinger er veldig greit. Og hvis en skal bruke ris. er 5 minutters risen veldig grei for den sveller ikke noe særlig i en liten fuglemage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 7. juli 2003 #9 Del Skrevet 7. juli 2003 Litt på siden: Har hørt at dyrevernere fraråder bruk av ris på denne måten, for å spare småfugl for unødige lidelser. De spiser den ukokte risen, den sveller i magen...som man skjønner, ikke særlig godt for en liten fuglemage Konfetti (eller såpebobler) er bedre! :D Derfor er fuglefrø bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå