Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke allverdens peiling på data, men har hørt at dette kan være en trojaner? Vet ikke hvilken nettside jeg eller samboer kan ha vært på for å få den, men poenget er at den omtrent alltid står på listen over cookies, dette har jeg sjekket flere ganger da den har dukket opp på antivirus/antispy programmet vårt noen ganger.

Spørsmålet er vel i grunn er det noen nettside jeg burde unngå og er det sant at dette er en trojaner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

ok, takk for svar. Så det nytter ikke bare å slette den fra cookies-lista med andre ord?

Hvordan kan jeg vite hvor jeg får den fra? Hvis det er slik at det er en bestemt plass, så vil jeg vel bare få den på nytt og på nytt?

Gjest dylan thomas
Skrevet

Tipper demo6 som står i front har noe med opprinnelsessiten å gjøre.

Regner vel med du vil se en adbureau cookie flere ganger så lenge internett består ja.

Gjest Gjest
Skrevet

Prøvde å google demo6 men fant ikke noe, vet ikke helt men hvis det kan komme fra hvilken som helst nettside så vil det i grunn ikke være enkelt å finne hvilken. Er bare det at akkurat den, med det som står i front, er en gjenganger, så hadde vært greit å vite hvor den kom fra.

Men ellers takk for hjelpa :)

Skrevet (endret)

cookies er ikke virus. Antivirusprogrammet ditt sjekker etter "tracking cookies" (som forklart over) i tillegg til virus. Den kommer fra reklame som ligger på en haug med websider (akkurat som man har Google-reklame på mange sider). så det hjelper ikke å unngå en eller 2 sites. Bare ved å gå inn på kvinneguiden, laster du inn reklame fra googlesyndication.com, adtech.de og doubleclick.net

Skal du hindre at slike cookies skal lagres hos deg, må du endre dette i innstillingene dine i nettleseren. F.eks. at den må spørre om din tillatelse før den lagrer cookies. Det kan fort bli litt masete. Anbefaler deg å legge inn reklame-blokkeringsverktøy i nettleseren din. F.eks. Adblock i Firefox.

adbureau har nok mange servere som reklamene deres ligger på. Disse er navngitt med f.eks. demo6. Sikkert også demo1, demo2, osv. Tror nok ikke det ligger noe dyp mening bak navnet. Det er bare reklame, og forteller ingenting om hva du eller samboeren din har surfet på.

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...