Frk Johansen Skrevet 9. mars 2009 #1 Del Skrevet 9. mars 2009 En god venninne har vært igjennom en stor operasjon og jeg skal på besøk på sykehuset, men hva ville være hyggelig å få annet enn blomster? Hun er ei sporty jente på litt over 30. Har tenkt på nykværnet kaffe eller en bok, andre forslag? Tenker å holde meg under ca 250,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk Skrevet 9. mars 2009 #2 Del Skrevet 9. mars 2009 Hva med en skikkelig god håndkrem? Sykehusmiljø kan være tørt. Jeg setter alltid pris på hjernetrim, i det sist har gått med en del sudoqu hefter! Og kanskje en skikkelig kulepenn å løse dem med! Det er tanken som teller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 9. mars 2009 #3 Del Skrevet 9. mars 2009 Hvis jeg skulle blitt liggende på sykehuset en stund hadde jeg nok blitt overlykkelig over noe koselig tidsfordriv - en litt "lett" bok, kryssord/sudoku-blad, tegneserier, etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #4 Del Skrevet 9. mars 2009 En god venninne har vært igjennom en stor operasjon og jeg skal på besøk på sykehuset, men hva ville være hyggelig å få annet enn blomster? Hun er ei sporty jente på litt over 30. Har tenkt på nykværnet kaffe eller en bok, andre forslag? Tenker å holde meg under ca 250,- Nykvernet kaffe? Betyr det at hun har kommet hjem? Er hun på sykehuset, ville jeg gitt blomster (jada, jeg ser du skriver at du er på jakt etter noe annet, men blomster er et must på sykehus), godteri og lesestoff. Er hun hjemme hadde jeg droppet blomster. Gitt henne en kurv med mye godt i, som det er enkelt å forsnye seg av. Snart påske, fyll den med alskens påskegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. mars 2009 #5 Del Skrevet 10. mars 2009 Nykvernet kaffe? Betyr det at hun har kommet hjem? Er hun på sykehuset, ville jeg gitt blomster (jada, jeg ser du skriver at du er på jakt etter noe annet, men blomster er et must på sykehus), godteri og lesestoff. Er hun hjemme hadde jeg droppet blomster. Gitt henne en kurv med mye godt i, som det er enkelt å forsnye seg av. Snart påske, fyll den med alskens påskegodt. Det kan tenkes at denne venninnen har hatt en mage- eller gallesteinsoperasjon og må være svært forsiktig med mat og drikke. Da er det ikke så lurt med spiselige ting i gave. Nå skriver TS ingen ting om dette. Man må i i alle fall ta i betraktning hva slags operasjon det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 10. mars 2009 #6 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg er blitt fortalt at blomster ikke er lov enkelte steder grunnet allergi eller noe? Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Johansen Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 10. mars 2009 Hun kommer hjem om en uke, og kan drikke kaffe da og er veldig glad i kaffe, derfor den tanken, men ser mange er inne på sudoku og det var en god ide! Sykehusdagene kan nok bli lange... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Johansen Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg er blitt fortalt at blomster ikke er lov enkelte steder grunnet allergi eller noe? Noen som vet noe om dette? Har bare hørt at det ikke er lov med blomster for de som ligger på intensiven, men vet ikke om det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 10. mars 2009 #9 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Jeg ville ha kjøpt blader (se og hør, kryssordblader, Cosmo, etc.), noe godis, en deilig morgenkåpe (?), en god fuktighetsspray/krem, en deilig påsmurt baguett (hvis hun er lei sykehusmat), pastiller, blomster, håndkrem, en god bok, et kort med god bedring.´, bamse... Kommer jo også an på hvilken type hun er. Ikke alle blir overlykkelig for kremer f.eks. Edit: Jeg hadde selvsagt ikke kjøpt alt dette Endret 10. mars 2009 av Christabelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 10. mars 2009 #10 Del Skrevet 10. mars 2009 Hun kommer hjem om en uke, og kan drikke kaffe da og er veldig glad i kaffe, derfor den tanken, men ser mange er inne på sudoku og det var en god ide! Sykehusdagene kan nok bli lange... Jeg hadde satt stor pris på ekslusiv kaffe som man kanskje ikke tar seg råd til selv. Kanskje ikke like stas med Coop-kaffe? Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2009 #11 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg fikk selv en kurv med masse frukt og sjokolader, og et par blader (Henne, KK etc). Det gikk rett hjem hos meg hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2009 #12 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg fikk selv en kurv med masse frukt og sjokolader, og et par blader (Henne, KK etc). Det gikk rett hjem hos meg hvertfall. Det hadde jeg også blitt glad for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frysepulver Skrevet 10. mars 2009 #13 Del Skrevet 10. mars 2009 Lettleste pocketbøker! Blader leser man gjennom på null komma niks, men for tung litteratur funker også dårlig, for man sover ofte litt innimellom. Godteri, håndkrem/ansiktskrem, noe mat hun savner som man ikke får på sykehuset osv. Dette er ting jeg har satt veldig pris på ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 10. mars 2009 #14 Del Skrevet 10. mars 2009 Hva med en mp3-lydbok? (Eller blir den i dyreste laget?) Det kan være godt å ha en lydbok i ørene når en skal slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 10. mars 2009 #15 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg ville satset på lesestoff og tidsfordriv ala kryssord og/eller sudoko. Jeg ville satt veldig pris på dette selv hvis det var meg som var parkert i sykehussengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 10. mars 2009 #16 Del Skrevet 10. mars 2009 På lokalsykehuset her har de ikke direkte forbud, men de anbefaler det ikke. Det ståt skilt der de oppmuntrer til å ta med noe annet. Blader og lette bøker går vel hjem hos de fleste. Alt tidsfordriv hjelper. Ellers bør en vel se litt an personen og. Hum blir sikkert glad uansett, er jo tanken som teller. Godt å vite at noen bryr seg når en er syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyra Skrevet 11. mars 2009 #17 Del Skrevet 11. mars 2009 Noe lett å lese på stemmer jeg for, evt hvis hun har pc med seg noen dvder? Sykehusdagene kan bli lange ja, men hadde ikke satset på hjernetrim av den tunge sorten eller tunge, tykke bøker da man er sliten og sår den første tiden etter operasjon. Jeg har hvertfall stort sett sett på film etter mine siste operasjoner, mer behagelig enn å lese den første tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Libuse Skrevet 12. mars 2009 #18 Del Skrevet 12. mars 2009 Hei Hva med en lydbok eller garn og strikkepinner (hvis hun ikke har brekt armen da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 12. mars 2009 #19 Del Skrevet 12. mars 2009 Nykvernet kaffe? Betyr det at hun har kommet hjem? Er hun på sykehuset, ville jeg gitt blomster (jada, jeg ser du skriver at du er på jakt etter noe annet, men blomster er et must på sykehus), godteri og lesestoff. Er hun hjemme hadde jeg droppet blomster. Gitt henne en kurv med mye godt i, som det er enkelt å forsnye seg av. Snart påske, fyll den med alskens påskegodt. Jeg er enig i at nykvernet kaffe er en gave til en som har kommet hjem, ikke til en som fremdeles ligger på sykehus. Men blomster synes jeg også passer mye bedre til en som har kommet hjem. Koselig å få slikt hjemme, men på sykehuset blir det vel stående mest i veien (om man i det hele tatt får ha det der). Skjønner ikke hva som er "must" med blomster på sykehus. Jeg ville MYE heller mottatt blomstene etter hjemreise enn på sykehuset. På sykehuset ville jeg ønsket meg: -lesestoff -annet tidsfordriv (sudoku, håndarbeid osv -alt etter mottakerens interesse) -godis (om hun har lov til å spise det) -håndkrem, neglefil ol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Johansen Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 13. mars 2009 Selv etter store alvorlige inngrep ligger man tydeligvis ikke lenge på sykehuset, så jeg dro på hjemmebesøk med et velfylt påskeegg og det ble veldig godt mottatt. Huset bugnet av blomster og blader så jeg tror det var greit med noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå