Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #1 Skrevet 7. juli 2003 Ble litt vel full for et par dager siden og kysset to andre enn typen min. Selv om jeg risikerer at han kommer til å ta dette for mer enn det er, eller tar "hevn" neste gang han er full, har jeg bestemt meg for å si det til han fordi han uansett fortjener såpass. Problemet er at jeg har så vanskelig for å få sagt sånne ting... Hva kan jeg begynne med? Hvordan skal jeg si det? Har så dårlig samvittighet at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Dette SKULLE jo ikke skje, samme hva!!! :cry:
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #2 Skrevet 7. juli 2003 Først vil jeg spørre deg hvorfor du skal si dette til han? Du sier du ahr dårlig samvittighet, og derfor må du la det gå ut over han? hva har han gjort som fortjener å bli såret? Skal du lette din egen dårlige samvittighet ved å fortelle det til han? Kommer noen av de du kysset til å snakke med han? Om ikke da ville jeg ikke fortalt det til han, for han fortjener ikke å bli såret på denne måten, det var du som gjorde noe dumt da får du leve med det også, og ikke såre en som ikke har gjort noe. Er det stor muliget til at de andre kommer til å fortelle det til han, eller noen andre som så dere, da bør du fortelle det, for det er bedre at det kommer fra deg enn fra andre. Om han legger mer i det enn det det var får da bli opp til han. Når en tar det skrittet og kysser to andre mennesker da får en også ta konsekvensene for sine egen handlinger. Hva du mener med at han vil legge mer i det enn det det var blir jo din defisnisjon på det. For min del hadde det vært på hodet ut for samboeren min om han hadde kysset en annen, det er like mye utroskap som om han hadde gått til sengs med henne, for det hadde funnets en tiltrekning som ledde til at han valgte å kysse henne, og det samme gjelder deg. Det var noe der som gjorde at du valgte å kysse dem, hva det var er bare du selv som kan svare på, men at det ikke var noe tror jeg ikke på. Når en risikerer det en har med et annet menneske da er det noe der, og kanskje du ikke egentlig vil være i dette forholdet. gå inn i tenkeboksen
Gjest the imp Skrevet 7. juli 2003 #3 Skrevet 7. juli 2003 Du gjorde noe dumt, og jeg ville vel egentlig fortalt han det. Det er vondt, det vet jeg, men etter min mening bør han få mulighet til å velge hva han vil gjøre. Å fortelle sånne ting letter sjelden samvittigheten så mye, man føler seg kanskje bedre fordi man er ærlig, men man må fortsatt leve med det man har gjort. Jeg mener at den man er sammen med bør få vite sånne ting, for personen bør få velge hva som skal skje videre. Ja, personen vil nok bli såret, men hva om personen får vite sånne ting lenge etterpå? DA vil det bli ille da, for da har den man er glad i både gjort noe dumt og latt være å si noe. Hvordan du skal si det må du vel nesten finne ut av selv, men du bør sette deg ned og forklare hva som skjedde, hvorfor og hva du ønsker nå. Det er kanskje en ide og begynne litt forsiktig og be om å få prate med han om noe viktig osv... Dersom han ber om tid for seg selv etter at du har fortalt det så la han få tid. Se an ting litt og kanskje la han ta initiativ til kos osv. Men nå er det ikke verdens undergang at du har kysset andre da, selv om det var veldig dumt. Dersom fyren hevner seg, vel da synes jeg vel kanskje han er litt barnslig og umoden, men det er nå min mening. Jeg er en person som ikke tror på hevn.
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #4 Skrevet 7. juli 2003 Jeg hadde ikke bestemt meg for å si det til han bare for å lette min dårlige samvittighet, selv om jeg ikke akkurat tror den hadde blitt bedre om jeg hadde holdt det skjult for han. Jeg har tenkt å fortelle han det fordi han fortjener å vite akkurat hvem han er sammen med. Jeg har snakket litt med han om utroskap, og han virket som han satte veldig pris på ærlighet. Men jeg ser bare for meg ansiktsuttrykket hans når jeg forteller det, krymper meg bare ved tanken :cry: .... Angående om noen jeg har kysset kommer til å snakke med han. Jeg har prata med en av dem etterpå, og vi ble enige om å ikke si det til noen. Med han andre vet jeg ikke. De kjenner ikke hverandre så godt, men jeg bor på et lite sted, så egentlig holder det at han sier det til en eneste person... Og jeg husker så klart ikke om det var noen som så det. Det om at det var noe som gjorde at jeg valgte å kysse dem: Jeg har tenkt det samme selv. Det er en helt j***** tanke, siden jeg elsker han så mye. Men når sant skal sies har det ikke gått så bra med oss den siste tiden. Akkurat nå de siste dagene har det gått greit, men vi har fortsatt mye uoppklart som vi egentlig ikke har fått snakket helt ut om. Derfor har jeg gått rundt med en liten usikkerhet i meg... Jeg husker å ha forklart en av dem jeg kysset (det dreier seg om et lite nuss, men det er uansett fælt at jeg bestemte meg for å gjøre det...) at han bl.a ikke hadde ringt som avtalt og jeg trodde det kom til å briste. Men jeg blir alltid så dramatisk i fylla, jeg mente ikke det jeg sa, selv om det så klart var noe i det. Men jeg er helt sikker på at vi hadde klart å finne ut av det. Men nå er det jo ikke fullt så sikkert lenger da....
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #5 Skrevet 7. juli 2003 Jeg syns du skal fortelle han det. Siden dere bor på et lite sted, er det antagligvis noen felles kjente som så deg gjøre det eller lignende, så sannsynligheten er vel ganske stor for at han får vite det av en eller annen før eller siden? Men når du klarer å rote deg borti 2 stykker samme kvelden, og er i et forhold, burde du kanskje la være å være i noe forhold i det heletatt syns jeg. Selv om forholdet sliter og ting er vanskelig, du var full osv osv, så fins det ingen unnskyldning for det du gjorde. Hadde typen min rota seg borti 2 jenter samme kvelden, hadde ikke jeg villet ha noe forhold til han mer ihvertfall. Men nå er jeg veldig firkanta på det der da, og det er ingen som sier at mine svar og løsninger er de riktige eller beste. Lykke til!
Dina Skrevet 7. juli 2003 #6 Skrevet 7. juli 2003 Dersom du tror det er en mulighet for at han får høre det fra andre bør du si det selv! Hvis ikke ville jeg ikke fortalt han det! Dersom du ikke mente noe med dette, kommer du bare til å såre han unødig... Av og til er det faktisk sånn at "det man ikke vet har man ikke vondt av"... mener nå jeg da! Lykke til uansett hva du bestemmer deg for å gjøre! Dina
Lisemor Skrevet 8. juli 2003 #7 Skrevet 8. juli 2003 ærlighet varer lengst Ville du visst det hvis det var han som hadde gjort det? Tenk og over hvorfor du gjorde det
Gjest Trulte Line Skrevet 8. juli 2003 #8 Skrevet 8. juli 2003 Kan du ikke vise han dette innlegget? Synes du virker som en ærlig person. Du er jo tross alt bare et menneske som alle andre. Alle kan gjøre feil, og du skjønner det hvertfall. Det hadde vært værre om du hadde gitt f... og tenkt at "det var jo bare et kyss" (eller 2 da.. :-? ) Det blir sikkert litt tøft både å si det og høre det, men et forhold testes noen ganger, og ærlighet er tross alt viktig! Lykke til!!
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #9 Skrevet 11. juli 2003 Ble litt vel full for et par dager siden og kysset to andre enn typen min. Selv om jeg risikerer at han kommer til å ta dette for mer enn det er' date=' eller tar "hevn" neste gang han er full, har jeg bestemt meg for å si det til han fordi han uansett fortjener såpass. Problemet er at jeg har så vanskelig for å få sagt sånne ting... Hva kan jeg begynne med? Hvordan skal jeg si det? Har så dårlig samvittighet at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Dette SKULLE jo ikke skje, samme hva!!! :cry:[/quote'] Ut fra dette innlegget leser jeg: Ung pike (19-22) med litt eldre type (22-25). Forholdet har vart 1-2 år (maks) Du er redd han skal ta "hevn" = "umodent" forhold Jeg anbefaler: si ingenting!
Gjest Anonymous Skrevet 11. juli 2003 #10 Skrevet 11. juli 2003 Jeg er FOR hundre prosent ærlighet, men i dette tilfellet tror jeg at jeg hadde holdt tåta! Det var BARE et kyss, ikke sant........ :oops: Ok, tror du ærlig talt at HAN ikke har gjort det samme når han har vært ute? Joda, det har han helt sikkert. Så trøst deg med at dere nå er skuls. Hvis dette ikke har skjedd før da, og du vet det vil skje igjen...? :blunke: DA fortjener han å få vite, for å ta et valg på grunnlag av det han vet om deg....... :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå