Kylie Skrevet 17. april 2002 #1 Del Skrevet 17. april 2002 Mannen min og jeg trenger rådgivning for å (kanskje)få ekteskapet til å fungere. Det haster virkelig! HAr prøvd å få time hos Rådgivningstjenesten, (de på Arkaden) men der kan vi risikere å bli stående på venteliste i opptil 3 mnd! Orker ikke helt å ta for meg gule sider, lire av meg historien (begynner alltid å grine...) for så å bli avvist igjen eller risikere å ende opp med noen mindre seriøse opplegg. Har noen erfaring med andre rådgivere/samlivsterapeuter i Stavangerområdet. Noen dere vil anbefale? (Vi vil gjerne snakke med noen som har et kristent livssyn) Håper noen kan hjelpe meg.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 17. april 2002 #2 Del Skrevet 17. april 2002 Har du snakket med familievern kontoret i Stavanger? (Arkaden) Jeg trodde det var mulig å komme inn fortere hvis man legger vekt på at det haster haster haster... Jeg har selv gått der og har veldig god erfaring med en psykolog som heter Loise. Hun er dansk og kjempe hyggelig å prate med. Veldig flink til å få frem begges sider og flink til å stille konkrete spørsmål slik at en hver kan klare å sette ord på følelsene sine. Jeg håper dere får komme inn fortere enn lynet!! Stå på!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 17. april 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 17. april 2002 Familivernkontoret var det det het ja, de på Arkaden. Vi har snakket med dem for ca en uke siden + at jeg ringte i går for å høre om de kunne si noe mer spesifikt enn at vi var på ventelisten. De har det visst veldig hektisk for tiden og kunne bare beklage at det tar så lang tid... Frustrerende å måtte vente, det koster liksom litt å ta det skrittet å ta kontakt med et slikt kontor om ikke man skal bli "avvist" (føles sånn). Jeg kunne trengt noen å snakke med alene også, for å takle at han har vært utro mot meg, får man det også på slike steder eller hvor kan jeg i tilfelle få slike samtaler?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2002 #4 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg har noen venner som går til familierådgivning på helsestasjonen i Sola. De kom inn med en gang. Kanskje dette kan være et alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kine Skrevet 18. april 2002 #5 Del Skrevet 18. april 2002 Jeg gikk også på Arkaden og fikk bekjed om 3 mnd ventetid slik som du.Men da jeg sa at forholdet skrantet så mye at det ikke ville være mulig å redde forholdet hvis vi ventet så lenge,så tok de seg tid til å hjelpe oss ganske raskt.. Lykke til.. Klem fra Kine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 18. april 2002 #6 Del Skrevet 18. april 2002 Psykolog Svein Skårland og frue kan kanskje anbefales. Kristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 18. april 2002 #7 Del Skrevet 18. april 2002 På familievern kontoret kan dere få par samtaler og individuelle samtaler. Vi fikk tilbud om hver vår samtale partner og at vi alle fire skulle snakke sammen når det var felles samtaler. Jeg ville ikke gitt meg hvis jeg var deg. Jeg vet hvordan det føles å bli avvist, men prøv igjen og fortell at det er NÅ eller aldri. De bør i det minste kunne henvise dere til noen som HAR tid til å ta dere inn med det samme. Lykke til!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 18. april 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 18. april 2002 Tusen tusen takk for svar! Jeg skal ikke gi meg, og jeg skal prøve ut de andre alternativene. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fia Skrevet 19. april 2002 #9 Del Skrevet 19. april 2002 Siden du er kristen - hvorfor ikke prøve presten? jeg er ikke kristen men i forbindelse med dåp så tok jeg kontakt med presten og hadde en utrolig flott samtale med han. eller hva med din lokale helsestasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylie Skrevet 19. april 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 19. april 2002 Vi har pratet med pastoren vår og det var veldig fint, men jeg føler han er litt for opptatt av den åndelige biten av samlivet til at det holder å bare prate med han. Det er rart hvor sårbar man blir i en sånn situasjon. Jeg ville normalt ordnet opp og tatt masse telefoner og krevd å få hjelp, men nå orker jeg nesten ingenting. En telefon gjør meg helt pumpa og det går flere dager før jeg orker å ta tak igjen.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå