Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2003 #1 Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg så på Changing Rooms på BBC Prime i går... Der forstørret de opp deler av noen svart-hvitt-fotografier, limte dem på MDF-plater og hang dem opp på veggen. Det så kjempestilig ut. Jeg lurer på om noen av dere vet hva slags papir man kan skrive ut dette på, om det i det hele tatt finnes noe annet enn fotopapir som egner seg da. I dette programmet så papirene ganske tynne ut, og var helt matte i fargen - det så igrunnen ikke ut som fotopapir (som er litt stivere?). De var også ganske store (ca. A3-størrelse), og det blir kanskje vanskelig å skrive ut slike størrelser på vanlig skriver. Det er kanskje best å bestille dette fra en fotobutikk? Men så var jeg ute etter billige løsninger da... Takknemlig for alle innspill! P.S. Og hva slags lim bør man bruke? På TV hadde de en eller annen type spray-lim. Det er vel ikke alt lim som er så veldig snilt mot papir - det krøller seg ofte etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. juli 2003 #2 Del Skrevet 7. juli 2003 Du får kjøpt matt fotopapir. Mange slike papirer heter "High Glossy" og lignende, men det er ikke det du skal ha. Spør hos noen som selger skrivere eller i en bokhandel. Du får også spraylim til papir. Det bør tørke litt på platen før du limer bildet på. Jeg så også programmet og det ble brukt en fargeskriver/kopimaskin for å få bildet penere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. juli 2003 #3 Del Skrevet 8. juli 2003 Faen som jeg savner BBC Prime!!!!!!!!!!!!!!! Unnskyld *tørker tårer* skal ta meg sammen, men ble overmannet av følelser etter å ha lest referanser til Changing Rooms opptil flere steder.. :cry: Savner! Suz :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. juli 2003 #4 Del Skrevet 8. juli 2003 Tusen takk for tips Lea! Så det jeg bør gjøre er å kjøpe matt fotopapir i egnet størrelse, og skrive det ut på vanlig fargeskriver? Jeg skulle gjerne hatt enda større papirstørrelse enn jeg får plass til i skriveren, men det får heller være. Selger de spraylim til papir i fotobutikker, eller må jeg gå andre steder for å få tak i det? BBC Prime ruler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 8. juli 2003 #5 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg har forstørret svart/hvite bilder hos Japan Foto, det er billig og greit. Bildet var på vanlig fotopapir, men med matt overflate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 8. juli 2003 #6 Del Skrevet 8. juli 2003 Ja, noen printere (hjemme-printere) kan jo printe ut A3..og om din ikke kan så er det ingenting i veien for å 'sy' sammen ett stort A1 bilde av små A4 ark..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 8. juli 2003 #7 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg har ikke prøvd dette selv altså, bare for å gjøre oppmerksom på det. Men jeg hørte etter hva de sa i programmet og husker tydelig dette med fargeskriver/kopimaskin fordi det blir mindre kornete enn svart/hvitt. Og jeg er enig i at bildene ikke så blanke ut. Limspray får du muligens i større fotobutikker/hobbybutikker. Jeg ville nok valgt et ganske tykt papir til dette, slik at arket ikke bobler seg eller at blekket flyter utover. Kjenner du noen som har en A3-skriver, så spør om å få låne (kjøp evt en blekkpatron som takk. Ellers kan du jo sjekke priser i en fotobutikk. Kanskje det ikke er så dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå