Gå til innhold

Mor bytter skolen på barn,uten fars godkjennig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ett par jeg kjenner, gikk fra hverandre i jan. Ett brutalt brudd,der han var voldelig mot ho. De har to barn sammen! Er opprettet besøksforbud, og han prøver å gjøre livet surt for ho. Uansett hva det er, prøver han å gjøre det motsatte/ ikke hjelpe til! Når det gjelder ungene, gjør han ting vanskelige får mor og tror han har rett uansett hva ho finner på. ( han uten fast jobb, kriminelt rulleblad, brukt narko tidligere, kjører kontinuerlig uten lappen, fyllekjører osv osv)..

De har vært til mekling, han har fått samvær anne hver helg og en onsdag i uka! BV har vært involvert..

Nå har mor byttet skolen på den eldste, 1 kl, til en skole der ho har fått leilighet. Dette er ca 20min fra forrige skolen, som er 5 min fra der far bor. Han mener nå at mor er nødt til å orden bringing og henting hver onsdag/anne hver fredag og at det var mors problem! Ho ville høre fra advokaten hans.

Stemmer dette at far kan kreve dette? Noen som har peiling på litt lov og orden når det gjelder samvær??

Min personlige mening er at far ikke en en stabil omsorgsperson, og bør ikke ha samvær alene. Men BV mener hvist noe annet!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Far er selvsagt en stabil omsorgsperson!

Det er uhørt at moren har gjort dette uten å drøfte det med faren til barnet først!! Moren bør bli fratatt omsorgen.

Fedre er mye bedre enn sitt rykte! Gi de en sjanse da!!

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Ett par jeg kjenner, gikk fra hverandre i jan. Ett brutalt brudd,der han var voldelig mot ho. De har to barn sammen! Er opprettet besøksforbud, og han prøver å gjøre livet surt for ho. Uansett hva det er, prøver han å gjøre det motsatte/ ikke hjelpe til! Når det gjelder ungene, gjør han ting vanskelige får mor og tror han har rett uansett hva ho finner på. ( han uten fast jobb, kriminelt rulleblad, brukt narko tidligere, kjører kontinuerlig uten lappen, fyllekjører osv osv)..

De har vært til mekling, han har fått samvær anne hver helg og en onsdag i uka! BV har vært involvert..

Nå har mor byttet skolen på den eldste, 1 kl, til en skole der ho har fått leilighet. Dette er ca 20min fra forrige skolen, som er 5 min fra der far bor. Han mener nå at mor er nødt til å orden bringing og henting hver onsdag/anne hver fredag og at det var mors problem! Ho ville høre fra advokaten hans.

Stemmer dette at far kan kreve dette? Noen som har peiling på litt lov og orden når det gjelder samvær??

Min personlige mening er at far ikke en en stabil omsorgsperson, og bør ikke ha samvær alene. Men BV mener hvist noe annet!!

Om mor mener at far ikke er i stand til å ha ansvaret for barna under samvær og mener det skal være tilsyn der, så bør mor ta kontakt med advokat. Barnevernet bestemmer ikke dette. Det er mors plikt og handle om hun mener det er til det beste for barna. Da får en domstol avgjøre hva som er best.

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Far er selvsagt en stabil omsorgsperson!

Det er uhørt at moren har gjort dette uten å drøfte det med faren til barnet først!! Moren bør bli fratatt omsorgen.

Fedre er mye bedre enn sitt rykte! Gi de en sjanse da!!

Kjenner du denne pappaen? Hvis ikke kan vel ikke du vite om han er en stabil omsorgsperson.

Gjest Gjest
Skrevet

Siden ingen har svart på det du faktisk spør om, skal jeg gjøre det.

Nei. Han kan ikke kreve at hun kjører. Det er hans ansvar å stå for henting og levering til samværet. Han kan bare kreve at hun deler utgiftene (til bensin eller bussbillett eller lignende).

Dette er helt sikkert, og hun trenger ikke å la seg true til å gå med på noe annet.

Skrevet
Siden ingen har svart på det du faktisk spør om, skal jeg gjøre det.

Nei. Han kan ikke kreve at hun kjører. Det er hans ansvar å stå for henting og levering til samværet. Han kan bare kreve at hun deler utgiftene (til bensin eller bussbillett eller lignende).

Dette er helt sikkert, og hun trenger ikke å la seg true til å gå med på noe annet.

Takk! Vet du om jeg kan finne denne informasjone på ett nettsted en plass? Greit å ha noe på papiret..

Og til dere andre,jeg kjenner denne faren meget godt. Og moren også! Jeg hadde aldri latt mitt barn være alene med denne personen over flere dager. Men mor vil at barna skal ha kontakt med far, og vil gi han en sjangs til å være der får de!!

Gjest Gjest
Skrevet

Ut i fra det jeg vet om bv skal de ha nok kompetanse til å kunne vurdere omsorgspersoner.

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Takk! Vet du om jeg kan finne denne informasjone på ett nettsted en plass? Greit å ha noe på papiret..

Og til dere andre,jeg kjenner denne faren meget godt. Og moren også! Jeg hadde aldri latt mitt barn være alene med denne personen over flere dager. Men mor vil at barna skal ha kontakt med far, og vil gi han en sjangs til å være der får de!!

Han kan jo ha samvær med tilsyn. Barnas sikkerhet burde jo være det viktigste her.

Gjest Gjest
Skrevet

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/r....html?id=108865

Det står et stykke ned. Du finner annen interessant informasjon også, for eksempel at han ikke kan komme og forlange noen "statens satser" for kjøringen.

Dessverre er det ikke så enkelt som mange svarer her å få samvær med tilsyn. Og barnevernet har ikke myndighet til å vedta det. Eneste utvei for å få pålagt noe sånt er retten. Det er en tung vei. Jeg har gått den selv, og vant.

Gjest MåneSkygge
Skrevet
http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/r....html?id=108865

Det står et stykke ned. Du finner annen interessant informasjon også, for eksempel at han ikke kan komme og forlange noen "statens satser" for kjøringen.

Dessverre er det ikke så enkelt som mange svarer her å få samvær med tilsyn. Og barnevernet har ikke myndighet til å vedta det. Eneste utvei for å få pålagt noe sånt er retten. Det er en tung vei. Jeg har gått den selv, og vant.

Jeg sa heller ikke at det var enkelt og at det er retten som må bestemme noe sånt. Er nettopp ferdig med rettsmøter selv og heldigvis ble det samvær med tilsyn.

Om man ikke tror barna har godt av å være sammen fr alene er man nødt til å gå veien selv om den kan være tung.

Skrevet

Den som har den daglige omsorgen for et barn bestemmer hvor barnet skal gå på skole.

37. Avgjerder som kan takast av den som barnet bur fast saman med.

Har foreldra sams foreldreansvar, men barnet bur fast saman med berre den eine, kan den andre ikkje setje seg mot at den barnet bur saman med, tek avgjerder som gjeld vesentlege sider av omsuta for barnet, m.a. spørsmålet om barnet skal vere i barnehage, kor i landet barnet skal bu og andre større avgjerder om dagleglivet.

Gjest Gjest
Skrevet

At han ikke har jobb, gjør han ikke til en ustabil samværsperson.

At det foreligger et kriminelt rulleblad....tja. Gjør han det nå? kriminelle ting? Sammen da han har barna? narko tidligere...men ikke nå. fyllekjøring og kjøring uten lappen er en politisak. Ikke en bv sak. slike ting må sjåføren tas på av politiet.

Det skal mange ting til før en kan hindre barn i og bli kjent med far. Nå kan x mene hva hun vil om hans liv, noe hun sikkert gjør.

hun er kansje ikke den rette til å bestemme det.

Så lenge han tar vare på arna en god måte,så er det ikke en grunn til å forhindre samvær-

Deres konflikter for være de imellom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...