Drmjente Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har fått diagnosen diabetes2 og skal legge om kosthold... Men hva skal man velge? Fedon/Atkins/South Beach/LAvkarbo... Jeg blir ikke klok av hva som er hva. Orker ingen diett der jeg må telle karber eller kalorier. Vil spise sunt og begrense inntaket ved sunn fornuft. Vil ta av ca 10 kg og samtidig stabilisere blodsukkeret. Skal man velge lavkarbo diett kan man spise rømme, meieri smør, bacon osv. Men i følge den tradisjonelle diabetes kosten skal man velge vita produkter og ikke de feite matvarene. Er spesielt nysgjerrig på hva Fedon står for og hva opplegget er der.. Noen som har tips til meg? Hva bør jeg gå for og hva anbefaler de å spise i den dietten?
venus_ Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Anbefaler deg å lese mye om de enkelte diettene på nettet og evt leige bøkene på biblioteket å lese de før du bestemmer deg. Av de du nevner tror jeg Fedon er den som er enklest å leve med over lang tid. Eventuelt kan du begynne med Atkins en stund for å gå ned de fleste av de kiloene du vil, og deretter gradvis spise mer og mer karbo og gå over til Fedon. Men om du ikke vil ha noe telling, så er vel Fedon den beste. Du får sikkert mange tips på www.lavkarbo.no. Lykke til!
Chanel.No5 Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Det viktigste du gjør er å basere kosholdet ditt etter diabetesen og legge hovedvekt på det. Fikk du ikke tips av legen din til mat?
*Mocca* Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Ville absolutt satset på Fedon. Enkelt til å begynne med, kutte fint mel, sukker osv... Baser måltider på kjøtt/fisk/fjærkre/belgfrukter og grønnsaker ved siden av... Og varier grønnsakene... Bruk Extra Virgin Olive Oil(EVOO)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå