Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Sambo var innom en butikk for å kjøpe rottegift og fikk anbefalt MØLLKULER mot mus og rotter. I følge selgeren er møllkuler laget av noe av det samme som musegift og siden de lukter så grusomt holder det mus og rotter unna. Jeg synes dette høres helt merkelig ut.... Noen med erfaringer? Jeg er skeptisk!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Sambo var innom en butikk for å kjøpe rottegift og fikk anbefalt MØLLKULER mot mus og rotter. I følge selgeren er møllkuler laget av noe av det samme som musegift og siden de lukter så grusomt holder det mus og rotter unna. Jeg synes dette høres helt merkelig ut.... Noen med erfaringer? Jeg er skeptisk! overbevis meg---
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 overbevis meg--- Hadde det hjulpet hvis det stod "museskrekk" (tror jeg det er) og ikke møllkuler på posen? Jeg havnet selv opp med en pose "museskrekk" da jeg ba om et middel som holder mus unna innendørs. Og det så ut og luktet akkurat som møllkuler. Utendørs bør man fortsatt bruke voksblokker a la Klerat. Jeg har reist en del, og opplevd mange halv- og helshabby hotellrom. Har aldri opplevd å ikke se småkryp. Men på et hotell i shabbyklassen vi var på i India nå i vinter, brukte de møllkuler. Det lå møllkuler i dusjen, i vasken, på kjøkkenbenken og i skap/kommode. Jeg så ikke så mye som en bitteliten eddekopp en gang. Og det tror jeg faktisk var pga. møllkulene, så jeg tror altså at det har noe for seg innendørs.
Gjest Inger W Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Veel... Nå har jeg hatt både rotter og møll!! Møllene hadde allerede kommet da jeg la ut møllkuler, dette skal helst brukes prevantivt, men hvem tror de kommer til å få klesmøll?!?! I gamle byleiligheter kan dette imidlertid forekomme. Jeg har også hatt rotter, satte ut rottegift, men det hjalp ikke før jeg blandet det med hønsemat, som var årsaken til at de hadde kommet.. tror det er lurt å finne ut hva de lever av og så blande giften med dette. Cytex som hjalp meg, sa at det er utrolig mye urban legends og tull assosiert med rotter i huset, jeg tror møllkuler er det samme. For meg hjalp heller ikke musejageren (den som du har i stikkontakten). Si gjerne ifra om det hjelper.. personlig holder jeg en knapp på halvgal, halvvill hannkatt og lite annet..
Gjest Pretor Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Hadde det hjulpet hvis det stod "museskrekk" (tror jeg det er) og ikke møllkuler på posen? Jeg havnet selv opp med en pose "museskrekk" da jeg ba om et middel som holder mus unna innendørs. Og det så ut og luktet akkurat som møllkuler. Jeg har et gammelt hus, som brukes som hytte. Der er det mye mus i deler av huset. Prøvde å legge museskrekk ut i fjor høst etter å ha fått det anbefalt, men det luktet så sterkt og ekkelt at det var bare å fjerne det igjen. (Er jo ikke akkurat lufttett i et gammel tømmerhus..). Den største grunnen til å jeg var så skeptisk var at det sto på svensk på posen at det var ekstremt kreftfremkallende (Men ingenting om dette i den norske teksten..!?!!?!) Synes ikke at jeg merket noe mindre aktivitet etter jeg hadde lagt det ut heller (kunne høre dem romstere på loftet om natten *grøss*)
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Den største grunnen til å jeg var så skeptisk var at det sto på svensk på posen at det var ekstremt kreftfremkallende (Men ingenting om dette i den norske teksten..!?!!?!) Uff Kanskje den kreftformen ikke biter på nordmenn. Er det samme med akrylmasse. På dansk og svensk står det at man skal vente ei uke før man maler over, men i midten, hvor den norske bruksanvisningen står, så holder det med å vente en time. Synes ikke at jeg merket noe mindre aktivitet etter jeg hadde lagt det ut heller (kunne høre dem romstere på loftet om natten *grøss*) Har du prøvd Klerat-blokker?
Gjest Pretor Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Uff Kanskje den kreftformen ikke biter på nordmenn. Er det samme med akrylmasse. På dansk og svensk står det at man skal vente ei uke før man maler over, men i midten, hvor den norske bruksanvisningen står, så holder det med å vente en time. Har du prøvd Klerat-blokker? Ja, har alltid noen stående, spikret fast på en trepinne. Noen er skeptiske til å bruke det fordi det skal få skadedyrene til å trekke ut for å dø, men det er ikke alltid de rekker det/finner veien ut, slik at de blir liggende inni veggene og det kan lukte. Det er ikke noe stort problem hos meg for disse musene er så små at de bare tørker inn, og det trekker alltid luft igjennom veggene. Hadde problemet vært rotter og det hadde vært et nyere hus, ville jeg vært mye mer skeptisk. Men da tror jeg hadde tatt kontakt med et skadedyrsfirma. Det som tok knekken på disse musene var en god gammeldags musefelle med rosin som åte. Dette med forskjell på bruksanvisning, viser nok en gang at det er viktig å være en oppmerksom forbruker. Leste et sted at einer skulle holde mus unna fordi de ikke liker lukten. Er nok av einer i skogen like ved, så jeg klippet av noen greiner som jeg satt i en urne/hengte opp. Skal visstnok hjelpe mot kjellerlukt også. Men det gjenstår å se om det virker..
Cordelia Skrevet 14. mars 2009 #8 Skrevet 14. mars 2009 Foreldrene mine har prøvd det meste for å holde musene unna et av husa på gården hjemme. Og ingen av disse såkalte kjerringråda de har prøvd, har vist seg og virke. Møllkulene gjorde ikke annet enn å stinke. Sammen med musepiss er det ikke delikat kan jeg love deg. Eneste som virker er feller, gift eller en flink katt. Er litt skeptisk til gift selv, da andre dyr kan få det i seg, men det funker ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 Nå er det gått 13 år. Funket det med møllkuler? Jeg trenger det mot møll. Anonymkode: 71c3f...5ef
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 Tror ikke møllkuler selges lengre. Anonymkode: cd478...8b4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #11 Skrevet 21. april 2022 Skaff katt. Den holder dem unna huset. Anonymkode: 293d8...86d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #12 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke møllkuler selges lengre. Anonymkode: cd478...8b4 Møllkuler eksempel 1 Møllkuler eksempel 2 osv osv osv Anonymkode: 6c658...2c2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #13 Skrevet 21. april 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Skaff katt. Den holder dem unna huset. Anonymkode: 293d8...86d Tåler ikke kattehår. 1 hour ago, AnonymBruker said: Møllkuler eksempel 1 Møllkuler eksempel 2 osv osv osv Anonymkode: 6c658...2c2 Jeg er klar over dem. Spørsmålet er om det funker godt. Anonymkode: 71c3f...5ef
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #14 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tåler ikke kattehår. Jeg er klar over dem. Spørsmålet er om det funker godt. Anonymkode: 71c3f...5ef Mitt svar og linker var ikke til deg, men et svar til den jeg siterte, som skrev at hun/han mente møllkuler ikke selges lengre. Det gjør de altså. Anonymkode: 6c658...2c2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #15 Skrevet 21. april 2022 Lavendelposer funker også fint mot møll. Anonymkode: fd3ee...75e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå