Gjest Gjest_Sol_* Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Kunne tenkt meg å søke som assistent i helseinstitusjon. Har ikke jobbet innen det faget før, men nå ser det ut som jeg blir ledig snart. Jeg er voksen og har lang erfaring i yrkeslivet ellers. Hva gjør en assistent? Jeg kan ikke tenke meg eks.sykehjem med veldig dårlige pasienter,men kansje omsorgsbolig,dementsavd. Kansje psykisk syke eldre. Jeg spør, for jeg vet ikke noe om yrket. Bruker de assistenter på natt eks? Det skrives så mye om at de trenger folk i helsesektoren,men gjelder det assistenter også? Er de så manko på folk at du blir tatt hjertelig imot? Ser i avisen at de søker enkelte plasser,men stillingen er 15 %, en er 30% Er uaktuelt å søke på så lav stiling, da jeg trenger heldagsjobb.
Gjest Elize Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Kunne tenkt meg å søke som assistent i helseinstitusjon. Har ikke jobbet innen det faget før, men nå ser det ut som jeg blir ledig snart. Jeg er voksen og har lang erfaring i yrkeslivet ellers. Hva gjør en assistent? Jeg kan ikke tenke meg eks.sykehjem med veldig dårlige pasienter,men kansje omsorgsbolig,dementsavd. Kansje psykisk syke eldre. Jeg spør, for jeg vet ikke noe om yrket. Bruker de assistenter på natt eks? Det skrives så mye om at de trenger folk i helsesektoren,men gjelder det assistenter også? Er de så manko på folk at du blir tatt hjertelig imot? Ser i avisen at de søker enkelte plasser,men stillingen er 15 %, en er 30% Er uaktuelt å søke på så lav stiling, da jeg trenger heldagsjobb. En assistent gjør stort ssett det samme som hjelpepleierne. Det er ikke enklere å jobbe med demente enn fysisk syke pasienter. Det er ofte mer krevende å jobbe med demente. Jeg har selv jobbet med begge deler. Det er ofte bruk for assistenter både på dag, kveld og natt. Du blir nok sikkert tatt hjertelig imot, men assistenter får ikke mer enn 30% fast stilling (værtfall ikke i min kommune). Men det er nok av ekstravakter i tillegg. Og de små stillingene er ofte med jobb annen hver helg. Men både pleieavdelinger og dementavdelinger er koselige jobber. Jeg trives iallefall kjempegodt
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 En assistent gjør stort ssett det samme som hjelpepleierne. Det er ikke enklere å jobbe med demente enn fysisk syke pasienter. Det er ofte mer krevende å jobbe med demente. Jeg har selv jobbet med begge deler. Det er ofte bruk for assistenter både på dag, kveld og natt. Du blir nok sikkert tatt hjertelig imot, men assistenter får ikke mer enn 30% fast stilling (værtfall ikke i min kommune). Men det er nok av ekstravakter i tillegg. Og de små stillingene er ofte med jobb annen hver helg. Men både pleieavdelinger og dementavdelinger er koselige jobber. Jeg trives iallefall kjempegodt Takk for svar,men kan du si noe om lønn? Hva har du i brutto mndlønn?
Gjest Elize Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Takk for svar,men kan du si noe om lønn? Hva har du i brutto mndlønn? Jeg er assistent så har ikke så veldig stor lønn. Men klarer med siden jeg tar ekstravakter på min avdeling og noen andre avdelinger. Jeg vil ikke si noe om min lønn her på KG, men du finner sikkert noe på Google
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Jeg er assistent så har ikke så veldig stor lønn. Men klarer med siden jeg tar ekstravakter på min avdeling og noen andre avdelinger. Jeg vil ikke si noe om min lønn her på KG, men du finner sikkert noe på Google Men du vet vel bruttolønn for ass? hva du har med ekstravakter er jo ikke intr. da det er brutto grunnlønn for ass jeg etterlyser
Gjest Elize Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Men du vet vel bruttolønn for ass? hva du har med ekstravakter er jo ikke intr. da det er brutto grunnlønn for ass jeg etterlyser Du får søke på tariffen for din kommune.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå