Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 6 måneder uten mensen så kom den endelig 12.januar! Da hadde kroppen min kommet til seg selv igjen etter p-plaster slutt i fjor sommer. Mensen varte kun i 2,5 dag og i de 10 årene jeg har brukt p-piller og plaster så har den vart i ca. 4 dager.

Jeg var super spent på om den kom tilbake igjen neste måned, og det gjorde den, tjoho!

Den 12.februar fikk jeg mens, men kun i 1,5 dag.

Så den 17.februar fikk jeg igjen blødning, denne gang i 2 dager. Og det synes jeg var litt rart, men tenkte at kanskje denne datoen var den virkelige mensen.

Men så den 26.februar fikk jeg nok en gang blødning - som varte i ca. 1,5 dag.

Vi har prøvd aktivt å lage bebis og jeg lurer litt på om blødningen 26.februar kan ha vært en festeblødning. Jeg hadde smerter og murring både den dagen og et par dager etterpå, og følte meg litt oppblåst på et vis.

Nå sitter jeg her 9.mars og har igjen mens smerter, murringer og er øm. Det ligger liksom et press nede ved livmor. Så nå er jeg så utrolig spent på om det er mensen som er på vei, eller om det er festesmerter jeg kjenner... Tok en test på lørdag, selvfølgelig negativ så tidlig. Men jeg er så utålmodig, vil vite.Er så frustrerende!

Men om jeg hadde mens 12.2 så skal EL ha vært ca. 10 dager etterpå, 22.2, og da kan det med andre ord være festeblødning 26.2?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesten
Skrevet

Det kan være festeblødning du har hatt. Rart å blø 3 ganger på en måned ellers.

Skrevet

Jeg fikk ikke mensen torsdag og det er rart at jeg har hatt så mye murringer og smerter når den ikke kommer. Så da er jeg enten gravid, eller får mens på tirsdag. Er tre dager igjen til 17.mars og jeg har sååå lyst til å ta en test i morgen tidlig bare for å se om det kanskje gir utslag. Samtidig så har jeg brukt så mye penger på tester som bare viser negativt at jeg mest av alt vil vente til tirsdag i tilfelle mensen kommer... Men jeg er så babysyk at det verker i kroppen, vil vite om vi endelig er heldige :)

Skrevet

Jeg tok en test på søndag, og den var negativ. Mensen kom ikke i går heller. Har ikke menssmerter eller noe... Nå har jeg bestemt meg for å teste på fredag om ikke mensen kommer før det. Håper det er bebis på gang!!

Skrevet

Selv om mensen din er kommet tilbake kan den være helt på styr lenge ennå. Virker ikke som syklusen din har stabilisert seg, så jeg ville ikke håpet alt for mye.

Du kan kanskje begynne å tempe eller ta eggløsningstester for å sjekke om du virkelig har eggløsning?

Skrevet

Ja, eggløsningstester har jeg brukt flittig. Hadde EL i rett tid i februar i forhold til beregning fra mens i januar og hva testene sa. Så det burde jo vært tegn på at ting har stabilisert seg. Men, som du sier, ser dårlig ut siden jeg ikke har blødd i mars...

Om jeg tar utgangspunkt i forrige måneds blødninger, så skal jeg enten ha EL rundt 26.mars eller 31.mars. Så når burde jeg begynne å ta EL tester denne måneden? 3 dagers tid før kalkulert EL?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...