Elma Skrevet 17. april 2002 #1 Skrevet 17. april 2002 Hei dere Begynner å stresse litt. Fikk vite i dag at det ikke finnes orgel i kirken vi har leid (Hamardomen). Vi må altså ordne med musikk/organist/prest selv... Hvordan få et orgel ut og inn av en kirke mellom vielser???? Og hvem kan man leie orgel + transport + bæring + organist av? Jeg lurer med andre ord på hvor mye dere andre har igjen av forberedelser og om noen av dere synes vi har kommet alt for kort...eller er i rute: (Gifter oss 24 august) Følgende gjennstår: -fordele hvem som skal bake kaker -bestille bryllupskake/kransekake -bestille blomster/bukett/knappehull -skaffe musikkanlegg til festen -prest i kirken -musikk i kirken -bestemme oss for salmer/solosanger/inn/utgangsmarsj (om vi får musikk da????) -fylle ut de nødvendige skjemaene -avtale møte med prest -sette opp ønskeliste -legge denne ut på nettet -lage bordkort -lage meny/sanghefte/kirkeprogram/bordplassering -Sko/undertøy/diadem til meg -klær til min kjære -Finne ut hvem som skal holde takk for maten tale -lage bonger -hvem som skal pakke ut gaver og hvordan vi skal registrere dette best mulig -hvem skal pynte(sette på blomsterdekorasjoner/bordkort/event anna pynt) bordene (kan ikke gjøres før kl. 11 samme dag) -hvem skal kjøre kaker (må også gjøres samme morgen/formiddag) -hvem skal sette opp musikkanlegget (Må også gjøres samme morgen/formiddag) -pynting av transport -kjøpe ringer? -ordne med eksakt klokkeslett for frisering/sminking og avtale prøvetime (Har reservert datoen på salongen) -ordne med dette til forlover også -Få en fullstendig oversikt over hvem som skal ha hotell Dette er det jeg husker i farten...hva mener dere? En litt stresset Elma i dag 1212[ Dette Innlegg er endret av: Elma den 2002-04-17 15:49 ]
Atilla Skrevet 17. april 2002 #2 Skrevet 17. april 2002 Synes du har det klart jeg! Vi gifter oss 6.juli, og det vi har gjort av dette er: - Prest, organist, kirke og orgel Men dette var "inkludert" hos oss da! Gi liste til kjæresten din, skriv opp frist når de ulike ting skal gjøres. Han kan ordne med skjema til kirka først. Ring prestekontoret og be de sende deg papirene. Møte med presten skjer kort tid før vielse, så dette er ikke noe å stresse med. Lykke til
Line A. Skrevet 17. april 2002 #3 Skrevet 17. april 2002 Hei Vi skal gifte oss 17.august og ser at jeg er omtrent like langt som det du er, har ordnet musikk (DJ+anlegg) til festen, leid trompetist til kirken, kjøpt kjole til meg,leid klær til min kjære,kjøpt kjoler til brudepikene,og holder nå på med å lage invitasjonene,som skal sendes ut om ikke så lenge. Har vært å snakket med både baker og blomster handler og de sa at de ikke trengte å vite noe mer eksakt før i juli,så da roer jeg meg med det. Føler også at jeg skulle gjort litt mer,men har veldig mye klart oppi hodet mitt,så da går det nok bra. Kjekt med den listen du skrev forresten,kan nesten brukes som huskeliste. Line
HMSP Skrevet 17. april 2002 #4 Skrevet 17. april 2002 Hei! Kan du bruke samme musikk anlegg til kirken og til festen? Da kan du ha musikken på CD og så spille den til inngang/utgang etc. Tror jeg har hørt at det har vært gjort før i den kirken. Ellers hadde Atilla et godt råd. Skriv liste med frister og hak av. Her på KG finner du en huskeliste som kan brukes. Hvis du vil ha en mer fordelt på måneder har jeg en blanko huskeliste/budsjett som du kan få. Det viktigste er jo at dere er der. Resten ordner seg. Klem 12
Elma Skrevet 17. april 2002 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2002 Jeg vil så gjerna ha levende musikk i kirken Har alltid drømt om å gå opp kirkegulvet i orgelbrus... Men litt betryggende å vite at dere andre som gifter seg i august har kommet noen lunde likt...
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 #6 Skrevet 17. april 2002 Hva med stryke orkester eller korps Ste søstera til samboeren min hadde korps og trompet - det ble fantastisk vakkert. Eller noen som kan spille harpe for den saks skyld.12
coda Skrevet 17. april 2002 #7 Skrevet 17. april 2002 Tja...det finnes tre profesjonelle harpespillere i Norge, så akkurat det kan bli litt vanskelig... Men det burde ikke være noe problem å få tak i et lite orgel. Det blir kanskje ikke brus av det, men sammen med andre instrumenter: lekkert! Ring til litt dyktige kor, musikkhøyskoler, bedehus, det er mange som har flyttbare orgel stående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå