Gjest LonelyAngel Skrevet 9. mars 2009 #1 Del Skrevet 9. mars 2009 Hey folkens! Jeg tenkte jeg kunne lage en tråd hvor alle kan fortelle om sitt paradis eller drømme reisemål. Dette kan være en hjelp for noen (som meg) som ønsker å reise til et slikt sted en gang. Del dine erfaringer med oss på KG!! Du trenger ikke å ha vært der, men du kan fortelle det du kan om stedet. - Hvor var det? - Hvor mye kostet turen? - Hvordan var maten og utelivet? - Hvordan var innbyggerene der? - Hvordan var prisen? - Hvordan var helhetsinntrykket? - Hva var negativt/positivt? Jeg tenker helst på steder som Stillehavsøyer, Thailand, Maldivene, Mauritius, Brasil, Costa Rica, Carribean, Jamaica, Vietnam, Mexico and you name it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MB-- Skrevet 9. mars 2009 #2 Del Skrevet 9. mars 2009 - Hvor var det? Budva i Montenegro - Hvor mye kostet turen? Husker ikke akuratt, men hotellopphold i to uker + flybillett tur-retur fra gòteborg kom på ca 10.000 pr pers. - Hvordan var maten og utelivet? Utelivet var helt fantastisk! Langs hovedgata om kveldene åpner klubbene, og dette er da 4-5 STORE uteklubber ( alt er ute, er så varmt ) etter hverandre, noen med kvinnelige lettkledde dansere, andre med kjekke menn i hvit dress som gikk rundt. Er endel "horete" jenter der nede, og gutta kan bli frampå, men skjønner hintet. Maten er kjempegod, OM du spiser de rette stedene. Gå på det dyreste stedene, så er det virkelig verdt det ( de "dyreste" er overhode ikke dyre. En Cola= 1,50 euro, En biff med hele pakka= 11 Euro kanskje. ) - Hvordan var innbyggerene der? Det er en veldig liten "gamleby". Helt fantastisk sted. Veldig få inbyggere, men virket som om alle kom fram fra hiet sitt om natta Foreldre drasser rundt på 2 åringer som sover i vogner fram til 2-3 om natta. - Hvordan var prisen? Prisen på hva? Det meste er billig der, med unntak av merke-klær og vesker osv. Sprit og røyk er kjempebillig, En 20pk med røyk kosta 1,20 Euro, og en liter med smirinoff-sprit i spritbutikk kosta 9-10 euro. - Hvordan var helhetsinntrykket? Fantastisk. - Hva var negativt/positivt? Det negative er at det er litt tiggere og sigøynere der, som kan bli slitsomt i lengden. Bortsett fra det kommer jeg egentlig ikke på noe mer negativt.. Det posetive er så mangt. Maten, Menneskene, Hotellene, Klubbene, De små barene, Hyggelige kelnere ( den "faste" resturangen vår sin eier var halvt svensk. Han prata ikke svensk, men hvert år vi er der så får vi en gratis middag før vi drar igjen+ vin ogsånt. Han ene kelneren sier alltid " Hallo Norska Vennar! " når vi kommer. Det eneste han kan da, han prater jo egentlig Serbisk og Engelsk ). Alt er bare fantastisk der. Har vært der 4 år på rappen, også et mellom rom, også en gang til. Altså 5 ganger da. Alle gangene har vi vært der i 2 uker. Anbefaler dette stedet sterkt! http://www.rivijera.net/en/places/budva.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LonelyAngel Skrevet 11. mars 2009 #3 Del Skrevet 11. mars 2009 Hørtes HERLIG ut! Andre som vil dele sitt paradis med oss ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Squill Skrevet 15. mars 2009 #4 Del Skrevet 15. mars 2009 Hørtes HERLIG ut! Andre som vil dele sitt paradis med oss ? Hehe, tror kanskje noe av grunnen til at folk ikke er så ivrige på denne tråden er at man gjerne vil ha paradiset sitt for seg selv, når man først har funnet det... Paradis kjennetegnes jo gjerne av at det ikke er så mange andre turister der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 15. mars 2009 #5 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg kan godt dele historier fra mine reiser, men jeg har ikke vært på noen av "paradis-stedene" du nevnte (generelt ikke noen fan av strandferie) så da blir det by-historier isåfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-ida Skrevet 20. mars 2009 #6 Del Skrevet 20. mars 2009 Hey folkens! VEL... dette var et FINT sted... men ikke paradis tror jeg... - Hvor var det? Mauritius... b odde helt nord på øyen ikke så langt unna byen Grand Baie - Hvor mye kostet turen? 16 dager all inclusive kostet ca26000kr pr pers. - Hvordan var maten og utelivet? maten på hotellet var spennende, det var jo buffèt, med forskjellige temaer, kreolsk, italiens, europeisk, amerikansk osv. maten ute i byene var ganske internasjonal og ikke minst billig! MYE god sjømat... - Hvordan var innbyggerene der? UTROLIG gjestfrie og koselige... damene på disse "factory outlets" (butikker med fake klær) var helt sinnsykt pågående, og jeg ble bare irritert av å stikke nesen innenfor dørene der.. hehe! På Mauritius har du jo alle typer folkeslag, både å se til og å snakke med. det er "indere", "europeere", "asiatere" og "innfødte" *ler av forklaringen* de som jobbet på hotellet ga en sånn helt ekstremt god service at jeg ble helt målløs.... så et par tiggere ila ferien, men det er bare å ikke gi de penger så er det greit! - Hvordan var prisen? Reisen var dyrt, alle turist ekskursjoner var "dyre" men ellers var det billig utenfor hotellene. - Hvordan var helhetsinntrykket? Veldig fint sted å reise til om man er på bryllups/kjærste ferie MASSE hyggelige og gjestfrie mennesker, UTROOOLIG varmt og høy luftfuktighet. bruk HØY solfaktor (sier hun som vanligvis bruker olje uten faktor) spis masse god mat og kjøp klær fra "surfe-merker" som roxy, billabong, quicksilver og rip-curl. dra på marked, besøk Ila cerfes (sukk), dra på deep sea fishing, og NYYYYYYYT livet med kritthvite strender og turkist vann!! - Hva var negativt/positivt? negativt... : hmm mye løshunder ute.. de var visst ikke farlige, men liker de ikke allikevel jeg...hehe! dessert til alle måltider.. hehe stooor fare for å legge på seg hehe ellers var det toppers! Jeg tenker helst på steder som Stillehavsøyer, Thailand, Maldivene, Mauritius, Brasil, Costa Rica, Carribean, Jamaica, Vietnam, Mexico and you name it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LonelyAngel Skrevet 21. mars 2009 #7 Del Skrevet 21. mars 2009 Lovely Fyr løs folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-Mari Skrevet 21. mars 2009 #8 Del Skrevet 21. mars 2009 - Hvor var det? Egypt, Hughada - Hvor mye kostet turen? 21.000 for fly, tre pers, bungalow på en hvit strand og inkl all mat og drikke, også øl og vin! - Hvordan var maten og utelivet? Fantastisk! Jeg ble matforgiftet av en iskrem jeg spiste, ellers var maten alldeles nydelig! - Hvordan var innbyggerene der? Ikke slik jeg hadde trodd. Hadde forventet langt mer mas, men de var høflige, ekte og utrolig hyggelige og glade! - Hvordan var prisen? Billig, veldig billig. - Hvordan var helhetsinntrykket? Bra! Terningkast 5, uten den matforgiftningen ville det blitt 6. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jinta Skrevet 3. april 2009 #9 Del Skrevet 3. april 2009 - Hvor var det? Maldivene, Kuredu Island Resort - Hvor mye kostet turen? Ca. 40 000 for to voksne all inclusive - Hvordan var maten og utelivet? Maten var kjempegod og variert. All inclusive betyr at du får buffet hver dag til både frokost, lunsj og middag. Mye god og variert mat. kokkene står og steker for eksempel biffen/egget ditt akkurat slik du vil ha det! :-) - Hvordan var innbyggerene der? Det er ingen lokale innbyggere på turistøyene, men de som jobbet der er veldig høflige, og du føler deg godt ivaretatt. - Hvordan var prisen? Pris på mat of drikke utenom all inclusive er billigere enn hjemme, men likevel ikke veldig billig. Utflukter og andre aktiviteter syns jeg var billig, men det blir vel individuelt. - Hvordan var helhetsinntrykket? Helt fantastisk!! Jeg SKAL di igjen, men det anbefales å dra på vinteren, da monsoon sesongen er om sommeren. - Hva var negativt/positivt? Helt ærlig så husker jeg ingenting negativt, men jeg er glad for at vi hadde beach bungalow på rett side av øya. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monarabb Skrevet 3. april 2009 #10 Del Skrevet 3. april 2009 - Hvor var det? Bali, Indonesia - Hvor mye kostet turen? Mellom 8000 og 10 000 kroner - Hvordan var maten og utelivet? Maten er himmelsk!! Utelivet er og helt konge. Man finner noe man liker uansett, det kan jeg nesten garantere... - Hvordan var innbyggerene der? De er helt fantastiske. Imøtekommende, snille og ærlige. Litt laidback holdning og ting går rimelig treigt. Du bør ha tålmodighet. Uenom det er de veldig hjelpsomme og jeg har fått veldig mange balinesiske venner som jeg setter stor pris på! - Hvordan var prisen? Tenker du på prisnivået på øya? Det er billig å leve på Bali! Så om flyturen koster en del så blir turen omtrent det samme som en 2 ukers syden tur siden alt annet er så billig. - Hvordan var helhetsinntrykket? Jeg reiser stadig tilbake og koser meg like mye hver gang! Flotte strender, herlige mennesker, bra uteliv, kort vei til det du måtte ønske! - Hva var negativt/positivt? Det negative er at i selve Kuta kan det bli litt mye turister, men utenom det så er det meste positiv! Ta gjerne å les innlegget mitt på bloggen om Bali også! http://reiseguiden.blogg.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 3. april 2009 #11 Del Skrevet 3. april 2009 Aberdeen er mitt paradis.... Det er alt jeg har og si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå