Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Blir snart sprø!

På denne tiden av året kan ikke akkurat huden sies å være på sitt beste - grå, gusten og bleik er vel rett å si for mitt vedkommende i hvert fall.

Jeg bestemte meg for en uke siden at jeg i hvert fall skal bøte på med den perfekte foundation, og tok turen til parfymeriet og ba (tigget) om prøver. Har til nå forsøkt; tre forskjellige fra Dior (inklusive en svindyr), to forskjellige fra Chanel, mineralfoundation fra Everydayminerals i to forskjellige varianter, samt ID.

Jeg har sminket meg, sett meg i nådelyst dagslys og har fremdeles ikke funnet noe som er mer en greit nok.

Den svinedyre Dior-saken (ca 700 kroner.. ) er fin på huden med en gang. Den gir glød og legger seg ikke i porer og linjer. Men etter en halv dag på jobb er den borte vekk.

Ellers syntes jeg flytende foundations legger seg i porer, det ser ut som om jeg har små foundation prikker i huden, men så er det altså bare porer som er fyllt med krem.

Nå har jeg tatt frem gode (?) gamle ID, syntes ikke den var så verst.., men jeg syntes den har en tendes til å gi meg litt rynker rundt nesen. (hvis jeg smiler/myser er det som om smilerynkene "henger igjen" når jeg slapper av i ansiktet igjen..)

Hva bruker dere og er dere fornøyd? Jeg er 36 år, har "normal hud", men litt pigmentflekker, noen kvisearr og litt porer som jeg gjerne vil kamuflere, samt at jeg har en tendens til å bli litt rød rundt neseroten.

Er kompaktpudder bedre egnet enn flytende foundation? Setter pris på litt innspil og tanker! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

prøve Exuviance sin foundation.kjempebra.passedekkene innerholder fruktsyre så du pleier huden samtidig.

jeg kjøper på beautybridge.com da kommer den på ca 250 ink porto.har prøvdt mange farger ,men havnet til slitt på desert sand og honey sand om vinteren.

Skrevet

Hvis du var veldig fornøyd med Dior sin foundation ville jeg fått for en Primer å ha under. Å ha en primer som underlag gjør at sminken holder lengre og legger seg finere. Gosh har en bra en som jeg har blitt helt avhengig av. Kjøpte den på Vita.

Skrevet

Har du forsøkt Glo? Jeg syns den løse er veldig god, mye bedre enn ID. I likhet med mange andre her fikk jeg også store porer og dårligere hud av den. Av flytende foundation syns jeg Helena Rubenstein har mange bra, f.eks denne . Glo er likevel favoritten

Gjest Gjest
Skrevet

Glo ja.. Den hadde jeg veldig lyst på for et år siden, men så oppdaget jeg vrimmelen av merker som man kan bestille på nett.. Har prøvd Everyday, KissMe, Uglogirl og en til som jeg ikke husker navnet på.

Glo har jeg jo lest mye bra om, men den er jo noe dyrere enn mye av det man bestiller på nett. Helt greit hvis det er verdt prisen altså... er glo annerledes enn f.eks Everydayminerals? Sikkert et umulig spørsmål, men kan du si noe om hva som er så bra med Glo?

Ellers noterer jeg meg det med Primer, det kan godt hende at jeg burde ha det.

Og Exuviance ... fruktsyrer - hva gjør de for huden egentlig? Selges Exuviance hos hudpleiere her hjemme? (greit å få prøvd på IRL første gangen)

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet

www.kissme.no :hjerte:

Gjest Gjest
Skrevet

Har prøvd mye forskjellig men finner ingen ting som er bedre en Kanebo Total Finish. Den dekker så fint og får du riktig farge ser den naturlig ut samtidig som den dekker og matter...

Lykke til

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...