Gjest Wrangler Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 For å søke om noe visa/arbeidsattest greier i Australia må mannen ha notarial bekreftelse på at vedlagt foto er han selv... Men tinghuset i Oslo gjør ikke dette. Hvor gjør man det da? Noen med erfaring med dette? Passfoto er tatt hos fotograf, han har selvfølgelig med pass/id når han skulle be om notarial bekreftelse.
leirbål Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Spør i banken. Jeg har i alle fall fått stempel og signatur på papirer hvor mottaker har krevet det.
Gjest Wrangler Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Gir banken Notarial bekreftelse?? Er jo bare myndighetene eller personer ved gitt tillatelse for det som kan gi notarial stempel. (notarius publicus) På bilde altså? For alle andre dokumenter var det ikke noe problem, bare foto de ikke ville stemple på tinghuset.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Jeg ville tatt kontakt med de som krever notarialbekreftelse og forklart at det ikke er praksis for å gi notarialbekreftelse på fotografier og om de kan godta at andre bekrefter at det er riktig person. Jeg har erfaring fra et lignende tilfelle hvor notarius ikke kunne bekrefte det et sørafrikansk advokatfirma ønsket, det løste seg ved at vi tok kontakt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå