Gjest Gjest_renate_* Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 på noen sider står det at eple inneholder mest kalorier, mens på andre står det at pærer har mest kalorier. hva er sant? er det sunnest å spise pærer eller epler? (grønne, røde, gule?) har hørt at frukt er vanskelig å fordøye og at det har mye sukker. stemmer dette?
Gjest CookieMonster Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 på noen sider står det at eple inneholder mest kalorier, mens på andre står det at pærer har mest kalorier. hva er sant? er det sunnest å spise pærer eller epler? (grønne, røde, gule?) har hørt at frukt er vanskelig å fordøye og at det har mye sukker. stemmer dette? Hvorfor tenker du på kalorier i frukt egentlig? Det er kanskje snakk om 10 kalorier i forskjell og disse tror jeg har liten betydning. Det sunneste er å spise variert, gjerne begge deler. Frukt skal nytes og bør spises hver dag. selvsagt i moderasjon. Det med sukker vet jeg ikke, men jeg vet at noen reagerer på fruktsukker. Dette er vel noe du kan teste deg for.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Står nok ulikt fordi det er forskjell på størrelsen eller? Jo sterkere farge en frukt/grånnsak har, dsto sunnerer er den, mer antioksidanter. eks er røde epler sunnere enn grønne. tror det er mer vitaminer i epler, men litt mer fiber i pærer, så går nok opp i opp. er fruktsukker i frukt ja, men ikke av en betydelig mengde:)
Chanel.No5 Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 vitaminene vil veie opp for sukeret. Tallene er uvenentlige små i denne sammenheng. Spis den av fruktene du liker og kos deg !!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå