Gå til innhold

eple eller pære?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_renate_*
Skrevet

på noen sider står det at eple inneholder mest kalorier, mens på andre står det at pærer har mest kalorier.

hva er sant?

er det sunnest å spise pærer eller epler? (grønne, røde, gule?)

har hørt at frukt er vanskelig å fordøye og at det har mye sukker. stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest CookieMonster
Skrevet
på noen sider står det at eple inneholder mest kalorier, mens på andre står det at pærer har mest kalorier.

hva er sant?

er det sunnest å spise pærer eller epler? (grønne, røde, gule?)

har hørt at frukt er vanskelig å fordøye og at det har mye sukker. stemmer dette?

Hvorfor tenker du på kalorier i frukt egentlig? Det er kanskje snakk om 10 kalorier i forskjell og disse tror jeg har liten betydning. Det sunneste er å spise variert, gjerne begge deler. Frukt skal nytes og bør spises hver dag. selvsagt i moderasjon. Det med sukker vet jeg ikke, men jeg vet at noen reagerer på fruktsukker. Dette er vel noe du kan teste deg for.

Gjest Gjest
Skrevet

Står nok ulikt fordi det er forskjell på størrelsen eller? Jo sterkere farge en frukt/grånnsak har, dsto sunnerer er den, mer antioksidanter. eks er røde epler sunnere enn grønne. tror det er mer vitaminer i epler, men litt mer fiber i pærer, så går nok opp i opp. er fruktsukker i frukt ja, men ikke av en betydelig mengde:)

Gjest Gjest
Skrevet

vitaminene vil veie opp for sukeret.

Skrevet
vitaminene vil veie opp for sukeret.

Tallene er uvenentlige små i denne sammenheng. Spis den av fruktene du liker og kos deg !! :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...