Polaria Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Flytter i ny leilighet som vi leier om noen få dager. Leiligheten er gammel og utslitt, trenger igrunn mye stell for å se bra ut. Vi visste jo om hvilken stand den var i, men ville gjerne male vegger og skifte gulv, siden leietaker sa vi kunne gjøre akkurat det vi ville med den. Veggene var gammelt treverk, men merker etter bilder og slikt, så det så grusomt ut, derfor malte vi. Dette ville ikke leietaker betale, da han mente det var trivelig og brukbart slikt det var. Et par dager senere sa vi vi ville skifte gulv, da vi har liten baby, som snart skal lære å gå, og gulvet er fylt med gamle malingsflekker og hakk her og der. Dette ville han eller ikke dekke noe utgifter, da han mente vi visste hvilken stand det var i og skulle eller valgt en annen leilighet hvis vi ikke likte det. Vi har jo betalt første husleie og depostium, så for sent å ombetemme seg nå. Men er det rett at vi skal dekke alt dette? Han får jo en mye penere leilgihet når vi flytter ut bare pga gulvet, som ser MYE bedre ut nå!!! Og veggene også.. hele stua er jo 30år nyere enn det var. Hadde vært fonøyd om han kunne bare trekt 1000kr i husleie. Alt dette ble jo over 4000kr i utgifter for oss. Men det var så ille at vi bare måtte gjøre det, hovedsakelig pga babien vår som jeg ikke vil skal tryne i hakkene på gulvet når han lærer å gå. Hva mener dere? Kan jeg kreve noe av kostnadene fra han/trekke fra husleia?
Hinata Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hva med å ta med dere gulvet når dere flytter ut hvis han ikke vil betale for det? Dere tjener kanskje ikke noe på det, men det gjør ihvertfall ikke huseier heller. Gjør dette klart for huseier allerede nå, så vet han at han ikke får noe gratis Endret 9. mars 2009 av Hinata
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Hadde leiligheten vært i 20 år nyere stand når dere overtok den så hadde sikkert leien vært høyere og. Jeg hadde aldri i verden krevd penger for noe sånt uten å ha avklart hvem som betaler på forhånd. Dere kan ikke bare bestille oppgraderingsjobber og gi regningen til utleier.
Rosalie Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Hadde leiligheten vært i 20 år nyere stand når dere overtok den så hadde sikkert leien vært høyere og. Jeg hadde aldri i verden krevd penger for noe sånt uten å ha avklart hvem som betaler på forhånd. Dere kan ikke bare bestille oppgraderingsjobber og gi regningen til utleier.
Gjest Kirsebaer Skrevet 11. mars 2009 #5 Skrevet 11. mars 2009 (endret) vvv Endret 28. april 2009 av Kirsebaer
Polaria Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2009 Hadde leiligheten vært i 20 år nyere stand når dere overtok den så hadde sikkert leien vært høyere og. Jeg hadde aldri i verden krevd penger for noe sånt uten å ha avklart hvem som betaler på forhånd. Dere kan ikke bare bestille oppgraderingsjobber og gi regningen til utleier. Vi har da aldeles ikke tenkt å gi regning til utleier, men når vi får beskjed om å gjøre hva vi vil med leiligheta ang oppussing og diverse, og han kunne evt trekke fra husleia, og han kommer med en unnskylding i ettertid at det og det ikke trengtes å gjøres, derfor gidder han ikke dekke noe av utgiftene. I mine øyne blir det litt teit men... får lage masse hakk i det nye gulvet også til vi flytter ut da, haha!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå