Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest76
Skrevet

Jeg har dessverre kommet til konklusjonen om at min samboer gjennom 3 år jeg gjør det lurest i å flytte hvert til vårt..

Det er mye som ligger til grunn for det, men det er en lang og annen historie.

Det jeg lurer på er følgende:

Vi har et eldre hus som vi holder på å pusse opp. Vi har gjort mye, men må skifte kledningen på huset før det er mer eller mindre ferdig. Står igjen litt småtteri inne, men ikke store jobber. Før vinteren kom fikk vi skiftet kledning på den ene veggen.

Jeg vil veldig gjerne beholde huset, men ser at det ikke går økonomisk.. Å eventuelt bo sammen som venner til huset er ferdig ser jeg på som umulig.. Og jeg tror at å selge huset i den tilstanden det er nå vil resultere i stort tap.

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon?

Alle tips og råd tas imot med takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, så altfor mange valg har du jo ikke, så lenge du ikke har økonomisk mulighet til å beholde det selv, og du ikke vil bo sammen med venner el.l.

Enten må dere selge det, eller den av dere som ønsker det og har mulighet må kjøpe ut den andre. Eventuelt kan dere bli enige om å først få gjort nødvendig oppussing/vedlikehold så fort som mulig, for å få en bedre salgspris.

Gjest Kavring
Skrevet

Dette problemet fikk moren og faren min også. Faren min gjorde ferdig det "grøfste" og mamma malte der det måtte males. Dem hadde visning på huset selv om alt ikke var ferdig, og det meldte seg interesserte kjøpere forde. Og det hele endte med at dem solgte huset slik det stod, men at de da selvfølgelig gikk litt ned på prisen. Men de klarte akkurat å slette gjelden de hadde på huset. Så når man er i en sånn situasjon, kan man i hvert fall ikke regne med å få "noe til overs".

Uansett hva dere velger å gjøre, så lykke til :)

Gjest Gjest76
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg regner ikke med å tjene noe på dette huset nei. Målet er å gå i 0..

Men når man står midt oppi et brudd er det ikke lett å skulle samarbeide om å gjøre huset ferdig.

Med dette være vi har nå ser det også ut som det blir en stund til snøen er borte og det faktisk er mulig å kle om resten av huset.

Situasjonen føles litt fortvilet akkurat nå..

Skrevet

Er det ingen mulighet for at dere kan samarbeide selv om det er brudd?

Er det såå ille det som har skjedd mellom dere at det er umulig?

Dere begge vil jo tjene på å få satt huset i stand, kanskje få hjelp av noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...