Gjest Gjest_Lillemor_* Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Noen som har forslag til en dags matinntak, frokost lunsj og middag + mellommåltider, som inneholder + - 1200 kalorier? Noen med erfaring?? PLZ trenger hjelp, ikke be meg bare regne ut selv, for trenger forslag til forskjellig mat osv.
Gjest *Ulla* Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Et eksempel på min diett var som følgende (kaloriene er ca.): Frokost: en liten grov baguett med ost og skinke 200 kcal Mellommåltid: yoghurt og en frukt 100 kcal Lunsj: salat (med ost- og skinkebiter) med brød til 250 kcal Mellommåltid: Yoghurt og en frukt 100 kcal Middag: 200 g. kyllingfilet og 150 g. ris 400 kcal Kvelds: 2 knekkebrød med magert kjøttpålegg 150 kcal. Til sammen 1200 kcal.
Gjest Espen Askeladd Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Hvorfor i all verden skal du spise så lite? Det er mindre enn de fleste forbrenner bare på å opprettholde livsfunksjonene. Med en slik diett vil du miste mye muskelmasse, og dermed senke forbrenningen din. Når du begynner å spise normalt igjen vil du gå opp minst like mye som du gikk ned.
Gjest *Ulla* Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Hvorfor i all verden skal du spise så lite? Om jeg skal gå ned i vekt så er det ideelle for meg å spise 1200-1300 kcal per dag, i følge utregninger jeg gjorde på Grete Roede-kurset jeg gikk tidligere. Jeg forbrenner i gjennomsnitt 1900 kcal om dagen, og for å gå ned i vekt skal jeg spise rundt 600 kcal mindre enn dette. Det er faktisk ikke så lite, jeg sultet ikke. Og gikk ikke raskt opp i vekt igjen heller, for når du er kommet ned til vekta du vil ha, må du gradvis "spise deg opp" igjen. Til slutt skal du gå i "null". Det er jo veldig enkelt, ikke spis flere kalorier enn du forbrenner (for meg er det ca. 1900).
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Hvorfor i all verden skal du spise så lite? Det er mindre enn de fleste forbrenner bare på å opprettholde livsfunksjonene. Med en slik diett vil du miste mye muskelmasse, og dermed senke forbrenningen din. Når du begynner å spise normalt igjen vil du gå opp minst like mye som du gikk ned. Det kan jo hende hun er dverg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå