Gjest Løve66 Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har lyst til å prøve MD, men jeg klarer ikke å lese meg til hvilken fuktighetskrem som passer meg best. Har lest litt bl.a. her + hos Hilde Christina. Er 42, har tørr hud, sorte prikker på nese og hake, litt "ujevn" og litt pigmentflekker + har tendenser til urenheter hvis jeg ikke passer på. Vil prøve Facial Cleanser + Continious Renewal Serum (eller er Continious Renewal Complex et alternativ til serumet for oss med tørr hud??), men hvilken fuktighetskrem passer best?
Honesty Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 MD Formulations har dessverre ingen kremer som passer for dem som har tørr hud. Jeg har prøvd flere forskjellige, men de gir altfor lite av både fukt og fett.
space Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Ser ut som jeg har nokså lik hud som deg. Jeg bruker md facial cleanser (sensetiv), continuous renewal complex og face og body scrub et par ganger i uken. Over continuous renewal complex bruker jeg decleor harmonie. Det fungerer bra for meg.
Honesty Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Jeg bruker Continuous Renewal Complex, Aromessence Iris (men Neroli er bedre), og deretter Nutri-delice (men ble nå lurt til å kjøpe Triple Creme Riche, og den er ikke "rik" i det hele tatt, bare tykk i konsistensen). Det avhenger i grunnen av om huden din trenger mest fett eller mest fuktighet. Nutri-delice gir fett, Hydra Floral gir mest fukt, og Harmonie er for sensitiv hud, og i minste laget for veldig tørr hud.
space Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Jeg bruker Continuous Renewal Complex, Aromessence Iris (men Neroli er bedre), og deretter Nutri-delice (men ble nå lurt til å kjøpe Triple Creme Riche, og den er ikke "rik" i det hele tatt, bare tykk i konsistensen). Det avhenger i grunnen av om huden din trenger mest fett eller mest fuktighet. Nutri-delice gir fett, Hydra Floral gir mest fukt, og Harmonie er for sensitiv hud, og i minste laget for veldig tørr hud. Jeg har ogå såvidt brukt Triple creme riche, men om vinteren er den ikke "nok" Jeg bruker Harmonie fordi jeg har litt "irritert" hud, har samtidig tørr hud, sorte prikker Harmonie passer for tørr, hypersensitiv, irritert hud osv. Men om en har veldig tør hud er det sikkert bedre med en av de ande kremene. ts, er du ikke sikker på hva du skal prøve så spør en hudpleier. Og spør om hun har små prøver du kan teste ut, før du eventuelt kjøper. Det er såpass dyrt at det er greit å vite hva som passer før en kjøper store krukker.
Hilde Christina Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 MD Formulations har dessverre ingen kremer som passer for dem som har tørr hud. Jeg har prøvd flere forskjellige, men de gir altfor lite av både fukt og fett. Stemmer det! Continious Renewal Serum/complex er ikke for fuktens skyld, men ønsker du et serum til bruk under fuktighetskrem og har tørr hud kan du gå for C. Renewal Complex.
Gjest Løve66 Skrevet 10. mars 2009 #7 Skrevet 10. mars 2009 Takk! Da kom jeg jo et langt stykke videre! Jeg forstår det da dithen at Facial Cleanser er ok så den kan jeg gå for, videre kan jeg ta Continious Renewal complex da denne har samme effekt som serumet, men er bedre for tørr hud. Da gjenstår fuktighetskrem som jeg da ikke trenger å lete etter hos MD lenger, men flytte meg over Decleor og lese litt om hvilke varianter som finnes der. Aldri brukt Decleor før så der må jeg "lese meg opp". Men en ting jeg lurer på - hvordan vet man at om huden er fuktfattig eller fettfattig når den er tørr? Noen knep eller kjennetegn som skiller det ene fra det andre?
Hilde Christina Skrevet 10. mars 2009 #8 Skrevet 10. mars 2009 ^ Kanskje denne kan hjelpe. Ofte ser du det på porestørrelse og "gladpack" utseende.
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 10. mars 2009 #9 Skrevet 10. mars 2009 Spør bare her jeg, siden jeg lurer på noenlunde det samme. Noen andre merker enn Decleor å anbefale når det kommer til tørr hud (tørr hud som gjerne blir fet utover dagen)? Har skjønt det slik at det kan være lurt å bytte produkter i blant, men har så langt bare oppfattet at Decleor anbefales til oss med tørr hud (av produkter fra hudpleiere). Men så har ikke jeg peiling i det hele tatt da og er veldig lite bevandret i jungelen...
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 10. mars 2009 #10 Skrevet 10. mars 2009 Hmm, ble bare forvirret av hva som sto i den bloggen jeg... Har blitt fortalt av bl.a. sminkører at jeg har tørr hud, så har nå som regel gått utifra det, men samtidig plages jeg av at huden blir fet utover dagen, og porene er mer enn store nok. I perioder kan huden dog være ekstremt tørr, så tviler ikke på at den faktisk er tørr. Velger man produkter til tørr hud da, eller vil det gjøre vondt verre når man også er plaget av at huden blir fet utover dagen? Liker ikke å gå rundt som et speil i trynet...
Hilde Christina Skrevet 10. mars 2009 #11 Skrevet 10. mars 2009 Hmm, ble bare forvirret av hva som sto i den bloggen jeg... Har blitt fortalt av bl.a. sminkører at jeg har tørr hud, så har nå som regel gått utifra det, men samtidig plages jeg av at huden blir fet utover dagen, og porene er mer enn store nok. I perioder kan huden dog være ekstremt tørr, så tviler ikke på at den faktisk er tørr. Velger man produkter til tørr hud da, eller vil det gjøre vondt verre når man også er plaget av at huden blir fet utover dagen? Liker ikke å gå rundt som et speil i trynet... Blir du blank og har store porer har du ikke en tørr hudtype, da er det fuktfattig du er. Ekstremt tørr, hvordan merker du det? Er du blank og har store porer virker det som du har en fet hudtype, produkter for tørr hud vil derfor gjøre blankheten mye verre.
Hilde Christina Skrevet 10. mars 2009 #12 Skrevet 10. mars 2009 Spør bare her jeg, siden jeg lurer på noenlunde det samme. Noen andre merker enn Decleor å anbefale når det kommer til tørr hud (tørr hud som gjerne blir fet utover dagen)? Har skjønt det slik at det kan være lurt å bytte produkter i blant, men har så langt bare oppfattet at Decleor anbefales til oss med tørr hud (av produkter fra hudpleiere). Men så har ikke jeg peiling i det hele tatt da og er veldig lite bevandret i jungelen... Huh? Skjønner ingenting, det er absolutt ikke bare Decléor som er bra på tørr hud De fleste merker har en egen serie for tørr hudtype. Sjekk ut Matis f.eks. Det merket er like bra som Decléor og gir mye fukt uten at kremene deres virker fete på noen måte. Ellers har du Guinot som har rike kremer.
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 10. mars 2009 #13 Skrevet 10. mars 2009 Huh? Skjønner ingenting, det er absolutt ikke bare Decléor som er bra på tørr hud De fleste merker har en egen serie for tørr hudtype. Sjekk ut Matis f.eks. Det merket er like bra som Decléor og gir mye fukt uten at kremene deres virker fete på noen måte. Ellers har du Guinot som har rike kremer. Nei, men jeg vet liksom ikke hva som selges i huspleiesalonger.. Når man bor i gokk er det litt vanskelig å bare stikke innom "nærmeste" salong flere timer unna bare for å kikke, for så å dra hjem og raide nettet... Når jeg sier ekstremt tørr så mener jeg at f.eks huden på haka kan småflasse, den klør og er ru og bare veldig, veldig tørr. Da kan jeg smøre og smøre med kremen jeg har (en økologisk krem for tørr hud fra Origins, skal investere i decleor så snart den er tom og jeg har råd) og den er tørr igjen kort tid etter. Huden blir gjerne ikke så fet i disse periodene heller, og er stram og vond. Bortsett fra disse periodene plages jeg forøvrig sjelden, bortsett fra den blanke panna, nå er jeg f.eks i en periode der huden føles veldig grei og ser normal ut..
Gjest Løve66 Skrevet 12. mars 2009 #14 Skrevet 12. mars 2009 Etter å ha lest Hilde Christinas forklaring på hudtyper har jeg konkludert med at jeg har kombinasjonshud. Er tørr nå om vinteren, men har jeg forstått at jeg først og fremst trenger fukt og ikke fett (tror jeg..). Merker at etter å ha brukt MD face & body scrub blir jeg enda tørrere så Dermalogica Smoothing cream er ikke egentlig tilstrekkelig nå. Har bestilt MF facial Cleanser + Continuous Renewal Complex + et spot produkt fra MD jeg ikke husker hva heter. Men så var det fuktighetskremen da. Harmonie, Hydra Floral eller Nutri-Delice; ut fra info på nettet kan jeg egentlig bruke alle tre, men heller mest mot Nutri-Delice basert på erfaringer i denne tråden. Er imidlertid redd den blir for fet på de hudpartiene som har store porer og i utg.pkt. er litt fete og at det det derfor er best med Floral, men...... Erfaringer?? Kanskje bør jeg se etter Matis eller Guinot i stedet?? (etter å ha prøvd peeling fra Guinot ble jeg litt fristet for den var kjempegod og luktet skikkelig godt!)
Hilde Christina Skrevet 12. mars 2009 #15 Skrevet 12. mars 2009 Etter å ha lest Hilde Christinas forklaring på hudtyper har jeg konkludert med at jeg har kombinasjonshud. Er tørr nå om vinteren, men har jeg forstått at jeg først og fremst trenger fukt og ikke fett (tror jeg..). Merker at etter å ha brukt MD face & body scrub blir jeg enda tørrere så Dermalogica Smoothing cream er ikke egentlig tilstrekkelig nå. Har bestilt MF facial Cleanser + Continuous Renewal Complex + et spot produkt fra MD jeg ikke husker hva heter. Men så var det fuktighetskremen da. Harmonie, Hydra Floral eller Nutri-Delice; ut fra info på nettet kan jeg egentlig bruke alle tre, men heller mest mot Nutri-Delice basert på erfaringer i denne tråden. Er imidlertid redd den blir for fet på de hudpartiene som har store porer og i utg.pkt. er litt fete og at det det derfor er best med Floral, men...... Erfaringer?? Kanskje bør jeg se etter Matis eller Guinot i stedet?? (etter å ha prøvd peeling fra Guinot ble jeg litt fristet for den var kjempegod og luktet skikkelig godt!) Har du ikke tørr hud burde du ikke gå for Nutri Delice, den tilfører fett, ikke vann. Gå for Hydra Floral kremen, den er veldig god.
Gjest Løve66 Skrevet 12. mars 2009 #16 Skrevet 12. mars 2009 Har du ikke tørr hud burde du ikke gå for Nutri Delice, den tilfører fett, ikke vann. Gå for Hydra Floral kremen, den er veldig god. Tok begge to jeg! Blir så tørr av den scruben at det kan hende det må spes på med litt fett her og der så da prøver jeg Nutri-saken også
Honesty Skrevet 13. mars 2009 #17 Skrevet 13. mars 2009 Hvis du bruker Nutri-delice på en fuktfattig hud, kan du faktisk merke at du blir blank, men stram i huden. Jeg har definitivt tørr hud som også krever fuktighet, og opplevde dette med Hydra Floral. Jeg ble knusktørr og blank samtidig.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #18 Skrevet 13. mars 2009 Tok begge to jeg! Blir så tørr av den scruben at det kan hende det må spes på med litt fett her og der så da prøver jeg Nutri-saken også Hvor kjøper du decleor ? Siden du bestilte begge på en gang tenkte jeg at det ble litt dyrt, ikke for å være frekk altså
Gjest Løve66 Skrevet 13. mars 2009 #19 Skrevet 13. mars 2009 Hvor kjøper du decleor ? Siden du bestilte begge på en gang tenkte jeg at det ble litt dyrt, ikke for å være frekk altså Første gang jeg har kjøpt Decleor og siden de har få produkter under 200,- kr (grense for mva/gebyrer når man kjøper fra nettbutikker) kjøpte jeg på eBay (i håp om å ikke få verdi på pakken da flere selgere på eBay er private og ikke butikker, men jeg vet ikke resulatatet av akkurat det da!). Jeg kjøpte først Hydra Floral her: http://shop.ebay.com/merchant/zeemail421?_...D&_osacat=0 Pris/frakt: 25,49 + 4,99 £ = 301,- og Nutri-Delice her: http://cgi.ebay.com/DECLEOR-MELTINGLY-SOFT...%3A1%7C294%3A50 Pris/frakt: 19,97 + 2,8 £ = 225,- kr. Kunne sikkert kjøpt begge kremer samtidig (jeg kom likevel over grensen for mva/gebyrer hvis jeg først må betale), men jeg bestemte meg for Nutri-Delice først etterat den andre var bestilt, derfor ble det bestilling i to omganger. Begge hadde ganske rimelig frakt.
Gjest Raptuza Skrevet 13. mars 2009 #20 Skrevet 13. mars 2009 Eg har tørr og sensitiv hud og var ikkje nøgd med Nuti-Delice frå Decleor. Den gav ikkje huden min noko, og var var ein tung krem. No har eg Clinique's Comfort on call som eg er kjempefornøgd med. Anbefalast!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå