Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage meg en fotobok på nett, bruker sånn automatisk greie, og oppdaget fort at maskina la inn etter rekkefølge i mappa. Da må jeg endre på rekkefølge tenkte jeg, og gjorde det. Dra og slipp. MEN, da jeg skulle bruke det over til fotobutikken, hoppa det tilbake igjen! Og jeg ser at flyttingen jeg gjorde ikke er blitt lagret.

Hva må jeg gjøre da, nummerere alle bildene fra 1? Hvordan skal jeg få endringen jeg gjør til å forbli sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken nettbutikk skal du bestille fra?

Jeg vet at hos noen så må du nummerere dem før du bruker dem i det programmet for å få dem til å legge seg i den rekkefølgen du skal ha dem i. Og har du over 100 bilder må de hete 001... 010... osv :)

Litt arbeid, jeg har selv holdt på med flere hundre bilder den siste uka.

Skrevet

Det er fra japanfoto.

Skal vel ikke akkurat ha de i rekkefølge i fotoboka, men dette er bilder jeg har fått fra mange fra samme begivenhet, og da vil jeg gjerne at maskina grupperer de etter "tema". Det gjør den ikke nå nemlig, selv om jeg synes det er rart at den ikke kjenner igjen tema på bilder som kommer lengre ut i mappen. -Dette er bryllupsbilder, feks vi på trappa er ganske like bilder. Slik det er nå kommer de fra noen andre helt til slutt fordi de ligger slik i mappen på pc.

Jeg ser ikke helt logikken ifht nummerering, fordi bildene i mappen har ikke noe ensartet nummerering nå heller, men de legger seg i den rekkefølgen de har i mappen. Ergo mener je jeg må endre rekkefølgen i mapen, men det holder seg jo ikke slik! Knurr........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...