Gjest pistolskytteren Skrevet 9. mars 2009 #1 Skrevet 9. mars 2009 Jeg lurer på om folk her inne har noe i mot at deres kjære, eller "soon to be kjære" innehaver skytevåpen som foreksempel pistol/hagle/rifle ? For meg er det ikke noe problem da jeg ser på våpen som ett verktøy.. Klart det kan missbrukes, men det kan også en kniv eller en skrutrekker. Jeg er aktiv pistolskytter og medlem av klubb.
Sekretæren Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Ser ikke problemet. Har forøvrig selv omtrent vokst opp på en skytterbane, med en pappa som aktiv skytter, og har fått respekt for våpen og våpenhåndtering banket inn fra barnsben av. Så hvis vedkommende på den minste lille måte slurver med sikkerheten eller noe i den duren, så reagerer jeg umiddelbart. Men altså, en kjøkkenkniv er farligere hvis vi skal telle uhell.
Caramela Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Om han er med i skytterlag, eller driver med jakt ville jeg ikke hatt noe problemer med det i det hele tatt. Men om han derimot har slikt bare for å ha det, for å ha noe å leke med på en annen måte enn ved jakt og skytterbaner, da hadde jeg blitt mer skeptisk
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Så lenge våpnene blir oppbevart forskriftsmessig når de ikke er i bruk, og han håndterer de riktig og lærer unga respekt for våpen (men det samme gjelder om det havner lekevåpen i hus...) ser jeg ingen problemer med det. Og jeg liker i utgangspunktet ikke våpen...
Jane F. Skrevet 9. mars 2009 #7 Skrevet 9. mars 2009 Min samboer samler på kniver og sverd av div slag (han har ikke en stor samling men har planer om å utvide) men det er de som med skytevåpen. De må oppbevares riktig og innelåst slik at barn ikke finner på å leke med de.
Gjest Dutta Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Jeg tror ikke jeg kunne levd sammen med en mann som hadde feks jakt som hobby, da jeg synes det er avskyelig å ha dreping av dyr som sport. Når det gjelder pistolskyting e.l kan han gjerne drive med det, så lenge våpnene ikke er opevart hjemme. Jeg har heller ingen interesse av at ungene skal læres opp til å bruke våpen, med mindre de både er gamle nok (etter loven) og viser en oppriktig interesse for å lære det.
Gjest isprins Skrevet 9. mars 2009 #9 Skrevet 9. mars 2009 Man er pålagdt per lov å ha våpnene i eget hus pga faren for at de kan bli stjelt og brukt til kriminelle gjærninger. Reglene for ervervelse av våpen er strengere en mange tror. Det er utrolig lett å si "jeg vil ha totalforbud mot våpen for å forebygge mot at kriminelle og gærninger får tak i våpen." Hvis man er av den oppfatningen vet man ikke hva man prater om, eller så er man rimelig naiv. Med de rette kontaktene og en bunke cash, kan man få tak i alt fra en enkel revolver til automatvåpen, granater og ammunisjon nok til å lage en liten krig, dette gjelder på de aller fleste stedene i Norge og Oslo/storbyene er naturligvis store steder. Her omsettes våpen og ammunisjon som er stjålet i sammenheng med innbrud i både forsvarets lagere og hos private. Men mesteparten er "bruktimportert". Våpensmugling er nesten like utbredt som nark-smugling. Og det er lett å få det over grensene. Det er våpensmuglere spesielt fra østeuropa og russland som bruker Norge og Sverige som "gjennomgangsland" ut mot europa. Da det er ganske enkelt å krysse grensene her. All statistikk viser forresten at vanlige kjøkkenkniver er langt "farligere" og hyppigere brukt både til trussler og som drapsvåpen enn skytevåpen. Det er nemlig ikke våpnene som dreper, det er menneskene som avfyrer dem.
Rosalie Skrevet 9. mars 2009 #10 Skrevet 9. mars 2009 Vi har tre våpen i hus, to hagler og ei rifle. Jepp, vi driver med jakt.
Gjest Eddie Izzard Skrevet 9. mars 2009 #11 Skrevet 9. mars 2009 Guns don't kill people, people kill people, and monkeys do too (if they have a gun)!
Pinkie Skrevet 9. mars 2009 #12 Skrevet 9. mars 2009 Ikke noe problem for meg. Så lenge det ikke ligger åpenlyst med barn i huset. Det er vel nye forskrifter nå som sier at man er pålagt å ha låst våpenskap i huset nå.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #13 Skrevet 9. mars 2009 Vi startet med pistolskyting sammen vi, og har nå 5 pistoler/revolvere i hus)selvfølgelig oppbevart på lovlig vis), og vi koser oss masse på skytebanen med felles venner der, og drar på stevner i andre landsdeler og slikt. OG så ler vi litt av alle de det har "tippet over" for, og de som er så blodharry atte.. Hehe. Det bringer oss virkelig sammen det å ha felles hobby:) Men så blir han småsjalu innimellom da, siden det er så få jenter og alle gutta skal varte opp meg hele tiden ved å låne meg nye kule våpen osv:P hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå