Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest SKrekk&Gru
Skrevet

Hvordan kan det være mulig at et perfekt forhold med en ny mann nytt hus og nytt felles barn, kan la seg påvirke til de grader likt episenteret av et jordskjelv bare fordi X-kona plutselig entrer scenen???

Er det virkelig slik at en X-kone har sin X-mann i sin hule hånd for evig pga de felles barna?

Hvordan vet man forskjell på en manns feighet/veikhet/redsel overfor X-kona og gamle skjulte følelser? Han klarer jo aldri å si nei til henne.

Før "hatet" de hverandre i mange mange år, nå er de plutselig en slags bestevenner, og hun har alle mulige slags grunner til å dukke opp i tide og utide. Og han bare smiler...og unnskylder henne!!! Jeg kan ikke bli annet enn veldig mistenksom til hennes intensjoner! Enda mindre forstår jeg meg på ham.

Jeg trenger råd!!!

:sjokk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Din mann er en fjott! Det er alle menn og kvinner som behandler eksen bedre enn nåværende. Ikke skap noe ramaskrik nå,da fremstår hun bare i et bedre lys enn deg. Forhold deg rolig og følg litt ekstra med. Om hun skal være med "på kjøpet" så sørg for at hun tilbringer minst mulig tid med han alene. Vær med på lasset du og fellesbarnet og.

Skrevet

Hvis du har en mulighet til å bli venninde med x-kona til mannen, så hadde jeg gjort det.

For det første, da vet du hvor du har henne.

For det andre, hun vil uansett være i livet deres, så da blir det mye lettere for barna hvis dere kan samarbeide godt.

Prøv å finne de positive vinklene, og legg vekk sjalusi og mistenksomhet.

Han er sammen med deg nå, han valgt deg. Husk det.

Gjest Gjest1
Skrevet
Din mann er en fjott! Det er alle menn og kvinner som behandler eksen bedre enn nåværende. Ikke skap noe ramaskrik nå,da fremstår hun bare i et bedre lys enn deg. Forhold deg rolig og følg litt ekstra med. Om hun skal være med "på kjøpet" så sørg for at hun tilbringer minst mulig tid med han alene. Vær med på lasset du og fellesbarnet og.

Utrolig bra sagt. Jeg er så enig med dette innlegget.

Skrevet

Kan du utdype litt hva ting han unnskylder henne for og for eksempel når på tider av døgnet hun kan dukke opp?

Kommer hun uanmeldt på døren? Eller er det snakk om å dukke opp på matbutikken tilfeldigvis når dere er ute og handler osv?

Snakker din mann med deg og spør om det er greit at x-kona kommer på besøk? Når man bor sammen bør man forhøre seg for eksempel om det er greit for den andre at man får noen på besøk. Jeg ihvertfall ville blitt irritert om noen jeg bodde med inviterte folk hjem uten å forhøre seg med meg der også jeg bor og har rom for privatliv og ro.

Og har du spurt for eksempel hva som har fått dem til å bli så gode venner?

Siden du nevner før at dem hatet hverandre nesten.

Gjest Gjest
Skrevet
Kan du utdype litt hva ting han unnskylder henne for og for eksempel når på tider av døgnet hun kan dukke opp?

Helgene !!!

Kommer hun uanmeldt på døren? Eller er det snakk om å dukke opp på matbutikken tilfeldigvis når dere er ute og handler osv?

Snakker din mann med deg og spør om det er greit at x-kona kommer på besøk? Når man bor sammen bør man forhøre seg for eksempel om det er greit for den andre at man får noen på besøk. Jeg ihvertfall ville blitt irritert om noen jeg bodde med inviterte folk hjem uten å forhøre seg med meg der også jeg bor og har rom for privatliv og ro.

Nei det er problemet. De avtaler med hverandre uten å spørre meg. Og påstår at det bare er for barnas skyld. Ofte har hun vært tilstede når jeg har vært ute...

Plutselig er hele vår hverdag blitt snudd på hodet og han har fått en masse andre nye hensyn han må ta der jeg bare må innrette meg.

Og har du spurt for eksempel hva som har fått dem til å bli så gode venner?

Siden du nevner før at dem hatet hverandre nesten.

Hun vil være mer sammen med barna sine.

Så i utgangspunktet var jeg positiv, men nå synes jeg det har gått for langt.

Gjest Gjest
Skrevet

De bør jo få i gang en skikkelig samværsavtale som de begge må forholde seg til, da slipper dere masse kontakt helt uforventet, fordi rammene for samvær da er lagt.

Det at mannen din avtaler med henne uten å ta deg med i avgjørelsen er selvsagt helt feil. Dere har også barn sammen, og dere skal da selvsagt ikke komme i andre rekke. Det at han treffer henne når du ikke er der kan enten være at han ønsker å skåne deg, elle at han faktisk ønsker å treffe henne alene.

Jeg må desverre si at jeg har en del fordommer mot fraskrillte menn, og mener jeg ofte hører at den første kona fortsetter å komme forran alt annet. Men dette er kanskje bare mine fordommer basert på å ha hørt et par tilfeller som er slik.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg må desverre si at jeg har en del fordommer mot fraskrillte menn, og mener jeg ofte hører at den første kona fortsetter å komme forran alt annet. Men dette er kanskje bare mine fordommer basert på å ha hørt et par tilfeller som er slik.

Takk for svar, enig med deg.

Og det er nettopp det du skriver over her, om første kona som kommer først uansett, jeg frykter. At jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt. At hun vil vinne uansett, dersom hun vil ha ham tilbake.

Når jeg tenker tilbake på min egen X-mann, som jeg selv var helt ferdig med da vi skilte oss, så er det mulig han også hadde vært av den sorten, men jeg verken tillot eller ville at det skulle skje. Han hadde nemlig store problemer med sin nye kjæreste de første årene de var sammen fordi han ikke var klar nok tror jeg. Nå har de det bra heldigvis! Jeg derimot var superklar men traff ikke den rette (mannen vi diskuterer i tråden) før mange år etter.

Denne nye mannen har omtalt sin X-kone både som det ene og det andre ikke så pene kallenavnet tidligere og han har virkelig ALDRI virket det minste interessert i henne. Men nå da hun plutselig smyger seg inn og vil være med, er hun mer enn velkommen. Jeg skjønner ingenting!!!

Det at hele familien hans virkelig misliker henne pga ting hun har gjort kan jo umulig gjøre saken noe lettere for ham.

Skrevet

Kjempe flott at du er positiv til at hun skal få være med sine barn, men som sagt, selvfølgelig finnes det grenser.

Helgene er godt å ha som kjærester / mann & kone osv om dere har fri fra jobb eller eventuelt andre ting for å pleie forholdet dere imellom som trengs innimellom. Man er dessuten også kanskje er sliten etter helga.

Man trenger strengt tatt ikke umeldt besøk i helgene fra xkona til din mann!

Jeg vet ikke hvordan ansvaret mellom de barna mannen din har fra tidligere forhold er. Har mannen din full omsorg for barna eller har kona dem mest?

Eller er det 50 % 50 % delt?

Siden han bor med deg nå og jeg antar kanskje det er snakk om delt ansvar så synes jeg faktisk du har noe du også skulle ha sagt når det gjelder for eksempel samværsordninger da du blir en stemor til disse barna. Du skal også forholde deg til dem.

For barnas skyld trenger ikke skje når du ikke er tilstede.

Det er til dels viktig at din mann inkluderer deg i dette i og med dere bor sammen og har et barn sammen. Det er ikke lurt for han skjule ting bak ryggen som dette.

Husk å si ifra i tide og fortell hva du mener... Over lengre tid kan dette bli en kjempe byll inni deg som verker og verker om ingenting gjøres noe med. Til slutt eksploderer den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...