Gå til innhold

Skal, skal ikke? Hvordan bestemte dere dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart prøve?
Skrevet

Jeg vil veldig gjerne være anonym akkurat nå, og jeg håper det er greit.

Vi har pratet litt sånn løslig om barn og jeg vet veldig godt med meg selv at jeg ønsker meg barn. Jeg vil gjerne sette i gang og prøve med en gang, men allikevel skremmer tanken meg veldig. Hvordan skal vi løse det praktisk når det kommer et barn? Ha vi råd til å få barn? Trenger vi en bil til når vi får barn? Må jeg gå ned i stillingsprosent?

Det er en masse spørsmål som dukker opp og jeg er kjempeusikker på om vi får alt til å gå rundt...

Noen som har noen erfaringer omkring dette eller noen som kan fortelle hvordan de selv tenke før de fikk barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte vel noe sånn som:

Jeg vil gjerne sette i gang og prøve med en gang, men allikevel skremmer tanken meg veldig.  Hvordan skal vi løse det praktisk når det kommer et barn?  Ha vi råd til å få barn?  Trenger vi en bil til når vi får barn?  Må jeg gå ned i stillingsprosent?

:ler:

Det er en stor beslutning å ta, men hvis man er kommet dithen at man har veldig lyst på barn, og hindringene er av den størrelsesorden som du beskriver, da er det vel bare å hoppe i det? Det gjorde i hvert fall vi. Den siste usikkerheten hadde nok aldri blitt borte, samme hvor lenge vi hadde ventet.

Det praktiske årner seg, vet du.

Gjest Anonymous
Skrevet

Rent praktisk ordner det seg helt sikkert! Leste en artikkel en gang om at folk som fikk barn ikke brukte mer penger enn før, fordi de er mer forsiktig med unødvendig pengebruk. De fleste har høye krav de kan fire litt på, hvis det skulle være nødvendig. Jeg var selv gift og vi hadde tilsammen veldig god inntekt, men så tok forholdet slutt og det gjorde også jobbkontrakten på 100%..så jeg satt igjen alene med en 50% stilling. Det var helt fortvilende i en periode, men ting ordnet seg for meg også :) Nå har jeg snart termin og har fått kjøpt inn alt jeg trenger (og vel så det). Poenget mitt er at uansett hvilken situasjon en er i, er det ingen garanti for at det vil vare evig. Men hvis en virkelig ønsker seg barn, så ordner det seg rent praktisk! Håper du tar et valg som er riktig for dere!

Gjest Snart prøve?
Skrevet

Takk for flotte svar, det beroliget meg litt!

Vet dere om det finnes noen side for folk som vurderer å få barn? En side med litt informasjon om ting man bør tenke gjennom, være klar over og vite om på forhånd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...