Gjest Pratmaker Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har telenor djuice, med det utgåtte abonnementet "allstar". Har regning på rundt 500.- i mnd. Nå lurer jeg på om dette kan gjøres billigere.. ringer helt normalt, skravler litt lenge med ei venninne nå og da, ellers telefoner til familie og andre. Skriver en del meldinger også.
Fotofreaken Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har telenor djuice, med det utgåtte abonnementet "allstar". Har regning på rundt 500.- i mnd. Nå lurer jeg på om dette kan gjøres billigere.. ringer helt normalt, skravler litt lenge med ei venninne nå og da, ellers telefoner til familie og andre. Skriver en del meldinger også. Hei, For noen mnd siden var jeg i samme sitvasjon som deg. Jeg brukte telefonen min normalt men fikk forsatt høye regninger. Rundt 500- 1000 i mnd. Jeg satt med ned og tenke litt på hvem jeg ringte til mest og sjekket hvilken telefon oppratør de brukte. Under en guttekveld så nevnte jeg at jeg hadde høye utgifter på grunn av alle samntalene til mine beste venner ( altså dem som var tilstede på denne gutte kvelden ) Og de sa da at de var i samme sitvasjon som meg.. altså de brukte mye penger på å ringe meg.. Så hele gutte gjengen ( 8 stk ) bestemte seg å gå over til mobil oppratøren TALKMORE. De fleste, samt meg selv valgte Kontant løsningen fra talkmore. Prisoversikt for Talkmore Forhåndsbetalt Innmelding 0,- Ta med mobilnummeret (portering) 0,- Samtale til TalkMore-abonnent / andre talkmore kunder 0,- Samtalepris nasjonalt - mobil/fastnett 0,69 SMS 0,34 MMS 1,69 Oppstart samtale 0,59* Data 7,50/MB Så det er altså helt gratis å ringe til andre talkmore kunder. Ingen oppstarts pris eller minutt pris. Jeg er strålende fornøyd og har nå en regning på rundt 100-150 kr i mnd. altså det er penger jeg bruker på å sende sms meldinger og ringe til opplysningen 1881 osv. NB!!: Du får ikke kjøpt Talkmore kontantkor / LADEkort i butikken, alt gjøres over internett. Trenger du ringetid på telefonen så kan dette trekkes fra ditt bankort automatisk alt etter hva du selv ønsker. Jeg er iverfall fornøyd :=)
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 jeg har djuice zero. ingen månedsavgift og lav ringepris. beste venninna mi har djuice nonstop, og vi sender daglig mange meldinger til hverandre. det er gratis, siden vi har begge djuice. kjæresten min har også telenor, og vi har fri familie. så det koster heller ingenting å ringe eller sms med han. jeg betaler alt fra 150-200 kr måneden. fordi jeg melder endel med andre også. pluss at jeg ringer fast telefon til jobben, legen, tannlegen, dyrlegen, bank osv som koster endel. så det lønner seg å ha samme abonemang som de man har mest kontakt med. som i mitt tilfelle: kjæreste og bestevenninne..
Frysepulver Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Jeg snakker mye i telefonen, har Talkmore og får faktura på mellom 500 og 700 i mnd
Fotofreaken Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Jeg snakker mye i telefonen, har Talkmore og får faktura på mellom 500 og 700 i mnd Hehe kanskje på tide å redusere litt da? Jeg bruker fastelefonen til å ringe gratis til ALLE andre hjemmenummere siden jeg har bredbånds telefoni fra telio. Kanske praktisk. Når jeg reiser til Utlandet så tar jeg bare med meg en liten boks som jeg kun trenger å plugge til internett i utlandet og Viips så kan jeg besvare hjemme telefonen i utlandet samt ringe til andre hjemme telefoner gratis og samme ( Norske ) mobil takster som om jeg var i Norge. Praktisk og billig. Mobil telefonen bruker jeg som regel kun til å ringe venner og kjente som har samme mobil oppratør som meg , Altså det er gratis ( jeg er ikke gniten, alt er bare tilfeldig )
Gjest ærlig Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Har ingen prisliste i hodet, men vil anbefale Netcom på det varmeste. Takket være dem,reduserte jeg regningen min fra 1000 kr måneden- og ned til 250 kr i måneden. Alle de jeg ringte mest til, la jeg helt lovlig inn som Netcom trådløs familie. Man kan legge inn tre med kontantkort og tre med abonnement.La inn de med kontantkort (for har de abonnement,så blir du ansvarlig for deres regning også). Og nå ringer jeg gratis til tre av de jeg har mest kontakt med. Meldinger er også fullstendig gratis. Nå har netcom også lansert en ordning om at man kan koble sammen to trådløse familer. Vet ikke helt hvordan det fungerer. Men vil anta at om du har ei venninne som har mange felles venner med deg, så vil det lønne seg å binde dere to sammen. For da ringer og melder du gratis til enda flere bekjente. Er som så vidt nevnt ikke så opptatt av priser...er mest opptatt av at ting skal være gratis
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 www.telepriser.no Her kan man lagge inn forbruk, å finne ut hvilket abb som passer for deg
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har kontantkort (Telenor kort og kontant). Ringer sjelden, sender en del meldinger. Betaler ca 200 kr i måneden tenker jeg. For meg er det en stor fordel at jeg kan kjøpe ringetid der og da, og altså ikke få regninger i posten. Jeg føler meg friere slik det er nå. Jeg gikk ned på en telefonbutikk for litt siden, fordi jeg tenkte at det kanskje var en del penger å spare på å abonnere i stedet for å bruke kontantkort. Men etter å ha snakket med selger, så jeg at prisene på kontantkort er så lave nå at det er ikke mye å spare på å skifte når man ringer så sjelden som jeg.
liv Skrevet 9. mars 2009 #9 Skrevet 9. mars 2009 Har chess og er fornøyd med de. Etableringspris 0 kr* Månedspris 249 kr Startpris 0 kr** Samtale Chess-Chess 0 kr per minutt** Samtale andre mobilnett 0 kr per minutt** Samtale fastnett 0 kr per minutt** SMS 0 kr per melding** MMS 1,98 kr per melding Data 7 kr per MB Data makspris 20 kr per dag Minimum forbruk 0 kr * Velger du å bestille nytt nummer vil dette medføre en etableringspris på kr 249,- ** Du betaler ingen oppstartpris eller minuttpris for samtalene før du overstiger grensen på 600 minutter pr måned. For SMS, sender du meldinger gratis inntil grensen på 300 pr måned. Over grensene på 600 minutter og 300 sms, vil samtaler og SMS belastes slik: Samtalepris nasjonalt - til fastnett 0,69 kr pr minutt Samtalepris nasjonalt - til mobilnett 0,69 kr pr minutt Startpris pr samtale 0,69 kr SMS-pris 0,39 kr
Fotofreaken Skrevet 9. mars 2009 #10 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har kontantkort (Telenor kort og kontant). Ringer sjelden, sender en del meldinger. Betaler ca 200 kr i måneden tenker jeg. For meg er det en stor fordel at jeg kan kjøpe ringetid der og da, og altså ikke få regninger i posten. Jeg føler meg friere slik det er nå. Jeg gikk ned på en telefonbutikk for litt siden, fordi jeg tenkte at det kanskje var en del penger å spare på å abonnere i stedet for å bruke kontantkort. Men etter å ha snakket med selger, så jeg at prisene på kontantkort er så lave nå at det er ikke mye å spare på å skifte når man ringer så sjelden som jeg. Telenor er de største griskene du finner. Minutt og sending av sms er svindyrt. Er nok mye for deg å spare på å bytte..
Gjest Jente38 Skrevet 9. mars 2009 #11 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har telenor djuice, med det utgåtte abonnementet "allstar". Har regning på rundt 500.- i mnd. Nå lurer jeg på om dette kan gjøres billigere.. ringer helt normalt, skravler litt lenge med ei venninne nå og da, ellers telefoner til familie og andre. Skriver en del meldinger også. Jeg hadde samme abonnement som deg i flere år. Syns det var altfor dyrt i forhold til det lille jeg brukte mobilen (mest sms, sjeldent å ringe med). Telenor er relativt dyrt, da enkelte abonnementer består av flere faste priser/mnd som du ikke får gjort noe med. Selve sms'er og snakkingen kom på en brøkdel av den faste prisen. Så et slikt abonnement er penger ut av vinduet... Jeg byttet til OneCall. Nå er min månedlig mobil regning mellom kr 100-190,-. Den dyreste fakturaen jeg har hittil fått var på kr 299,-...da hadde jeg ringt ekstra mye akkurat den måneden! Så dette er ikke noe å lure på en gang. Spar masse penger og bytt!
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #12 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har telenor djuice, med det utgåtte abonnementet "allstar". Har regning på rundt 500.- i mnd. Nå lurer jeg på om dette kan gjøres billigere.. ringer helt normalt, skravler litt lenge med ei venninne nå og da, ellers telefoner til familie og andre. Skriver en del meldinger også. jeg har tee 2 på mobil og hustlf. jeg ringer gratis til alle tele2 kunder. hustlf er det kun oppstartavg på 47 øre. har mobilreg på 250 ca.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #13 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har Tele2 Kompis. Ringer mye og wapper altfor mye. Har regninger på i underkant av kr 600 pr mnd. Helt greit.
Gjest skoeska Skrevet 9. mars 2009 #14 Skrevet 9. mars 2009 Jeg har onecall. 120 gratis ringeminutter og 90 gratis sms i mnd (eller var det omvendt?) .. Jeg har en regning på mellom 100 - 250 kr i mnd, dette er kun oppstartspris (0,59 per samtale), 810 nr jeg ringer (nav osv...), utenlandske nr og evt hvis jeg har ringt for mer enn 120 minutter (som også skjer). Er veldig fornøyd med onecall. Før hadde jeg netcom kontantkort og kjøpte nytt 150,-kort ca en gang i uka - utrolig dyre priser.
Miel Skrevet 9. mars 2009 #15 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Jeg ringer lite, til tross for at mobilen er den eneste telefonen jeg har, og telefonregningene mine overstiger svært sjelden 100 kr/mnd. De siste månedene har de ligget fra 55 til 90 kroner. Jeg har Chess Premium, som er det helt klart billigste for meg. Det beste er at de har sekundtaksering av samtaler, dvs snakker jeg i 11 sekunder, så betaler jeg for 11 sekunder, ikke hele minuttet. (Da jeg gikk fra NetCom til Chess kontant reduserte jeg for øvrig telefonregningen fra omtrent 200-250 til 100-150 kroner i måneden. Med Chess Premium er den altså ytterligere redusert.) Endret 9. mars 2009 av Miel
Gjest MåneSkygge Skrevet 9. mars 2009 #16 Skrevet 9. mars 2009 Så lave regninger dere har Jeg har så og si aldri fått faktura på mindre enn 1000kr og det med netcom, tele2 og telenor. Som regel ligger jeg på 1000-1300 i mnd selv om jeg ikke syns jeg ringer noe uvanlig mye.
Helene Skrevet 9. mars 2009 #17 Skrevet 9. mars 2009 Jeg ringer ganske mye og har nettopp skiftet mobilleverandør. Så jeg tok en runde for å undersøke før jeg byttet. Jeg sjekket da hvilken leverandør de fleste av vennenne mine hadde, de jeg pratet mest med. Og jeg sjekket priser på flere leverandører på internett. Jeg endte opp med Netcom Flexitalk. Da betaler jeg kr 99,- pr mnd som jeg da ringer for, 0,89 i oppstartsavgift noe jeg synes er mye, men så koster det ingenting pr minutt når jeg prater med andre Netcomkunder da jeg har Venner-abonnement i tillegg, og det koster kr 29,- pr mnd. Det høres kanskje ut som om det blir mye småtteri men summen gjør ikke det likevel. Har fått min første regning og den ligger på ca 200 kroner, og jeg prater som sagt mye. Er kjempefornøyd!
Annikken Skrevet 9. mars 2009 #18 Skrevet 9. mars 2009 Chess Premium. Rekker ikke fylle opp gratiskvota, så jeg får regning hver 2-3 måned. Men så har jeg jobbtelefon i tillegg da (Chess er billig. Er det jeg prøver å si. Og så er de enkle å ha med å gjøre, og de bruker Netcom-nettet (ikke noe NetNorway(?)-fjas)).
Heart7086 Skrevet 9. mars 2009 #19 Skrevet 9. mars 2009 jeg har Telenor(noe annet er uaktuelt her jeg bor) abbo, med binding(kjøpte ny tlf sist sommer). Har ca 200,- i mnd, ringer gratis til samboer, mor, far og våre hustlf. Synes det er helt greit med Telenor, og da "gratis familie" eller hva det nå heter:) Ringer ikke så mye til venner og slikt uansett. Og når det er til andre fast-tlf så prøver vi å bruke hustlf, men der er heller ikke regninga på stort større enn 166,-(som er det, det koster å ha tlf.)
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #20 Skrevet 9. mars 2009 Jeg bruker 350 pr kvartal, altså drøye hundre kroner måneden. Jeg har Telenor Frifiks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå