Lizz84 Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har leid en leilighet nå i nesten 2 år. Flytter nå i april, og lurer litt på hva som regnes som normal slitasje? Det er ingen skader i leiligheten, men det er blitt noen riper i gulvet og ett lite hakk i døra. Er dette noe som huseier kommer til å bry seg om eller regnes dette som slitasje? Leiligheten var nyoppusset ett år før vi flyttet inn.
hufsa! Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Heia,jeg har leid i mange år og når jeg flytter vasker jeg leil grundig ned.Hull i veggene etter bilder og lamper er jo vanlig slitasje,gulvene blir jo brukt så slitasje blir det jo.Hakk i døra vet jeg ikke,for det er jo ikke slitasje men ett uhell så vet ikke hva utleier vil si til det.Jeg er veldig nøye så der jeg har leid har det vel vært finere når jeg har flyttet ut,enn da jeg flytta inn,he he.Så jeg har aldri hatt noe problem,jeg og utleier har gått gjennom leil og de har vært fornøyde hver gang.
superlady Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Noen riper i gulvet regnes som normal slitasje, men ikke dype sår. Hakket i døra regnes vel strengt tatt ikke som normal slitasje, men du får høre hva huseier synes om saken. Jeg personlig hadde tatt depositum av deg (for døra) om leiligheten var nyoppusset før du flyttet inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå