Smørblomsten Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Har i to dager latt rista til kjøkkenvifta ligge i badekaret i en blanding av vann og salmiakk. MYE har såklart gått bort, men det er fortsatt et belegg inni "hullene" på rista som ikke vil løsne i vann Har skylt den under vannkran på full guffe med maks varmetemperatur, men det løsner ikke likevel.... (FLAU over at jeg har ventet så lenge ja!!!!!!) Finnes det noe man kan få kjøpt som får det bort helt??? F.eks Cillit Bang, eller Mr Muscle?
hufsa! Skrevet 9. mars 2009 #2 Skrevet 9. mars 2009 Heia jeg kjører min i opppvaskmaskinen min en gang i mnd så har ikke det problemet, men hva med å hive den i maskinen om du har?? Ja hvis ikke salmiakk tar det så er den ganske inngrodd,he he.<Hva med avfetting som man bruker på biler ?? Jeg har brukt det i dusjen innimellom men vet jo ikke om den tåler det.Ellers må du bare prøve div middler,spray den godt inn og la den ligge ei stund før du skyller den.He he ja, du venter nok ikke så lenge neste gang.Jeg har så god nese at jeg kan ikke unngå å huske det, for etter jeg har laga endel middager kjenner jeg vifta lukter fett når jeg er på kjøkkenet og det er den kvalmeste lukta jeg vet ;.)
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Har i to dager latt rista til kjøkkenvifta ligge i badekaret i en blanding av vann og salmiakk. MYE har såklart gått bort, men det er fortsatt et belegg inni "hullene" på rista som ikke vil løsne i vann Har skylt den under vannkran på full guffe med maks varmetemperatur, men det løsner ikke likevel.... (FLAU over at jeg har ventet så lenge ja!!!!!!) Finnes det noe man kan få kjøpt som får det bort helt??? F.eks Cillit Bang, eller Mr Muscle? Overrasker meg hvor mye salmiakk folk bruker. et farlig middel. Salmiakk er farligere en røyk. det skal ikke mye damp til i lungene dine. vet du hvor mue salmiakkdamp du får i rommet ved denne bruken? Bruk zalo. beste fettløselige middel som fins. brukes faktisk i oljeindustrien ved oljesøl.
^^Belle^^ Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Cilit Bang sin ''fett-spray'' er utrolig god! Den funker ihvertfall her i gården.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå