j22... Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 vi har vært sammen i 6,5 år, forlovet i 2 år.. vi har 2 barn sammen.. han sier han elsker meg over alt. men han vil ikke gifte seg.. synes det er veldig trist... Selvfølgelig drømmer jeg om et fint bryllup med fin hvit kjole å sånn.. men jeg trenger ikke noe stort bryllup visst ikke han vil.. kan godt gifte meg på et kontor om så er.. men har så lyst å gifte meg med han...han er mannen i mitt liv.. vi er forholdsvis ganske unge da.. jeg er 22 år og han er 24 år.. men.. visst man virkelig elsker en person, og planlegger fremtiden sammen.. hvorfor ikke da gifte seg?.... frustrerende... og trist... flere i samme båt... ?
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Dette høres ut som en fornuftig mann. Ikke gi slipp på han
Kizzy Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Det er en del juridiske fordeler ved å gifte seg om man bor sammen og har barn Kan være lurt å finne ut av
Gjest Naria Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Hvorfor i all verden er dere forlovet hvis han ikke ønsker å gifte seg?!
j22... Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2009 Hvorfor i all verden er dere forlovet hvis han ikke ønsker å gifte seg?! Han fridde jo til meg når vi ble forlovet.. jeg gikk jo med den tro at vi skulle gifte oss.. men han gjorde visst ikke det da tydeligvis...
LadyB Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Er det det at han ikke vil gifte seg nå i nærmeste framtid, eller vil han aldri gifte seg?
Kahlan Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Føler med deg, men er ikke det viktigste at dere har hverandre, kan jo hende det endrer seg littt når dere blir ltt eldre...
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Jeg lurer også veldig på hvorfor dere er forlovet, hvis han ikke vil gifte seg. Forlovelse er jo et spørsmål om å gifte seg? Eller har jeg misforstått?
superMe Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Han fridde jo til meg når vi ble forlovet.. jeg gikk jo med den tro at vi skulle gifte oss.. men han gjorde visst ikke det da tydeligvis... Så han vet ikke hva en forlovelse er da? Du burde kanskje forklare det for han? Er jo ikke sikkert det hjelper på problemet, men kanskje han heller ikke er klar over de juridiske fordelene som ble nevnt tidligere i tråden? Dere har jo allerede barn og har vært sammen en god stund, så han burde hvertfall kunne gi deg en grunn til at han ikke vil gifte seg?
Pjukset Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Jeg ville syntes det var rart hvis typen fridde til meg, men ikke ville gifte seg med meg
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Da hadde jeg hevet forlovelsen og fortalt han at om jeg er god nok til å være mor til barna hans så vil jeg være god nok til å være konen hans også,ikke bare hans langvarig forlovede. Da er det bedre å bare være samboere. Å være forlovet i flere år synes jeg er tullete.
Jade Skrevet 9. mars 2009 #12 Skrevet 9. mars 2009 Men hva spurte han om når han fridde da? :klø: Pleier man ikke spørre om du vil gifte deg med han? Isåfall er jo forlovelsen brutt hvis han har ombestemt seg. Eller spurte han deg om du ville forlove deg med han?
Andale Skrevet 9. mars 2009 #13 Skrevet 9. mars 2009 Jeg er i samme bås som deg! Har såå lyst til å gifte meg! Har du spurt hvorfor han ikke vil gifte seg? Min samoer hater store selskap, familiesammenkomster osv. Ikke glad i oppmerksomhet i det hele tatt, og det fører jo et bryllup med seg Så jeg går jo og venter på at han plutselig skal begynne å digge sånne ting, så vi etterhvert kan gifte oss hvis ikke får det vel bli i tinghuset som en nødløsning...
impa Skrevet 9. mars 2009 #14 Skrevet 9. mars 2009 Japp! I samme båt! Min samboer er akkurat som din, ingen oppmerksomhet rundt han takk, tross alt spiller han i et stort band. ironisk! Man kan ikke tvinge dem til alters, og vil han gifte seg enklere, ikke så stort, så må du nok senke på krava, selve vielsen og det å gi hverandre sitt ja, er tross alt det viktigste! Jeg har konfrontert min samboer med at den dagen vi ønsker barn, så er jeg ufrivillig barnløs, så vi må kaste oss på adopsjons køen, og det tror jeg krever et giftemål... Og obs, obs... jeg har vært i endel bryllup hvor brudgommen virker som er blitt dratt til alters, og bruden har bestemt alt, det ser ikke bra ut. Så ta tiden til hjelp, og husk at den dagen han ønsker gifte seg enkelt, så gjør det enkelt, det viktigste er dere, ikke alle andre. Det finnes ekstremt mange romantiske alternativer til et stort bryllup.
Jade Skrevet 9. mars 2009 #15 Skrevet 9. mars 2009 Men jeg skjønner ikke.... Hvis han ikke vil gifte seg, så må han da heller ikke spørre henne om hun vil gifte seg med han (hun skriver selv at han har fridd)
Gjest j22... Skrevet 9. mars 2009 #16 Skrevet 9. mars 2009 Takk for svar folkens.. Ja, han gikk ned på kne ¨ sa "vil du gifte deg med meg?". Han har også vært veldig lite glad i selskap å sånn, derfor sa jeg at det var greit om vi gikk på tinghuset, eller bare skrev under på papirene og gikk å spiste en finere middag for.eks. Men han sier bare at han ikke vil gifte seg... Jeg føler meg ikke så betydningsfull i øynene hans når han sier det... han synes ikke noe om den greie å gifte seg, og han sier at han ikke helt skjønner vitsen...
Gjest Skrevet 9. mars 2009 #17 Skrevet 9. mars 2009 Jeg ville nå forklart han hva en forlovelse var og brutt den dere hadde. Man er jo ikke forlovet om man ikke skal gifte seg.
Jade Skrevet 10. mars 2009 #18 Skrevet 10. mars 2009 forklar han at når han ikke vil gifte seg, så må han heller ikke spørre om du vil det, og gi deg ring. Da måtte han heller fulgt opp med; "Åja? Nei så synd, det vil ikke jeg". Og droppe ringen, selvsagt. Gi han ringen tilbake (om ikke annet for å se hva han sier). Forlovelsen ble brutt når han trakk frieriet tilbake.
Helene Skrevet 10. mars 2009 #19 Skrevet 10. mars 2009 Da hadde jeg hevet forlovelsen og fortalt han at om jeg er god nok til å være mor til barna hans så vil jeg være god nok til å være konen hans også,ikke bare hans langvarig forlovede. Da er det bedre å bare være samboere. Å være forlovet i flere år synes jeg er tullete. forklar han at når han ikke vil gifte seg, så må han heller ikke spørre om du vil det, og gi deg ring. Da måtte han heller fulgt opp med; "Åja? Nei så synd, det vil ikke jeg". Og droppe ringen, selvsagt. Gi han ringen tilbake (om ikke annet for å se hva han sier). Forlovelsen ble brutt når han trakk frieriet tilbake. Signerer disse! Han er prototypen på den moderne norske mann i dag. De vi ha dame, barn og hele pakken, men ikke det juridiske ansvaret som følger med dessverre. Til hans forsvar, dere er litt unge. Kanskje han mener at dere burde vente et år eller to. Noe han kunne tenkt på før dere fikk barn, synes nå jeg. Ta en prat med han, og hvis han seriøst ikke vil gifte seg, så gi han ringen tilbake, det blir jo en hån å gå rundt med den da.
Rosalie Skrevet 10. mars 2009 #20 Skrevet 10. mars 2009 Takk for svar folkens.. Ja, han gikk ned på kne ¨ sa "vil du gifte deg med meg?". Han har også vært veldig lite glad i selskap å sånn, derfor sa jeg at det var greit om vi gikk på tinghuset, eller bare skrev under på papirene og gikk å spiste en finere middag for.eks. Men han sier bare at han ikke vil gifte seg... Jeg føler meg ikke så betydningsfull i øynene hans når han sier det... han synes ikke noe om den greie å gifte seg, og han sier at han ikke helt skjønner vitsen... Han har vel ombestemt seg, da. Da jeg var yngre var jeg også overbevist om at jeg skulle gifte meg, nå er jeg ganske så sikker på at jeg ikke kunne tenke meg å gifte meg lenger. Da jeg har kommet fram til at jeg ikke tror på ekteskapet som institusjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå