bunadbrud Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Vi prøver å sette opp kjøreplan for middagen. Men jeg aner ikke hvor lenge det er normalt at en slik middag varer. Det skal sies at det er forrett, hovedrett og dessertbuffet. Vi blir 54 stk (med tanke på ant. poetensielle talerer og for dere til å sammenligne)
Gjest hopeful Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Slenger meg på denne for å titte. Lurer på det samme jeg og!
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Vi prøver å sette opp kjøreplan for middagen. Men jeg aner ikke hvor lenge det er normalt at en slik middag varer. Det skal sies at det er forrett, hovedrett og dessertbuffet. Vi blir 54 stk (med tanke på ant. poetensielle talerer og for dere til å sammenligne) Kommer an på flere ting: - antall servitører - antall serveringer av hovedrett - antall taler under middagen - pauser Vi har forrett, hovedrett og dessert, alle rettene serveres ferdig lagt opp, og servitørene vil gå rundt med påfyllsfat under hovedretten. Vi har 1 servitør per 8-10 gjester. Tror vi kan beregne ca slik: - 10 minutter på hver servering - totalt 30 minutter - 2 pauser med rydding på 10 minutter - totalt 20 minutter - 4 taler - si ca 10 minutter på hver inkludert presentasjon fra toastmaster - 40 minutter - tid til spising og prating - 1 time utenom taletiden - totalt ca 2,5 timer. Hvis vi beregner 3 timer har vi en ok margin tror jeg Vi har ikke kaffegjester, så er ikke så avhengig av å ha et fast tidsskjema, men har likevel tenkt litt på det slik at man kan tenke litt på kakeservering, dans, bar og nattmat... For dere vil nok dessert-serveringen ta lengre tid siden det er buffet, i tillegg kommer det an på antall serveringer av hovedrett og antall servitører.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Kommer an på flere ting: - antall servitører - antall serveringer av hovedrett - antall taler under middagen - pauser Vi har forrett, hovedrett og dessert, alle rettene serveres ferdig lagt opp, og servitørene vil gå rundt med påfyllsfat under hovedretten. Vi har 1 servitør per 8-10 gjester. Tror vi kan beregne ca slik: - 10 minutter på hver servering - totalt 30 minutter - 2 pauser med rydding på 10 minutter - totalt 20 minutter - 4 taler - si ca 10 minutter på hver inkludert presentasjon fra toastmaster - 40 minutter - tid til spising og prating - 1 time utenom taletiden - totalt ca 2,5 timer. Hvis vi beregner 3 timer har vi en ok margin tror jeg Vi har ikke kaffegjester, så er ikke så avhengig av å ha et fast tidsskjema, men har likevel tenkt litt på det slik at man kan tenke litt på kakeservering, dans, bar og nattmat... For dere vil nok dessert-serveringen ta lengre tid siden det er buffet, i tillegg kommer det an på antall serveringer av hovedrett og antall servitører. 4 taler ja; vi legger talene til brudens far, brudgommen og forloverne til middagen, om det er andre som vil bidra med noe tar vi det til kaffen Blant annet min tale
allyhoo Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Har prøvd å få svar på dette fra stedet til skal holde festen, men de er fryktelig treige med å svare på email... Vi blir ca 40 gjester, og skal ha grillfest med buffet. Usikker på om det blir dessert, eller om det kun blir kaker. Noen her som har hatt noe lignende og vet noe om hvordan vi bør beregne tiden?
jezza86 Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Vi tenker 3-3,5 t. er ca like mange gjester, men vi har ikke dessertbuffet.
effy Skrevet 11. mars 2009 #7 Skrevet 11. mars 2009 Når ts skriver "dessertbuffet" så slår det meg at det kan ta litt lengere tid enn om man får desserten servert. Det som er viktig å tenke på er om dere skal ha kaffegjester. Da jeg giftet meg i fjor hadde vi 60 gjester, 3 retters og 6 taler. Hovmester synes det var "galskap" å ikke beregne middagen til 5 timer. Jeg ville ha middagen på 4 timer (synes det er lenge nok) med en 10 min pause etter hovedretten. Det gikk fint takket være en streng toastmaster som klarte og holde tiden, samt instruere taletrengte familiemedlemmer om hvor lang tid de hadde til rådighet. Det kan være lurt å høre med de som skal servere hva de mener, samt høre hva toastmaster synes. Det er jo han/hun som har ansvaret for å holde tidsskjemaet.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. mars 2009 #8 Skrevet 11. mars 2009 Vi har satt av 3,5 time til tre-retters middag. Vi er 35 stk til middag, alle rettene kommer inn ferdig anrettet på tallerken, 1 gang servering. Regner med det blir 5-6 taler + et par sanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå