Gå til innhold

Bunad, omsøm i Oslo?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet

Hei!

Er nygravid og skal i konfirmasjon om noen måneder.

Bunaden min har alltid vært veldig trang så den blir vanskelig å få på seg da.

Noen som vet om noen i Oslo som syr om bunader? Dvs. har noe å gå på så den trenger vel bare å sys ut, men da både i vest og stakk så det er for vanskelig jobb til å klare selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har både Husfliden og diverse andre som syr bunader, se gule sider for adresser, de kan sikkert hjelpe deg. Jeg har også sett at flere skreddere reklamerer med at de syr om bunader, men dem er det mange av, og jeg har ingen erfaring med noen av dem. Se etter sånne altmulig-steder (renseri/skomaker/skredder/nøkkelfiling osv).

Skrevet

Dette lurer jeg også på og vil gjerne ha anbefalinger.

:)

Gjest Squill
Skrevet

Jeg kan anbefale denne i Oslo:

http://www.bunadmestern.no/Nyhet.html

Hjemmesiden ser kanskje litt amatørmessig ut og halter litt språkmessig. Men hun som driver firmaet er russisk og holder til på Majorstua, og hun er utrolig dyktig og nøyaktig. Om det er dyrt der i forhold til andre aner jeg ikke, men regner med at det er billigere enn hos Heimen og Husfliden.

Skrevet
Jeg kan anbefale denne i Oslo:

http://www.bunadmestern.no/Nyhet.html

Hjemmesiden ser kanskje litt amatørmessig ut og halter litt språkmessig. Men hun som driver firmaet er russisk og holder til på Majorstua, og hun er utrolig dyktig og nøyaktig. Om det er dyrt der i forhold til andre aner jeg ikke, men regner med at det er billigere enn hos Heimen og Husfliden.

Mener det har vært en tråd her før om at man skal styre unna bunadmesteren :klø:

Gjest Squill
Skrevet
Mener det har vært en tråd her før om at man skal styre unna bunadmesteren :klø:

Jøss... Hvorfor? Min erfaring var veldig positiv, i hvert fall. Kjapp og god service, og nydelig resultat.

Skrevet
Jøss... Hvorfor? Min erfaring var veldig positiv, i hvert fall. Kjapp og god service, og nydelig resultat.

Nå har jeg lett litt etter denne tråden jeg mener å huske at jeg har lest, men lykkes ikke.. Kanskje det var et annet firma som også jobbet med bunader.. Skal si i fra om jeg finner den tråden :gjeiper:

Gjest Squill
Skrevet
Nå har jeg lett litt etter denne tråden jeg mener å huske at jeg har lest, men lykkes ikke.. Kanskje det var et annet firma som også jobbet med bunader.. Skal si i fra om jeg finner den tråden :gjeiper:

Ja, gjør det! Lette også etter bunadmesteren her inne, men fant ingenting...

Skrevet
Ja, gjør det! Lette også etter bunadmesteren her inne, men fant ingenting...

Bare et lite tips, hvis du skal lete etter spesifikke tråder her inne så bruker jeg heller google (og legger evt. til kvinneguiden). Søkefunksjonen her inne er helt utrolig dårlig! Det gjør hvertfall jeg :gjeiper:

Men altså, jeg finner ikke noe lignende den tråden jeg leter etter, så trekker det tilbake :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Tipper du kan være litt ute i siste liten... Jeg hadde samme plan som deg og ringt litt rundt. Alle er opptatt frem til 17. mai...

Gjest Gjest_amy_*
Skrevet
Hei!

Er nygravid og skal i konfirmasjon om noen måneder.

Bunaden min har alltid vært veldig trang så den blir vanskelig å få på seg da.

Noen som vet om noen i Oslo som syr om bunader? Dvs. har noe å gå på så den trenger vel bare å sys ut, men da både i vest og stakk så det er for vanskelig jobb til å klare selv.

hei hei..angående bunad som må syes om, har du fått folk til å gjøre det for deg?

For hvis du ikke så kanskje jeg kan hjelpe deg? jeg broderer og monterer for husfliden i oslo, jobber også litt som privat.. så hvis du er interresert så kan du godt svare meg på email, så får vi se hva vi får gjort med saken? :)

Med hilsen amy

Gjest Gjest_amy_*
Skrevet (endret)
hei hei..angående bunad som må syes om, har du fått folk til å gjøre det for deg?

For hvis du ikke så kanskje jeg kan hjelpe deg? jeg broderer og monterer for husfliden i oslo, jobber også litt som privat.. så hvis du er interresert så kan du godt svare meg på email, så får vi se hva vi får gjort med saken? :)

Med hilsen amy

glemte vist å skrive emailet mitt :) her har du ihvertfall det hvis du er interessert.. eller eventuelt andre er det :)

E-postadresse fjernet. Se reglerne

Du kan ikke poste innlegg som inneholder: Private telefonnummer og epostadresser.

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
  • 2 uker senere...
Gjest TS Guri
Skrevet

Noen flere anbefalinger?

Skal ha det til slutten av mai, så kanskje jeg kan rekke det siden det er såvidt etter 17. mai?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...