Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skriver mitt innlegg her i håp om å få noe respons / råd / veiledning om generell kroppspleie. Jeg lurer egentlig på hva som er "normalen" for jenter.

Jeg ser de fleste jenter har pene øyenbryn, plukker dere selv, eller løper dere til frisør å får der gjort der? Jeg synes det er et evig styr, og ikke får jeg noe særlig bra resultat. Kanskje jeg har en dårlig pinsett? Eller kanskje dere vokser dere?

Ang hårfjerning mottas råd også ;) Jeg barberer legger, underarm og overleppehår. Synes det vokser frytelig fort tilbake! Er det forressten sant at håret vokser kraftigere tilbake når man barberer?

Jeg har et lite rødt merke i ansiktet, er det noen som har prøvd laser for å få vekk slikt? Virker det? Smertefullt? Dyrt?

Hilsen jente thirthysomething ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angående bryn, så napper jeg dem selv. Men jeg stresser ikke veldig med det egentlig, napper vel bare ca en gang i måneden, haha. De har en grei fasong fra starten av, så det eneste jeg trenger å gjøre er å tynne dem litt ut og fjerne hår på villspor. Men nå har jeg få, tykke og lange hårstrå i øyenbrynene mine, så det tar veldig kort tid å nappe dem! :) Sånn ser de ut uten noe farge på:

http://i44.tinypic.com/33js1lc.jpg

Når det gjelder hårfjerning, barberer jeg legger og armhuler, mens underlivet epilerer jeg. Ja, det er veldig AU i starten, men veldig praktisk og :gjeiper: Jeg tror ikke håret egentlig blir kraftigere av å barbere, men de ser kraftigere ut, for man kutter jo hårstrået rett av der det er tykkest, og når det da vokser ut igjen, blir tuppen av hårstrået tykt - og ikke tynt som det ville vært ellers. Men så detter jo hårene ut, og nye vokser ut igjen på vanlig måte.

Laser kan jeg dessverre lite om.

Skrevet

Jeg er hudpleier, så å løpe til en for å få nappet bryn er ikke så nødvendig føler jeg :ler: Nappe dem selv er enkelt og det sparer penger. Her finnes det en guide jeg har laget for napping om du vil ha tips.

Vokser sjelden, men synes det er greit å gjøre iblant siden det fjerner alle småhår.

Det at håret vokser kraftigere tilbake ved barbering er bare tull. Et barberblad har ingen mulighet til å påvirke hårsekken så det er bare å barbere i vei :)

Skrevet

Takk for flotte svar med bilder og link ;)

Skrevet
Jeg har et lite rødt merke i ansiktet, er det noen som har prøvd laser for å få vekk slikt? Virker det? Smertefullt? Dyrt?

Hilsen jente thirthysomething ;)

Det er kanskje det samme som jeg har på nesa=p Jeg fjernet flekken med laser, men den ble ikke helt borte og nå er den like rød som den var. Har hørt at slike flekker bare kommer tilbake. Skal fjerne den en gang til, men viss det ikke funker blir det nok til at jeg bare dekker over den med concealer :)

Det koster forresten 5-600, så etter min smak er det litt dyrt...

Skrevet

Hvordan ser disse røde flekkene ut? Noen som kan forklare eller gi bildeeksempel?

Ble litt nysgjerrig :sjenert:

Skrevet
Hvordan ser disse røde flekkene ut? Noen som kan forklare eller gi bildeeksempel?

Ble litt nysgjerrig :sjenert:

Den jeg har kan ligne litt på denne, men jeg vet desverre ikke hva slike flekker heter. Jeg har den heldivis ikke midt på nesa, slik som på bilde, men på siden=p

Skrevet
Den jeg har kan ligne litt på denne, men jeg vet desverre ikke hva slike flekker heter. Jeg har den heldivis ikke midt på nesa, slik som på bilde, men på siden=p

Takk for bilde! Er det et kvisearr, eller hvordan oppstår de?

Skrevet

Tonje,

Min lille røde merke tror jeg er sprukket blodkar, og har hørt at det kan fikses med laser.

Skrevet
Tonje,

Min lille røde merke tror jeg er sprukket blodkar, og har hørt at det kan fikses med laser.

Det er det jeg også har. Kom bare ikke på navnet=p

Skrevet

Eg har også heilt naturleg greie bryn, men kvar dag før eg legg øyesminke ser eg over undersida av bryna og nappar vekk småhåra som dukkar opp. I tillegg ser eg over området mellom og på sidene av bryna og nappar vekk evt hår der. Og det er vel eigentleg det. Fekk kompliment for bryna mine forrige gong eg var med hudpleiar, så veldig ille kan det då ikkje sjå ut. :ler: Få tak i ein pinsett som er ganske spiss og skarp, så får du tak i alle håra.

Når det gjeld barbering, vil eg anbefale epilering. Alle føler jo smerte på ulike måtar, men eg prøvar berre å tenkje på noko anna. Deilig å gå ei stund utan å måtte tenkje på hårete leggar. (Har ikkje drista meg til å prøve den maskina andre stader ...)

Skrevet

Jeg har relativt tynne og i grunn ganske lyse bryn, så jeg tenker nesten ikke noe over disse, napper litt kanskje 1-2 ganger i måneden. Jeg kjøpte en pinsett på Lindex til 20 kr, denne er fantastisk god! Spiss tupp som er skrådd, lett å ta hva det måtte være.

Leggene og armhulene blir epilert. tror jeg har fiksa leggene 2-3 ganger i løpet av vinteren, herlig at hårene er blitt så myke at jeg ikke merker de, og de synes heller ikke :) men blir nok mer nå utover. Armhulene fikses ca en gang i uka. Jeg har prøvd flere ganger å epilere underlivet også, men herregud så vondt det gjør. Så jeg barberer der. Men vil få det til en dag..

Gjest Christabelle
Skrevet

Jeg former brynene med pinsett, og vokser over, under og mellom regelmessig for å fjerne alle de små lyse hårene. Jeg plukker det jeg finner som er på avveie omtrent annenhver dag, og tar en real omgang med pinsetten når jeg ser at formen begynner å bli 'off'.

Jeg fyller også inn brynene med en bryn-blyant, går over med litt øyenskygge, og til slutt bruker jeg en bryns-gele.

Dette er mye styr, jeg vet, men fram til nylig var jeg dårlig på å stelle brynene, og jeg ser STOR forskjell! Det er verdt å sette seg inn i, for brynene (i likhel med håret) har mye å si for helheten.

Gjest hei:)
Skrevet

Hei.

jeg å lurer på om hårene blir "tykkere" når man starter å barbere?

Har flere eksempler på at det kommer fler hår og kraftigere enn det var før man barberte,dette kan jo være at d virker slik pga de blir kraftigere,

men jeg har aldri hatt problemer med bikinilinjen,så en gang fannt jeg ut at jeg skulle barbere vekk det lille håret som hadde vært der en stund,etter den gangen har det bare blitt flere og flere,og mørkere og mørkere hår. og de "brer" seg bare lengre og lengre utover (mot lårene) jo mer jeg barberer.

Vet det er gjort forskning på dette hvor de sier at hår ikke blir påvirket av barbering ,at det ikke skal bli mer av de,mørkere,eller flere.

Men etter mye diskusjon med venninner og gjennom jobb(selger hårfjerning) er jeg av den oppfattelsen at ALLE av de jeg prater med mener det motsatte.

Noen som er utdannet innenfor området som kan si noe om dette?

Gjest Christabelle
Skrevet
Hei.

jeg å lurer på om hårene blir "tykkere" når man starter å barbere?

Har flere eksempler på at det kommer fler hår og kraftigere enn det var før man barberte,dette kan jo være at d virker slik pga de blir kraftigere,

men jeg har aldri hatt problemer med bikinilinjen,så en gang fannt jeg ut at jeg skulle barbere vekk det lille håret som hadde vært der en stund,etter den gangen har det bare blitt flere og flere,og mørkere og mørkere hår. og de "brer" seg bare lengre og lengre utover (mot lårene) jo mer jeg barberer.

Vet det er gjort forskning på dette hvor de sier at hår ikke blir påvirket av barbering ,at det ikke skal bli mer av de,mørkere,eller flere.

Men etter mye diskusjon med venninner og gjennom jobb(selger hårfjerning) er jeg av den oppfattelsen at ALLE av de jeg prater med mener det motsatte.

Noen som er utdannet innenfor området som kan si noe om dette?

Håret blir verken tykkere, mørkere eller flere av barbering. Grunnen til at det virker slik, er at håret blir kuttet rett av, og hårstrået er tykkest på midten, og det er den midterste delen som da vokser ut (hvis det gav mening). For å si det på en annen måte: er det noen (som barberer brynene) som har opplevd øyenbryn som har spredt seg utover? Tenkte meg det, nei :)

Dette gjelder forøvrig menn også; man ser ikke skjeggvekst i pannene deres heller.

Men når man for eksempel vokser, så river du hårstrået ut av hårsekken, og håret som kommer tilbake er svekket, og tynnere. Pass opp for inngrodde hår; peeling is key!

Jeg anbefaler forøvrig voksing, men det er en smakssak.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Men hva med som aldri har hatt hår i bikinilinja,osv å nå plutselig etter jeg barberte er d svarte sikkeligghe hår der,vil jo da mene at man hvertfall får mørkere hår av å barbere?

Er i voksen alder..for å nevne d:P

Gjest Christabelle
Skrevet
Men hva med som aldri har hatt hår i bikinilinja,osv å nå plutselig etter jeg barberte er d svarte sikkeligghe hår der,vil jo da mene at man hvertfall får mørkere hår av å barbere?

Er i voksen alder..for å nevne d:P

Hvorfor barberte du hvis du ikke hadde hår da?

Man får faktisk økt hårvekst der nede etterhvert. Jeg har lagt merke til at det gradvis sprer seg utover til steder hvor det ikke var før. Eldre (40+) damer har jo hår langt utpå lårene. Sånn er det, og det har ingenting med barbering å gjøre. Hormoner styrer hårvekst.

Skrevet

Har hvite bryn og fram til sommeren i fjord lot jeg de bare vokse (er 20). De var fine i følge hudpleieren jeg var hos, men hun ville bare "trimme de". Siden den hang har jeg bare skjært med sånn "øyenbrynskniv" man får i multipakk på butikken om noen skjønner hva jeg mener. Gjør det kanskje en gang i mnd, noe som egentlig er alt for dårlig. Har ikke så pene bryn i utgangspunktet, men bruker øyenbrynspenn til å gi de litt definisjon og farge uten at det ser naturlig ut, så de er helt ok:)

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

barberte litt utenfor for d var et hår der som har vært der i lang tid som jeg skulle ta vekk,ble da mørke hår der etterhvert,kun på den siden..

Har flere venner som barberer/epilator vekk hårene på armene og de og får mørkere hår når d vokser ut enn de hadde før,faktisk mye lengre også:P Og dette er flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...