Gjest MB-- Skrevet 8. mars 2009 #1 Skrevet 8. mars 2009 Har vært sammen med kjæresten min i halvannet år. Vi har alltid hatt et normalt sex liv, og aldri "kjedelig" sex. Nå den siste mnd har han pluttselig begynt med disse tingene. Kan pluttselig ta tak i hestehalen min, og dra huet mitt hardt bakover, eller holde hardt rundt halsen min og "kvele" meg så jeg nesten ikke får puste. Virker som om han blir fryktelig opphissa av det.. Men jeg liker det ikke helt. Har vært i et voldelig forhold tidligere, og liker ikke vold på noen måter, selv om det ikke er ment vondt men bare seksuellt. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal få sagt det til han, at jeg ikke helt liker det. Vil jo at han skal nyte sexen, og det må vel finnes en mellomting fra å "kvele" og lugge meg, og ingenting så jeg å kan nyte det? Tips mottas med takk
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Har vært sammen med kjæresten min i halvannet år. Vi har alltid hatt et normalt sex liv, og aldri "kjedelig" sex. Nå den siste mnd har han pluttselig begynt med disse tingene. Kan pluttselig ta tak i hestehalen min, og dra huet mitt hardt bakover, eller holde hardt rundt halsen min og "kvele" meg så jeg nesten ikke får puste. Virker som om han blir fryktelig opphissa av det.. Men jeg liker det ikke helt. Har vært i et voldelig forhold tidligere, og liker ikke vold på noen måter, selv om det ikke er ment vondt men bare seksuellt. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal få sagt det til han, at jeg ikke helt liker det. Vil jo at han skal nyte sexen, og det må vel finnes en mellomting fra å "kvele" og lugge meg, og ingenting så jeg å kan nyte det? Tips mottas med takk Det der må du bare si helt klart fra om. Jeg hadde nok blitt rasende om kjæresten min hadde prøvd seg på noe sånt. Utrolig frekt og respektløst gjort, så lenge han ikke har klarert med deg at du ønsker det.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Har vært sammen med kjæresten min i halvannet år. Vi har alltid hatt et normalt sex liv, og aldri "kjedelig" sex. Nå den siste mnd har han pluttselig begynt med disse tingene. Kan pluttselig ta tak i hestehalen min, og dra huet mitt hardt bakover, eller holde hardt rundt halsen min og "kvele" meg så jeg nesten ikke får puste. Virker som om han blir fryktelig opphissa av det.. Men jeg liker det ikke helt. Har vært i et voldelig forhold tidligere, og liker ikke vold på noen måter, selv om det ikke er ment vondt men bare seksuellt. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal få sagt det til han, at jeg ikke helt liker det. Vil jo at han skal nyte sexen, og det må vel finnes en mellomting fra å "kvele" og lugge meg, og ingenting så jeg å kan nyte det? Tips mottas med takk Alle varsel lampene dine burde jo blinke nå ! Jeg hadde dumpet han tvert og kommet meg vekk - før man satt mer fastlåst med han - eks kjøpt hus eller fått barn etc . En mann som tenner på vold - høres jo både unormalt og skummelt ut .Hvem vet hvordan dette kan utvikle seg til det verre med tiden og bli riktig ille for deg . Du har selv vært i et tidligere voldelig forhold - er nok en grunn til at han nye ble " tiltrukket " av nettopp deg ! Han SÅ vell du var veik og lett å hersje med kanskje ? Slike finner som oftest det de søker etter ... .Og du selv plages jo av dette og misliker dette og er selv bekymret .Så hvorfor finne seg i det ? Kom deg vekk er rådet mit ! Unormalt aggresive menn som har sadistiske tendenser / DÅRLIG GEMYTT faktisk finnes blant mennesker - kan være arvelig faktisk ! Fra far til en evt. sønn . Kvinner har et ANSVAR selv for å ikke avle opp defekte nye menn med alvorlige adferdsproblemer som ( far ) har - med menn som er uskikket til avl i utgangspunktet mener jeg - Ja Seriøst ! Finns nok av normale snille menn her i verden som kan bli gode familie menn - hvorfor kaste deg selv vekk - på en som blir tent på å utføre vold mot deg og fornedre deg ? Kunne du tenkt deg å få barn med en slik avviker selv ? Tror du ikke han i sine fantasier har mye rart i topplokket sitt som han ikke tør å fortelle - da han vet det er unormalt og kanskje skremmende sadistisk / sexuelle perversje tanker ? . Han har jo ikke respekt for deg når han kveler og lugger deg .Er jo forferdelig at du ikke er tenkende og klok nok - til å se konsekvensene fremover av din egen situasjon nå ! Vell - alle er sin egen lykkes smed ! Hvis dette er livet du VELGER deg fremover og finner deg i det selv - så lykke til ! Men du kommer til å få et vanskelig og tøfft liv med han der . Er han verd det syns du ? Eller har du så dårlig selvtillitt at du tror du ikke kan finne deg en snill skikkelig mann ? Derfor du blir hos han til tross for hans avvikende sexuelle adferd og voldelighet mot deg ? Det kommer nok ikke til å bli bedre . Som oftes verre . Er en naturlig reaksjon at kvinner tåler mer og mer ... desverre . Og han vil utsette deg sikkert for røffere og røffere behandling .Ja det tror jeg .Syns han har gått over grensene for lenge siden ved å prøve å kvele deg ...
Vulpes Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Ehhmm... Folk trenger ikke å være sadistiske jævler for å tenne på litt røff sex? Snakk om å lage storm i vannglass, da gitt. (Sikter til de to svarene tråden har fått, ikke til trådstarter.) Til ts: Si ifra til ham, heller før enn senere. Trenger jo ikke å lage så stort nummer ut av det... Bare si at du ikke er glad i alt for røff sex egentlig, og forklar hvorfor om du vil/om han spør?
Gjest MB-- Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Alle varsel lampene dine burde jo blinke nå ! Jeg hadde dumpet han tvert og kommet meg vekk - før man satt mer fastlåst med han - eks kjøpt hus eller fått barn etc . En mann som tenner på vold - høres jo både unormalt og skummelt ut .Hvem vet hvordan dette kan utvikle seg til det verre med tiden og bli riktig ille for deg . Du har selv vært i et tidligere voldelig forhold - er nok en grunn til at han nye ble " tiltrukket " av nettopp deg ! Han SÅ vell du var veik og lett å hersje med kanskje ? Slike finner som oftest det de søker etter ... .Og du selv plages jo av dette og misliker dette og er selv bekymret .Så hvorfor finne seg i det ? Kom deg vekk er rådet mit ! Unormalt aggresive menn som har sadistiske tendenser / DÅRLIG GEMYTT faktisk finnes blant mennesker - kan være arvelig faktisk ! Fra far til en evt. sønn . Kvinner har et ANSVAR selv for å ikke avle opp defekte nye menn med alvorlige adferdsproblemer som ( far ) har - med menn som er uskikket til avl i utgangspunktet mener jeg - Ja Seriøst ! Finns nok av normale snille menn her i verden som kan bli gode familie menn - hvorfor kaste deg selv vekk - på en som blir tent på å utføre vold mot deg og fornedre deg ? Kunne du tenkt deg å få barn med en slik avviker selv ? Tror du ikke han i sine fantasier har mye rart i topplokket sitt som han ikke tør å fortelle - da han vet det er unormalt og kanskje skremmende sadistisk / sexuelle perversje tanker ? . Han har jo ikke respekt for deg når han kveler og lugger deg .Er jo forferdelig at du ikke er tenkende og klok nok - til å se konsekvensene fremover av din egen situasjon nå ! Vell - alle er sin egen lykkes smed ! Hvis dette er livet du VELGER deg fremover og finner deg i det selv - så lykke til ! Men du kommer til å få et vanskelig og tøfft liv med han der . Er han verd det syns du ? Eller har du så dårlig selvtillitt at du tror du ikke kan finne deg en snill skikkelig mann ? Derfor du blir hos han til tross for hans avvikende sexuelle adferd og voldelighet mot deg ? Det kommer nok ikke til å bli bedre . Som oftes verre . Er en naturlig reaksjon at kvinner tåler mer og mer ... desverre . Og han vil utsette deg sikkert for røffere og røffere behandling .Ja det tror jeg .Syns han har gått over grensene for lenge siden ved å prøve å kvele deg ... Det der syntes jeg rett og slett var litt drøyt. Du kjenner jo overhode ikke kjæresten min annent enn det jeg har skrivd her. Han er kjempesnill på alle andre måter, og aksepterer overhode ikke vold ellers. Han har aldri slått meg, eller noe annent, har vært veldig lite hardhendt, men har aldri ment å gjøre meg vondt. HVIS han har fått gjort det, har han bryti sammen i gråt, for han vet hvordan jeg har det når det gjelder voldt, og han har vært oppvokst med en voldelig mor, og en forbanna pappa. Jeg kommer da ikke til å forlate han fordi han kanskje har en andeledes fetisj enn jeg har. Han aksepterer mine meninger og grenser, og jeg ville bare ha råd om hvordan jeg kan få sagt det på en snill måte, og tips til en mellomting så begge blir fornøyd i senga.. Takk for ordentlig svar Tonje
Mona-Lisa Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 jeg er enig med Tonje...Men skjønner ikke hvor dårlig folk kommuniserer med hverandre... Han gjør noe som du syns er utrolig skummelt i sengen og du bare spiller med? nå vet jeg ikke hva som skjedde, men høres jo sånn ut..
Ethereal Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Dette er neppe noe han plutselig har begynt å like. Jeg tror han har likt dette hele tiden, men først nå har blitt så sikker på deg at han tørr å gjøre det. Ta det opp med han. Han burde skjønne det, spesielt med tanke på at du har vært i voldelig forhold før.
Gjest gjestkvinne Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Det der syntes jeg rett og slett var litt drøyt. Du kjenner jo overhode ikke kjæresten min annent enn det jeg har skrivd her. Han er kjempesnill på alle andre måter, og aksepterer overhode ikke vold ellers. Han har aldri slått meg, eller noe annent, har vært veldig lite hardhendt, men har aldri ment å gjøre meg vondt. HVIS han har fått gjort det, har han bryti sammen i gråt, for han vet hvordan jeg har det når det gjelder voldt, og han har vært oppvokst med en voldelig mor, og en forbanna pappa. Jeg kommer da ikke til å forlate han fordi han kanskje har en andeledes fetisj enn jeg har. Han aksepterer mine meninger og grenser, og jeg ville bare ha råd om hvordan jeg kan få sagt det på en snill måte, og tips til en mellomting så begge blir fornøyd i senga.. Takk for ordentlig svar Tonje Åja - så nå går du rett inn i forsvarsposisjon og forsvarer hans adferd og pynter på det og later som det ikke er så ille ... Hvorfor tar du opp problemet her inne da - om det ikke bekymrer deg ?
Vulpes Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Åja - så nå går du rett inn i forsvarsposisjon og forsvarer hans adferd og pynter på det og later som det ikke er så ille ... Hvorfor tar du opp problemet her inne da - om det ikke bekymrer deg ? Hun ba om tips til hvordan hun skulle ta det opp med ham, det var vel det som var problemet
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 På siden av det som er hovedtema i denne tråden MÅ jeg bare si at jeg er en smule lei av disse som synes å benytte en hver anledning til å gå i skyttergraven og messe for andre om hva de MÅ gjøre, MÅ forstå, IKKE KAN akseptere med selvresepekten i behold. Vær så snill, prøv å se på hva som er hovedbudskapet/sprørsmplet til TS, og ikke gjør ting til noe de ikke er... Man MÅ ikke til enhver tid hisse seg opp over alt, føle at man må "redde" alle og enhver fra ditt og datt, og tillegge innlegg meninger/betydninger de ikke har. Slutt å gøre krav på sannheten! Phew, der fikk jeg det av brystet
Alive Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Alle varsel lampene dine burde jo blinke nå ! Jeg hadde dumpet han tvert og kommet meg vekk - før man satt mer fastlåst med han - eks kjøpt hus eller fått barn etc . En mann som tenner på vold - høres jo både unormalt og skummelt ut .Hvem vet hvordan dette kan utvikle seg til det verre med tiden og bli riktig ille for deg . Du har selv vært i et tidligere voldelig forhold - er nok en grunn til at han nye ble " tiltrukket " av nettopp deg ! Han SÅ vell du var veik og lett å hersje med kanskje ? Slike finner som oftest det de søker etter ... .Og du selv plages jo av dette og misliker dette og er selv bekymret .Så hvorfor finne seg i det ? Kom deg vekk er rådet mit ! Unormalt aggresive menn som har sadistiske tendenser / DÅRLIG GEMYTT faktisk finnes blant mennesker - kan være arvelig faktisk ! Fra far til en evt. sønn . Kvinner har et ANSVAR selv for å ikke avle opp defekte nye menn med alvorlige adferdsproblemer som ( far ) har - med menn som er uskikket til avl i utgangspunktet mener jeg - Ja Seriøst ! Finns nok av normale snille menn her i verden som kan bli gode familie menn - hvorfor kaste deg selv vekk - på en som blir tent på å utføre vold mot deg og fornedre deg ? Kunne du tenkt deg å få barn med en slik avviker selv ? Tror du ikke han i sine fantasier har mye rart i topplokket sitt som han ikke tør å fortelle - da han vet det er unormalt og kanskje skremmende sadistisk / sexuelle perversje tanker ? . Han har jo ikke respekt for deg når han kveler og lugger deg .Er jo forferdelig at du ikke er tenkende og klok nok - til å se konsekvensene fremover av din egen situasjon nå ! Vell - alle er sin egen lykkes smed ! Hvis dette er livet du VELGER deg fremover og finner deg i det selv - så lykke til ! Men du kommer til å få et vanskelig og tøfft liv med han der . Er han verd det syns du ? Eller har du så dårlig selvtillitt at du tror du ikke kan finne deg en snill skikkelig mann ? Derfor du blir hos han til tross for hans avvikende sexuelle adferd og voldelighet mot deg ? Det kommer nok ikke til å bli bedre . Som oftes verre . Er en naturlig reaksjon at kvinner tåler mer og mer ... desverre . Og han vil utsette deg sikkert for røffere og røffere behandling .Ja det tror jeg .Syns han har gått over grensene for lenge siden ved å prøve å kvele deg ... Sånne uvitende svar som dette gjør meg skikkelig provosert. Det er ingenting perverst eller unormalt ved å ha andre preferanser i sengen enn det du mener er normalt. Han prøver ikke å kvele henne, han er heller ikke voldelig. Rart det er krig i verden MEN: Han kunne godt ha avklart på forhånd. Det er helt feil å ta seg til rette med sånne ting uten å snakke sammen først.
Vulpes Skrevet 8. mars 2009 #12 Skrevet 8. mars 2009 MEN: Han kunne godt ha avklart på forhånd. Det er helt feil å ta seg til rette med sånne ting uten å snakke sammen først. Jeg er enig i det, tror jeg... Eller, jeg vet ikke helt... Ev. kunne han prøvd seg forsiktig fram, og hvis han hadde fått entusiastiske reaksjoner kunne han fortsatt, hvis ikke kunne han latt være og heller spurt senere om det var greit. Men han kan jo ha mistolket signalene, og trodd at ts likte det... Jeg tror man lett kan feiltolke litt når ting går hett for seg.
Alive Skrevet 8. mars 2009 #13 Skrevet 8. mars 2009 Jeg er enig i det, tror jeg... Eller, jeg vet ikke helt... Ev. kunne han prøvd seg forsiktig fram, og hvis han hadde fått entusiastiske reaksjoner kunne han fortsatt, hvis ikke kunne han latt være og heller spurt senere om det var greit. Men han kan jo ha mistolket signalene, og trodd at ts likte det... Jeg tror man lett kan feiltolke litt når ting går hett for seg. Normalt ville man sagt fra ganske klart der og da, hvis det føltes helt motbydelig. Men jeg skjønner det er enkelte som føler det vanskelig å stå for meningene sine. Mennesker er forskjellige.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #14 Skrevet 8. mars 2009 Han er kjempesnill på alle andre måter, og aksepterer overhode ikke vold ellers. Han har aldri slått meg, eller noe annent, har vært veldig lite hardhendt, men har aldri ment å gjøre meg vondt. HVIS han har fått gjort det, har han bryti sammen i gråt, for han vet hvordan jeg har det når det gjelder voldt, og han har vært oppvokst med en voldelig mor, og en forbanna pappa. Kjæresten din har aldri slått deg, men har vært veldig lite hardhendt og brutt sammen i gråt om han har gjort deg vondt. Beklager MB, men du lurer deg selv. Det høres faktisk ut som du har en voldelig kjæreste på det du selv skriver.
Gjest MB-- Skrevet 8. mars 2009 #15 Skrevet 8. mars 2009 Kan fint være han mistolket det, jeg er da ikke så veldig flink til å si ifra sånn der og da.. Har litt problemer når det gjelder sånt. Men får prøve å ta det opp med han neste gang jeg ser han.
Gjest milla-lilla Skrevet 9. mars 2009 #16 Skrevet 9. mars 2009 Har vært sammen med kjæresten min i halvannet år. Vi har alltid hatt et normalt sex liv, og aldri "kjedelig" sex. Nå den siste mnd har han pluttselig begynt med disse tingene. Kan pluttselig ta tak i hestehalen min, og dra huet mitt hardt bakover, eller holde hardt rundt halsen min og "kvele" meg så jeg nesten ikke får puste. Virker som om han blir fryktelig opphissa av det.. Men jeg liker det ikke helt. Har vært i et voldelig forhold tidligere, og liker ikke vold på noen måter, selv om det ikke er ment vondt men bare seksuellt. Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal få sagt det til han, at jeg ikke helt liker det. Vil jo at han skal nyte sexen, og det må vel finnes en mellomting fra å "kvele" og lugge meg, og ingenting så jeg å kan nyte det? Tips mottas med takk Virker som han tenner på å være litt dominant i senga, og kanskje ville teste ut litt slikt for å se om du likte det? Og når du ikke sa ifra, trodde han muligens det var greit at han fortsatte. Siden han ikke mener det vondt, så aksepterer han det nok når du sier ifra:) Kanskje en mellomting (som du sier) kan være dirtytalk, eller mild bondage? Hvis det er noe dere begge kunne tenke dere, selvsagt. Spør han, kan godt hende han har flere 'råe' fantasier på lager, som du ikke synes er for råe.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 9. mars 2009 #17 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Alle varsel lampene dine burde jo blinke nå ! Jeg hadde dumpet han tvert og kommet meg vekk - før man satt mer fastlåst med han - eks kjøpt hus eller fått barn etc . En mann som tenner på vold - høres jo både unormalt og skummelt ut .Hvem vet hvordan dette kan utvikle seg til det verre med tiden og bli riktig ille for deg . Du har selv vært i et tidligere voldelig forhold - er nok en grunn til at han nye ble " tiltrukket " av nettopp deg ! Han SÅ vell du var veik og lett å hersje med kanskje ? Slike finner som oftest det de søker etter ... .Og du selv plages jo av dette og misliker dette og er selv bekymret .Så hvorfor finne seg i det ? Kom deg vekk er rådet mit ! Unormalt aggresive menn som har sadistiske tendenser / DÅRLIG GEMYTT faktisk finnes blant mennesker - kan være arvelig faktisk ! Fra far til en evt. sønn . Kvinner har et ANSVAR selv for å ikke avle opp defekte nye menn med alvorlige adferdsproblemer som ( far ) har - med menn som er uskikket til avl i utgangspunktet mener jeg - Ja Seriøst ! Finns nok av normale snille menn her i verden som kan bli gode familie menn - hvorfor kaste deg selv vekk - på en som blir tent på å utføre vold mot deg og fornedre deg ? Kunne du tenkt deg å få barn med en slik avviker selv ? Tror du ikke han i sine fantasier har mye rart i topplokket sitt som han ikke tør å fortelle - da han vet det er unormalt og kanskje skremmende sadistisk / sexuelle perversje tanker ? . Han har jo ikke respekt for deg når han kveler og lugger deg .Er jo forferdelig at du ikke er tenkende og klok nok - til å se konsekvensene fremover av din egen situasjon nå ! Vell - alle er sin egen lykkes smed ! Hvis dette er livet du VELGER deg fremover og finner deg i det selv - så lykke til ! Men du kommer til å få et vanskelig og tøfft liv med han der . Er han verd det syns du ? Eller har du så dårlig selvtillitt at du tror du ikke kan finne deg en snill skikkelig mann ? Derfor du blir hos han til tross for hans avvikende sexuelle adferd og voldelighet mot deg ? Det kommer nok ikke til å bli bedre . Som oftes verre . Er en naturlig reaksjon at kvinner tåler mer og mer ... desverre . Og han vil utsette deg sikkert for røffere og røffere behandling .Ja det tror jeg .Syns han har gått over grensene for lenge siden ved å prøve å kvele deg ... Jeg har da mang en gang tatt litt ekstra tak i håret til damer uten at de har blitt krakilske av den grunn. Jeg har faktisk utelukkende fått høre at de liker det. Holde i håret, i armen, ligge over dem, holde dem litt "fast" osv. Det har absolutt ingenting med vold å gjøre i det hele tatt. Og disse har vært sammen en stund så han vet kanskje sånn noenlunde hvor grensa går, og av og til skjer det jo at man kanskje går over en grense (enten det er fysisk, verbalt eller emosjonelt) i et forhold og da sier man fra og prater om det. Det er IKKE en naturlig reaksjon at kvinner tåler mer, heller mindre. Kvinner hevder sin rett i dag på lik linje med menn. Men selvfølgelig ønsker mannen å utvikle sexen, og så lenge dama ikke sier noe i mot tror han jo det er greit. Alt må ikke gjennomdiskuteres før man setter det ut i livet. Da mister det jo mye av spenningen. "Nå har jeg tenkt å holde deg fast, kjære" gjør ikke susen for de kvinner jeg har kjent i allefall. Endret 9. mars 2009 av Helen
Rosalie Skrevet 9. mars 2009 #18 Skrevet 9. mars 2009 Høres ut som om han har tenningsmønster som går i retning av å være sado (da i senga, han trenger slett ikke være sadist ellers) og det eneste du kan gjøre er faktisk å si i fra. Ser du har fått tips om å prøve ut mildere former for dominans-sex, men skal dere det, så må dere ha avklart alle regler på forhånd. Å kjøre i gang med slik sex uten atr spillereglene er avklart på forhånd er middels talt jævlig ufint. Mitt tips dersom han gjør det igjen: Avbryt sexakten. Lugger han, så rop "hva faen er det du gjør? Det er vondt," og vri deg unna og stå opp. Tar han kvelertak (noe som faktisk er avansert SM-sex), så avbryt. Er han deg veldig fysisk overlegen og du ikke klarer å vri deg unna, så bruk makt. Og ja - i en slik situasjon er det lov både å lugge, bite og klore og i verste fall slå og sparke. Og dere har nok en vanskelig, men viktig samtale foran dere. Selv har jeg prøvd underkastelsessex, og det gir meg absolutt ingenting. Ergo hadde sexlivet til meg og samboer dødd ut dersom han fant ut at han tente på maktbruk i sengehalmen. For jeg gidder ikke å ha sex uten å få noe ut av det.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #19 Skrevet 9. mars 2009 Jeg reagerer ikke nødvendigvis på tenningsmønsteret, men at han kan gjøre noe slikt uten at dere har snakket om dette på forhånd. Videre reagerer jeg på at du ikke sa i fra med en gang. Hvorfor tillater du noen å ta kvelertak på deg? Det at han gjør dette under sex (uten at det er avtalt) gjør det ikke mer ok en om han hadde gjort dette plutselig utenfor senga. Dominans, SM etc er helt ok så lenge det skjer under klare rammer hvor begge parter kan si stopp og alt er avklart på forhånd. Det er ikke under noen omsntendigheter ok å ta kvelertak på partneren sin, med mindre det er avklart av begge faktisk ønsker dette. Dette er noe som også er veldig viktig for dem som er aktive innen SM miljøet. Ting foregår da alltid under klare rammer og avtaler, og en skikkelig SM'er vil ha et aktivt og bevisst forhold til den andre personens egne grenser.
Gjest womenwomen Skrevet 9. mars 2009 #20 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Jeg har da mang en gang tatt litt ekstra tak i håret til damer uten at de har blitt krakilske av den grunn. Jeg har faktisk utelukkende fått høre at de liker det. Holde i håret, i armen, ligge over dem, holde dem litt "fast" osv. Det har absolutt ingenting med vold å gjøre i det hele tatt. Og disse har vært sammen en stund så han vet kanskje sånn noenlunde hvor grensa går, og av og til skjer det jo at man kanskje går over en grense (enten det er fysisk, verbalt eller emosjonelt) i et forhold og da sier man fra og prater om det. Det er IKKE en naturlig reaksjon at kvinner tåler mer, heller mindre. Kvinner hevder sin rett i dag på lik linje med menn. Men selvfølgelig ønsker mannen å utvikle sexen, og så lenge dama ikke sier noe i mot tror han jo det er greit. Alt må ikke gjennomdiskuteres før man setter det ut i livet. Da mister det jo mye av spenningen. "Nå har jeg tenkt å holde deg fast, kjære" gjør ikke susen for de kvinner jeg har kjent i allefall. Å holde litt bestemt fast , litt dominans osv er jo en uskyldig lek så lenge det utføres av en man stoler på -syns ikke det er problemet - slik du gjør det . Noe annet er det når man plutselig og uten forvarsel blir skremt forde man blir tatt kvelertak på i en sexuell situasjon hvor man skal kunne føle seg trygg .Jeg hadde blitt livredd i hvertfall - om min samboer gjorde noe slikt plutselig , aggresivt og uventet . Jeg tror TS ble faktisk virkelig skremt - og det har hun god grunn til . Ikke helt uvanlig menn har voldtektsfantasier og andre voldsfantasier mot kvinner .Jeg finner det frastøtende - da jeg vet som kvinne at jeg kunne blitt et offer for en slik syk avviker med liten impulskontroll .Hennes samboer har ikke normal impulskontroll - siden han kunne ta kvelertak uten noe forvarsel på henne - han gjord det impulsivt og uten advarsel / enighet .Det er SKREMMENDE . For TS vil dette bli psykisk skremmende , skadende opplevelser på sikt - du kan slite med i ettertid i eks også andre situasjoner , eks du går alene hjem en mørk kveld - kan minner dukke opp og skape intens frykt , det er ikke sunt for noen å oppeve slikt av en som har fysisk overmakt og overtak og som virker til å ikke ha selvkontroll .Hun skvatt - det er jeg sikker på - det kom som et lite sjokk å bli tatt kvelertak på . Blir en skremt mange nok ganger - kan selv den mest stødige person med STÅLNERVER - bli nervøs , engstelig og utvikle diffuse fryktreaksjoner , marerittaktige tanker / spekulasjoner i også andre sammenhenger - hvor hennes samboer ikke er tilstede engang eks -går hjem alene en mørk høstkveld ... osv Over lengre tid - er slike opplevelser meget skadelig for hennes nerver .Selv om hun ikke forstår dette selv akkuat nå .Derfor - hun må få han til å kutte ut helt - eller bare gå - før hun får varige men av disse sjokkerende opplevelsene med denne mannen . For han oppfører seg IMPULSIVT og skremmende . Endret 9. mars 2009 av Helen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå