Gå til innhold

Er det bare meg som ikke liker kake?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en særing som ikke liker kake. Alle rundt meg blir superbegeistret når noen kommer med kake. Må jo bare late som om jeg blir glad da også, har da litt sosiale antenner. Kjempekoselig at noen gidder å lage, det er ikke meningen å være hurpete. Men så er det det med smaken da. Kanskje jeg har defekte smaksløker. Klarer bare ikke noe som smaker 100 % søtt.

Nei, jeg er ikke en av disse nevrotiske damene som blir hysterisk om de inntar noen ekstra kalorier. Det handler mest om smak og konsistens. Bløtkake er helt drepen, men jeg må jo bare tvinge det i meg i bursdagsselskaper. Jeg prøvde i en periode på jobben å si nei takk, men det fungerte jo ikke i det hele tatt.. folk sto og nærmest presset kaken opp i fjeset på meg. Skal du ikke ha kake da? Det var god kake, smak da! Ta kake da! Spis den! SPIIIIS!

Er det bare meg som er snål? Når jeg spør om folk har lyst til å prøve f.eks afrikansk mat så er det liksom helt greit for de å si nei og æsj, men at jeg ikke har lyst på kake.. det er sosialt selvmord.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker kaker veldig godt. :sjenert:

Mne jeg synes ikke du er snål for det altså. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg jugde kanskje litt.

Jeg liker IKKE 20 cm høye bløtekaker med mange kilo krem, ananas, hermetiserte klementiner og syltetøy. Det spiser jeg IKKE. Og de som serverer meg sånn kaker synes at jeg er veldig sær.

Jeg synes det burde være straffbart å lage sånne bløtekaker nå når vi tross alt har kommet til 2009. Litt usikker på straffen, spesielt siden fengsel kanskje passer litt dårlig på folk fra 70 år og oppover.

Gjest virvelvind
Skrevet

Jeg liker bare krydderkake. Hvis folk kommer med kake sier jeg bare at jeg ikke er så glad i det. Ærlig sak det.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Har aldri vært noe kakemonster selv, og kan telle på en hånd de kakene jeg liker å spise. "Heldigvis" tåler jeg ikke melkeprodukter, og da er det rimelig uproblematisk å si nei til ting jeg blir tilbudt.

Skrevet

Jeg liker heller ikke kake! :) heller ikke kaffe-kjeks og sånt.

Når eg er i familieselskap, så får jeg ofte kommentarer som: Å nei, du er vel på slanker`n...

Tenk nemlig, jeg er ikke det!!!! Det er jo ikke det at det smaker stygt, men det er så søtt!!! Og tørt (kjeks).

Syns det er ubehagelig å si "nei takk, jeg liker ikke kake", for de har vel gjerne jobbet litt med disse kakene. Så av og til så tar jeg meg en liiiiten syltynn bit og sier det smaker kjempegodt.

Så du er ikke alene :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg liker heller ikke kake! :) heller ikke kaffe-kjeks og sånt.

Når eg er i familieselskap, så får jeg ofte kommentarer som: Å nei, du er vel på slanker`n...

Tenk nemlig, jeg er ikke det!!!! Det er jo ikke det at det smaker stygt, men det er så søtt!!! Og tørt (kjeks).

Syns det er ubehagelig å si "nei takk, jeg liker ikke kake", for de har vel gjerne jobbet litt med disse kakene. Så av og til så tar jeg meg en liiiiten syltynn bit og sier det smaker kjempegodt.

Så du er ikke alene :)

Men du, hvis du hadde vært gjest hos meg, så hadde jeg blitt mye mer glad for om du sa at du ikke liker kake, for da hadde jeg ikke trengt å lage det til neste gang. :sjenert:

Alle skjønner at de som tar syltynne biter og skryter kaka opp i skyene ikke likte den i det hele tatt da. De som liker kaker tar mange biter, og ingen syltynne. :ler:

Gjest Tanita
Skrevet

Er heller ikke særlig begeistret for kake, bortsett fra sjokoladekake. ;)

Kaker med krem styrer jeg helst unna men tar av og til en liten bit om jeg "må", av høflighets skyld. Kremkaker er ikke noe godt!

Skrevet

Ingen stor kakespiser her heller.

Marsipankake som grønn genser er ok, og sjokoladekake + et par andre, men ellers klarer jeg fint å styre min begeistring for de fleste kaker.

Skrevet

Skjønner meg ikke på dere!

:ler:

Men... Er du ikke glad i kake, så er du ikke glad i kake.

Jeg hater marsipan, det er det få som skjønner.

Skrevet
Jeg er en særing som ikke liker kake. Alle rundt meg blir superbegeistret når noen kommer med kake. Må jo bare late som om jeg blir glad da også, har da litt sosiale antenner. Kjempekoselig at noen gidder å lage, det er ikke meningen å være hurpete. Men så er det det med smaken da. Kanskje jeg har defekte smaksløker. Klarer bare ikke noe som smaker 100 % søtt.

Nei, jeg er ikke en av disse nevrotiske damene som blir hysterisk om de inntar noen ekstra kalorier. Det handler mest om smak og konsistens. Bløtkake er helt drepen, men jeg må jo bare tvinge det i meg i bursdagsselskaper. Jeg prøvde i en periode på jobben å si nei takk, men det fungerte jo ikke i det hele tatt.. folk sto og nærmest presset kaken opp i fjeset på meg. Skal du ikke ha kake da? Det var god kake, smak da! Ta kake da! Spis den! SPIIIIS!

Er det bare meg som er snål? Når jeg spør om folk har lyst til å prøve f.eks afrikansk mat så er det liksom helt greit for de å si nei og æsj, men at jeg ikke har lyst på kake.. det er sosialt selvmord.

Jeg kjenner meg delvis igjen i det du skriver. De eneste kakene jeg liker er hjemmelaget sjokoladekake, oreokake og en marokkansk honningkake som bare lages til ramadan.

Bløtkake klarer jeg ikke engang late som om jeg liker.

Hvis du ikke liker kake, så har du full rett til å takke nei til den. Det er ikke du som er uhøflig da, men heller de som presser den på deg.

Skrevet

Jeg liker heller ikke bløtkake. Det er bare fælt. Jeg blir rett og slett kvalm. Så hvis jeg gifter meg noen gang så blir det nok en eller annen type sjokoladekale som blir bryllupskaka. Jeg skjønner ikke hva som er så stas med marsipankake. Det finnes mange andre gode kaker.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker heller ikke kaker, og det er veldig få typer godterier jeg har sansen for. Hvis man ikke later som man nesten ikke klarer å styre seg når det er noe sånt i nærheten så tror jo tydeligvis folk at man enten er helt nevrotisk (hvis man er tynn) eller på slankern.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer på om det har noe med omgangskrets å gjøre, jeg. Kjenner flere som ikke liker kake, og de sier det bare rett ut. På jobben er det heller ingen som tvinger noen til å spise; tror faktisk ikke det blir kommentert en gang. Jeg er av typen som ikke orker søte ting så tidlig på dagen, og spiser så å si aldri på jobb, men ingen har reagert på det.

Selv foretrekker jeg at folk er ærlige, så kan jeg servere noe de liker neste gang i steden- det gjelder alt av mat og drikke.

Skrevet

Jeg liker kaker, men ikke med krem ala bløtekaker/marsipankaker. Og somregel er det jo slike som blir servert på jobb de ganger det skjer. Men har ikke problem med å lavær å smake de..ellers liker jeg det meste av andre kaker

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg liker kaker, men takler ikke bløtkaker. Det er noe med den blandingen av masse myke ting oppi kaka. Hvis jeg blir tilbydt bløtkake og det er eneste kake tar jeg litt for å være høfflig, men er det flere kaker å velge mellom foretrekker jeg gjærbakst eller sjokoladekake, og det synes jeg er godt :)

Skrevet

Er ikke veldig begeistret for kake selv. Med mindre det er sjokoladekake med mye fyll og lite kake ;) Ellers er jeg desverre svak for wienerbakst og gjærbakst ;)

Skrevet (endret)

Jeg liker kaker, men jeg liker IKKE krem, blir kvalm av den.

Så hvis jeg blir tilbud bløtekake, sier jeg nei, jeg spiser ikke krem.

Noen lukket valnøttkaker er det ganske lite krem i, så da er det enkelt å skrape ut kremen og la den ligge igjen på fatet.

Favorittene min er kaker med nøttebunn... Og hvis jeg lager nøttebunn med bær i gele, så blir den ikke så veldig søt. Bruker usukrede frosne bær. Da serverer jeg vaniljkrem ved siden av, hvis noen vil ha noe ekstra søtt til.

Men jeg har ingen skrupler for å si nei takk, jeg LIKER ikke den type kake.

PS Jeg spiser ikke andre ting som jeg ikke liker heller...

Endret av Trillrund
Skrevet

Har aldri skjønt meg på dette kakehysteriet i alle sammenhenger.

Syns kaker skal være forbeholdt bursdager og spesielle markeringer. Og ikke tidlig på dagen, takk. :)

Gjest Frosk
Skrevet

Neisj, er ikke noen kakespiser - den aller, aller verste kaken jeg vet om er "Verdens beste" (ja særlig!!) / Kvæfjordkake - fysj! Liker ikke bløtkaker heller, og spiser ikke kaker som inneholder gelatin (er vegetarianer). Men muffins og gjærbakst kan være godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...