Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Hvordan reagerer du om den du snakker med (i dette tilfellet kjæresten) begynner å spille dataspill, chatter med andre på internett, begynner å spille på instrument, ber deg vente fordi h*n skal "bare svare på noe" eller "bare skrive noe" på data etc etc midt under telefonsamtalen der du prøver å ha en samtale med personen? Altså stopper helt opp og prater og spiller opptil to minutter hvis jeg ikke sier ifra. Er ikke det litt respektløst? Eller er det virkelig helt vanlig? Dette skjer hver eneste gang jeg snakker med h*n, spesielt i det siste. Og når jeg sier at jeg kan ringe senere siden h*n virka opptatt så "neida, skulle bare..." hva var det du ville si?" Litt vanskelig å føre normale samtaler med h*n da og begynner å bli lei... Er dette vanlig da?
Caramela Skrevet 8. mars 2009 #2 Skrevet 8. mars 2009 Hehe, Albert Åberg "skal bare...." Forstår jo at det er kjedelig at han virker så uinteressert, men jeg hadde sagt at han heller fikk ringe meg opp igjen når han var mindre opptatt slik at jeg slapp å forstyrre.
Gjest ts Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Men h*n gjør ikke det til å begynne med, men starter midt under samtalen mens jeg prater med h*n. Så da sier jeg ifra at jeg kan ringe senere for jeg vil ikke bruke ringeminutter på ingenting. H*n svarer bare at neida, skulle bare svare på noe for det var veldig viktig akkurat der og da! Eller da h*n begynte plutselig å spille på et instrument så jeg ble sittende og rope "Hallo!?!?" "Hallo?!?!" fordi h*n ikke hørte meg(!) og da sa jeg at jeg kan godt ringe senere eller at h*n ringer meg når h*n har tid/lyst, så begynte h*n bare å le og sa "men du satt jo og titta på bilder på internet mens vi prata!" Det er fullt mulig å titte på bilder sammen og snakke om det sammen på telefonen, men når h*n plutselig tar opp instrumentet sitt og spiller, så syns jeg det er frekt når det er jeg som ringer, ergo er det jeg som betaler samtalen - bare for at h*n skal gjøre alt annet enn å snakke med meg. Og når jeg da foreslår at jeg kan ringe senere eller noe, så skal h*n sove og "ringes i morgen"... Og dermed har 30 minutter gått uten at jeg har fått prata noenting med h*n om noe av det jeg ville prate med. Litt fed-up.
Caramela Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Du får sende en mail eller sms i stedet da, billigere og da får du svar på det du trenger å vite. Om du bare ringer for å ringe, så kan det hende vedkommende ikke er like gla i å snakke i tlf som deg, og dermed gjør andre ting.
Noelle Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Jeg hadde en venninne en gang som "skal bare hente noe" midt under telefonsamtalen, la fra seg røret, glemte hele greia og kom ikke tilbake til samtalen. Det ble temmelig irriterende etterhvert, ja.
MarianneE Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Hvordan reagerer du om den du snakker med (i dette tilfellet kjæresten) begynner å spille dataspill, chatter med andre på internett, begynner å spille på instrument, ber deg vente fordi h*n skal "bare svare på noe" eller "bare skrive noe" på data etc etc midt under telefonsamtalen der du prøver å ha en samtale med personen? Altså stopper helt opp og prater og spiller opptil to minutter hvis jeg ikke sier ifra. Er ikke det litt respektløst? Eller er det virkelig helt vanlig? Dette skjer hver eneste gang jeg snakker med h*n, spesielt i det siste. Og når jeg sier at jeg kan ringe senere siden h*n virka opptatt så "neida, skulle bare..." hva var det du ville si?" Litt vanskelig å føre normale samtaler med h*n da og begynner å bli lei... Er dette vanlig da? Min søster gjør det der. Skal bare si noe til samboeren sin, og plutselig har de en samtale på gang. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg bare har hatt lyst til å legge på, men min høflighet stopper meg. Tenker at ihvertfall en av oss kan være litt grei.
Gjest psst Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Jeg ville bare lagt på. Du trenger ikke kaste bort tiden din på at h*n skal gjøre andre ting samtidig. Hvis h*n greier å gjøre flere ting på en gang er det greit, men det høres ut som om h*n ikke hører etter og deltar i samtalen, og da er det dessverre bare en ting å si: H*n liker deg nok bare ikke så godt som du tror!
Kamikatze Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Hvis ikke du får sagt det du har å si de første fem-ti setningene, så er det sikkert ikke så viktig, det du har på hjertet. Kanskje det attpåtil bare er mas?
Gjest Miley Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Da hadde jeg lagt på. Enten tar personen da hintet eller så er han ikke verd å snakke med i tlf.
Gjest Jente38 Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Jeg ville bare lagt på. Du trenger ikke kaste bort tiden din på at h*n skal gjøre andre ting samtidig. Hvis h*n greier å gjøre flere ting på en gang er det greit, men det høres ut som om h*n ikke hører etter og deltar i samtalen, og da er det dessverre bare en ting å si: H*n liker deg nok bare ikke så godt som du tror! Denne signerer jeg. Ved at han gjør slik midt i en telefon samtale med deg, viser at han ikke hører etter. Fordi han er ikke så interessert i deg eller det du forteller. Ganske respektløs egentlig. Er vel ikke første gang han gjør dette? Still et par kontrollspørsmål neste gang. Så kan du virkelig avsløre at han ikke hører etter..!
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Kjæresten min gjorde akkurat det samme i telefonen, ser på tv og jeg må føre hele samtalen. Vi har nå slått opp og jeg anbefaler deg å lese boka "He's Just Not That Into You'. Har fått meg til å sette hele forholdet i perspektiv og jeg fortjener så mye bedre!
Tintin Skrevet 8. mars 2009 #12 Skrevet 8. mars 2009 Ålreit, for å se ting fra et litt annet perspektiv. De fleste som har svart her har kanskje ikke så mye imot å prate i telefonen, og trives med det. Med det finnes de som ikke liker å prate i telefonen. Kjæresten min synes ikke noe med det. Og skal jeg være helt ærlig, så tror jeg det er mer en jentegreie, og kunne sitte timevis i telefonen. Det er derfor viktig å ta litt hensyn til kjæresten din. Jeg skjønner at det er dårlig gjort at han spiller instrumenter, eller spiller spill når du ringer han. Men istedenfor å foreslå at du/han kan ringe igjen senere, spør han heller om han rett og slett ikke er så fan av å prate i telefonen. For min del har jeg også ett par venninner som kan snakke ustoppelig i telefonen. Greit nok, om begge får slippe til, og sagt litt. Men hun ene snakker stort sett bare om seg selv og sitt, og da blir det heller ikke full så interessant for den som sitter i andre enden. Så prøv og møtes på halvveien, om han/hun ikke er noe telefonmenneske. Heller sende litt meldinger, e-post, møtes face to face. Mot at det også blir noen telefonsamtaler innimellom hvor personen ikke driver med alt annet. Lykke til!
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. mars 2009 #13 Skrevet 8. mars 2009 (endret) Det slo meg også at han kanskje ikke er så veldig glad i å prate i telefonen. Jeg har det sånn selv jeg, og da begynner jeg etter en stund å finne på andre ting, som å sjekke noe på internett eller lignende. Jeg skjønner liksom bare ikke hva greia er med all denne telefonsnakkinga, send meg en mail eller kontakt meg på msn i stedet så skal jeg vise oppriktig interesse Endret 8. mars 2009 av Wolfmoon
Cata Skrevet 8. mars 2009 #14 Skrevet 8. mars 2009 Det slo meg også at han kanskje ikke er så veldig glad i å prate i telefonen. Jeg har det sånn selv jeg, og da begynner jeg etter en stund å finne på andre ting, som å sjekke noe på internett eller lignende. Jeg skjønner liksom bare ikke hva greia er med all denne telefonsnakkinga, send meg en mail eller kontakt meg på msn i stedet så skal jeg vise oppriktig interesse Har det litt sånn jeg også, og det er ikke få telefonsamtaler jeg har sørget for å avslutte når det hele går over i tomprat. Men jeg synes faktisk det er respektløst av ham å begynne med andre ting mens han prater. Han burde heller tatt en: "Du, jeg er ikke så veldig glad i å snakke i telefonen. Kan vi ikke heller diskutere dette når vi treffes. (Eller på msn eller mail eller....)"
Gjest Gjest_sanna_* Skrevet 8. mars 2009 #16 Skrevet 8. mars 2009 -Jeg tror de fleste menn ikke liker å snakke i telefonen så godt som vi jenter/damer. Og det må vi respektere. Men jeg har opplevd det samme med ei venninne. Hun driver alltid på med et eller annet mens vi snakker, og jeg synes det er fryktelig forstyrrende. Har spurt henne: - "hva holder du på med?- jeg hører så mange lyder"- hint, hint. Men da bare ler hun og sier, nei, jeg vasker bare opp. Eller noe annet. Tror vi bare må ta innover oss at de ikke har lyst/gidder snakke med oss. - Syns også at det er respektløst av dem og de burde da kunne gi grei beskjed om at "du, jeg holder på med noe akkurat nå og ringer deg heller opp igjen senere".
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. mars 2009 #17 Skrevet 8. mars 2009 Kan vi slutte å generalisere nå, noen menn liker å snakke i telefon, andre ikke. Noen kvinner liker å snakke i telefon, andre ikke. Tviler på at kjønn har så mye å gjøre med det, jeg har mange venninner som ikke er spesielt glad i å småprate i telefonen. Jeg har tenkt litt på det med at jeg f.eks. åpner internettsider o.l. når jeg snakker i telefonen, og det er ikke et bevist valg fordi jeg ikke gidder å snakke i telefonen. Men når folk snakker masse til meg i telefonen får jeg rett og slett problemer med å konse, fordi jeg liker å se den jeg snakker med. På msn eller i mail blir det lettere, fordi det er visuelt. Når det er sagt, hvis noen hadde begynt å spille et instrument mens jeg pratet med vedkommende i telefonen hadde jeg rett og slett lagt på. Det får være måte på hva man skal finne seg i!
Jodi Skrevet 8. mars 2009 #18 Skrevet 8. mars 2009 Jeg pleier ofte å gjøre andre ting mens jeg prater i telefonen (som å vaske opp, henge opp klær, lage middag osv.). Det er ikke fordi jeg egentlig ikke har lyst til å prate med personen, men derimot fordi jeg ofte kan skravle i telefonen i timesvis, og da blir det litt kjedelig å bare sitte helt stille hele tiden. Men nå er jeg "tilstede" i samtalen da, blir ikke stille i et par minutter f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #19 Skrevet 8. mars 2009 Både jeg og min kjære kan finne på å gjøre akkurat det der. Det skjer riktignok sjeldent, men det har skjedd. Helst når jeg har pratet med ham på telefon. Da har han som oftest spilt dataspill. Hvis jeg kommenterer det, så blir han obs på det og gjør det ikke lenger i løpet av samtalen.
stjernekyss Skrevet 9. mars 2009 #20 Skrevet 9. mars 2009 Jeg får en mistanke om at dere snakker lenge i telefonen? At det ikke er for å gi hverandre beskjeder, men for å "koseprate". Hvis jeg snakker lenge i telefonen, begynner jeg også å pusle med andre ting. Hvis det plager deg, synes jeg du skal legge på. Du må jo ikke utsette deg for noe som gjør deg irritert, det er så fælt å sitte med den følelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå