Gjest MM Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Akkurat flyttet til Oslo. Kaster alltid kronestykker i en liten skål. og nå er den full. Finnes det noen innskuddsautomat her i byen? Har Sparebank1 Nord..men kan kanskje bruke Sparebank1 sin, hvis det finnes en slik?
superMe Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Å ta vare på kronestykker er kjempelurt! Jeg putter alltid mine i et glass, og denne uka gikk jeg til banken min hvor de har en myntteller. Viste seg å være 634,- som ble satt inn på kontoen min:) Tror de har sånne i alle banker, burde hvertfall ha det!
Gjest MM Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Å ta vare på kronestykker er kjempelurt! Jeg putter alltid mine i et glass, og denne uka gikk jeg til banken min hvor de har en myntteller. Viste seg å være 634,- som ble satt inn på kontoen min:) Tror de har sånne i alle banker, burde hvertfall ha det! Johooo, flink du er! Tror ikke jeg har like mye, det er lov å håpe Det er en sånn inskuddsautomat jeg leter etter ja. Får prøve å finne en sparebank til uka. Ja det er så lurt med de småpengene, for du merker ikke at de havner i glasset engang
Jade Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Ta de med neste gang du handler på Meny eller Coop Obs (og mange andre butikker) som har myntinnkast/-teller ved kassen. Da bare hiver du myntene på når du skal betale, så slipper hverken du eller kassapersonalet å telle. Hiver du på for mye, kommer resten i retur. 1
Gjest MM Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Ta de med neste gang du handler på Meny eller Coop Obs (og mange andre butikker) som har myntinnkast/-teller ved kassen. Da bare hiver du myntene på når du skal betale, så slipper hverken du eller kassapersonalet å telle. Hiver du på for mye, kommer resten i retur. Ja det stemmer, dere har jo slike her i sør Aldri sett sånne før jeg kom hit ned.
juliane Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Å ta vare på kronestykker er kjempelurt! Jeg putter alltid mine i et glass, og denne uka gikk jeg til banken min hvor de har en myntteller. Viste seg å være 634,- som ble satt inn på kontoen min:) Tror de har sånne i alle banker, burde hvertfall ha det! Hvorfor er det egentlig så lurt? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #7 Skrevet 7. mars 2009 Ta de med neste gang du handler på Meny eller Coop Obs (og mange andre butikker) som har myntinnkast/-teller ved kassen. Da bare hiver du myntene på når du skal betale, så slipper hverken du eller kassapersonalet å telle. Hiver du på for mye, kommer resten i retur. Men ikke så smart om du handler for hundrevis av kroner og skal stå og putte på kronestykker og femmere, det tar nemlig sin tid Da tror jeg du får mange irriterte blikk fra oppgitte folk bak deg i køen/kassabetjeningen. Men noen kroner nå og da eller om du kjøper en tyggis er jo greit da (men da er kanskje litt av poenget med sparebøssa borte, om du bruker myntene fortløpende) 2
Gjest Lyh Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 De har nok sånn myntmaskin i alle store banker, så vil tro at de fleste har det i Oslo
Meaty Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Det er nok mange butikker som gjerne veksler med deg, selv om du ikke kjøper noe. Det er nemlig dyrt å kjøpe ruller med mynt. Spør om de trenger veksel. Der jeg jobber gjør vi det gjerne, vi har sånne tomme papphylser som kronestykkene kan stables inni, de har plass til 50 kroner. Man ser når rullen er full så man slipper å telle og det går kjapt.
Leo Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Hvorfor er det egentlig så lurt? :klø: Det er vel egentlig ikke så lurt, men det merkes ikke og like før vi dro på ferie nå hadde jeg med en pose i banken som i kronestykker/femtiøringer inneholdt et beløp vi hittil har spist tre bedre middager for. For så svare på det trådstarter spør om, så har de større bankfilialene selvbetjente tellemaskiner. Da jeg i sin tid jobbet i butikk, vekslet vi også gjerne inn mynt, men velg gjerne et tidspunkt hvor det ikke er mange kunder.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Men er det ikke ofte gebyr for å veksle inn mynter hvis du ikke har konto i banken og setter pengene rett inn på konto. Jeg har også banken et annet sted i landet og har hatt "problemer" med å tømme sparebøssa.
meja Skrevet 6. januar 2011 #12 Skrevet 6. januar 2011 Hva med innskuddsautomater som er tilgjengelig utenom bankens åpningstid? Er disse åpne for vanlige privatkunder, og tar de imot mynter?
NettiM Skrevet 7. januar 2011 #13 Skrevet 7. januar 2011 Det er nok mange butikker som gjerne veksler med deg, selv om du ikke kjøper noe. Det er nemlig dyrt å kjøpe ruller med mynt. Spør om de trenger veksel. Der jeg jobber gjør vi det gjerne, vi har sånne tomme papphylser som kronestykkene kan stables inni, de har plass til 50 kroner. Man ser når rullen er full så man slipper å telle og det går kjapt. Når jeg jobbet i butikk med automatisk betalingssystem, fikk alltid kundene veksle. Det å få tak i og fylle på veksel var en jobb i seg selv, så kunder som alltid kom med sparebøssa fikk mer enn gjerne fylle på. Da åpnet vi bare en ekstra kasse for dette i noen minutter, og strømmen med kunder gikk ellers som normalt. Så tror ikke det skal være noe problem å spør i nærmeste butikk!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #14 Skrevet 7. januar 2011 Tar man solarium en gang i blant kan man alltid kvitte seg med mynter som har samlet seg opp. Bortsett fra femtiøringer.....de er de verste å kvitte seg med. Nå skal femtiøringene ut av systemet snart da, og bra er det.
Lady Lovelylocks Skrevet 7. januar 2011 #15 Skrevet 7. januar 2011 Sparebank1 ved Gunerius har sånn automat. Åpen utenom bankens åpningstider også.
Lady Lovelylocks Skrevet 7. januar 2011 #16 Skrevet 7. januar 2011 Sparebank1 ved Gunerius har sånn automat. Åpen utenom bankens åpningstider også.
meja Skrevet 8. januar 2011 #17 Skrevet 8. januar 2011 Prøvde i dag, på SMN, og det funket! Pengene rett inn på kontoen.
kristal Skrevet 21. januar 2011 #18 Skrevet 21. januar 2011 Men ikke så smart om du handler for hundrevis av kroner og skal stå og putte på kronestykker og femmere, det tar nemlig sin tid Da tror jeg du får mange irriterte blikk fra oppgitte folk bak deg i køen/kassabetjeningen. Men noen kroner nå og da eller om du kjøper en tyggis er jo greit da (men da er kanskje litt av poenget med sparebøssa borte, om du bruker myntene fortløpende) Hehe, jeg syns det var ille nok å stå å putte på 23 kroner.
Kamikatze Skrevet 21. januar 2011 #19 Skrevet 21. januar 2011 Synes det går greit å kaste en neve mynt oppi skålen hos de butikkene som har det. Men Spar, og de som bare har sånn der utidig sparegrissprekk øverst på automaten, har virkelig gjort betalinga til en utfordring og tålmodighetsprøve.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #20 Skrevet 21. januar 2011 Synes det går greit å kaste en neve mynt oppi skålen hos de butikkene som har det. Men Spar, og de som bare har sånn der utidig sparegrissprekk øverst på automaten, har virkelig gjort betalinga til en utfordring og tålmodighetsprøve. Helt enig - særlig når man putter på myntene "for fort" for maskinen og de bare renner rett igjennom! Er en grunn til at jeg stort sett betaler med kort eller seddel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå