Gjest Rar? Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Noen inne her som har lurt på om hvis/når de får unger om de kommer til å bli pene? Hvis du mener du selv eller partneren ikke er så heldig med utseende som barn, men har tatt seg opp etterhvert, har du da vært redd for at barnet skal være uheldig med utseende...?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Nei, utseendet er jeg ikke bekymra for. Jeg er mer redd for psyke (både samboer og jeg har nokså ujevn psyke og det er mye rart i familien, uten at det er noen diagnoser) og (selvsagt?) om det skal være noe ordentlig galt. Vet ikke om jeg vil ha egne barn.
MarianneE Skrevet 8. mars 2009 #3 Skrevet 8. mars 2009 Ja.... Men nå var jeg heldig og fikk verdens vakreste barn, da.
Gjest Rar? Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Ja.... Men nå var jeg heldig og fikk verdens vakreste barn, da. Hehe, det er vel kanskje sånn det blir? De fleste barn er jo pene, men det finnes unntak der også... Var du "redd" barnet skulle arve ditt utseende eller mannens?
Ciara Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Jeg tror ikke det er en uvanlig tanke du har. Imidlertid tror jeg naturen er så viselig innrettet at man stort sett alltid synes ens egne barn er pene. Kanskje innser man at det ikke er det vakreste barnet på jord rent objektivt, men man synes fortsatt det er verdens vakreste selv Jeg kjenner et par stykker som har mindre pene barn (ikke pent tenkt, det er jeg klar over), og de er akkurat like forelsket i barna sine som alle andre.
Gjest Rar? Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Jeg tror ikke det er en uvanlig tanke du har. Imidlertid tror jeg naturen er så viselig innrettet at man stort sett alltid synes ens egne barn er pene. Kanskje innser man at det ikke er det vakreste barnet på jord rent objektivt, men man synes fortsatt det er verdens vakreste selv Jeg kjenner et par stykker som har mindre pene barn (ikke pent tenkt, det er jeg klar over), og de er akkurat like forelsket i barna sine som alle andre. Takk for det, beroliget meg
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Jeg liker mitt eget utseende, og jeg satser på å finne en mann jeg liker utseendet til. Det jeg er mer bekymret for er å få et barn som ikke blir populær blandt det motsatte kjønn osv i ungdoms- og voksentiden. Det må være vanskelig å ha et barn ingen vil ha, eller altså generellt vanskelig se at barnet sitt har problemer. Men jeg går vel egentlig rundt og innbiller meg at jeg komme til å få ganske pene barn. Hvis jeg får barn da....
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Men utseendet er jo ikke grunnen til at man blir glad i barnet sitt. Utseendet har ingen påvirkning på hvordan man føler om barnet sitt. Man kan kanskje tenke at på barnets vegne hadde det vært lettere for barnet i fremtiden om det hadde et annet utseende, men følelsene som forelder påvirkes ikke av dette. Jeg er litt bekymret for at barnet skal få visse trekk av både meg og mannen, for det vil bli en veldig uheldig kombinasjon. Vi er begge veldig hårete, lave og har korte bein. Tenk om barnet får dobbelt opp av det vi har allerede... stakkars barn. Men barn vil jeg ha uansett
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Litt på utsiden av tema kanskje.... Jeg har ikke egne barn, men fetteren min har en unge som jeg i mitt stille sinn syns er stygg utseendemessig (jeg er slem som i det hele tatt tenker tanken). Men jeg må jo tilføye at helhetlig er jo ungen skjønn med alle sin snodige personlighet, utsagn og alt.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #10 Skrevet 13. mars 2009 Noen inne her som har lurt på om hvis/når de får unger om de kommer til å bli pene? Hvis du mener du selv eller partneren ikke er så heldig med utseende som barn, men har tatt seg opp etterhvert, har du da vært redd for at barnet skal være uheldig med utseende...? Ja, jeg har tenkt tanken flere ganger. F.eks. syns jeg mange barn med rødt hår er mindre pene, og jeg vil av den grunn helst ikke ha en partner med rødt hår... Min nåværende samboer var hverken spesielt pen eller mindre pen som liten, men han hadde en tendens til å ha åpen munn, og det synes jeg ser mindre intelligent ut. Forøvrig vil jeg helst ha to jenter hvis jeg får barn, som jeg kan pynte med rosa, men som også skal være litt tøffe. ;-)
flickan Skrevet 13. mars 2009 #11 Skrevet 13. mars 2009 Jeg tenker ikke så mye på hvordan utseendet til barna våre vil bli, smaken er som baken, så noen vil sikkert synes de er stygge/pene uansett. For min egen del er jeg overbevist om det ikke vil ha noe å si for hvor glad jeg blir i dem. Jeg er mer bekymret for om de vil være ved god helse. F eks så håper jeg de slipper å arve det dårlige synet til mannen. Han var +/- 6 (husker ikke helt) før han opererte. Men om de skulle gjøre det, så finnes det jo løsninger med briller, osv.
Gjest imli Skrevet 13. mars 2009 #12 Skrevet 13. mars 2009 Synes både jeg og mannen har OK utseende, så det var/er jeg ikke bekymra for gitt. Og ungen vår er nydelig, det er det ikke bare vi som synes
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #13 Skrevet 13. mars 2009 Synes både jeg og mannen har OK utseende, så det var/er jeg ikke bekymra for gitt. Og ungen vår er nydelig, det er det ikke bare vi som synes Barnet deres er sikkert nydelig, jeg tviler ikke. Men altså, tror du virkelig noen ville sagt det om barnet IKKE var nydelig? Jeg sier alltid noe sånt som "åååååh, så søt den babyen er" når jeg treffer nybakte foreldre. Det er bare noe man sier, uansett om man mener det eller ikke.
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 13. mars 2009 #14 Skrevet 13. mars 2009 Ikke egentlig. Men jeg er redd for at babyen min skal få rødt hår. Mannen min har det, og både han og alle jeg kjenner med rødt hår har blitt mobbet på barneskolen. Vil ikke at mitt barn skal gå igjenom det.
Ciara Skrevet 13. mars 2009 #15 Skrevet 13. mars 2009 Også rødt hår som er så nydelig! Tror nesten ikke du kan bekymre deg for det uansett. Jeg hadde briller som barn, og det var ikke populært det heller. Man kan ikke gardere seg mot at barn får negativ oppmerksomhet for noe.
Gjest imli Skrevet 13. mars 2009 #16 Skrevet 13. mars 2009 Barnet deres er sikkert nydelig, jeg tviler ikke. Men altså, tror du virkelig noen ville sagt det om barnet IKKE var nydelig? Jeg sier alltid noe sånt som "åååååh, så søt den babyen er" når jeg treffer nybakte foreldre. Det er bare noe man sier, uansett om man mener det eller ikke. Har fått mye mer kommentarer enn "å, så søt" Folk har skrytt mye mer av utseendet hans enn de "må", for å si det sånn. Flere har sagt at han er en uvanlig pen unge
LilleCanCan Skrevet 13. mars 2009 #17 Skrevet 13. mars 2009 (endret) Rar og rar, si det... Selv er jeg mer "bekymret" for om barnet mitt evt. hadde fått downs-syndrom e.l. Ikke om hvordan utseendet eventuelt ville blitt. Hadde nok elsket det like høyt uansett om/hvis/og atte... Endret 13. mars 2009 av LilleCanCan
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #18 Skrevet 13. mars 2009 Har fått mye mer kommentarer enn "å, så søt" Folk har skrytt mye mer av utseendet hans enn de "må", for å si det sånn. Flere har sagt at han er en uvanlig pen unge Beklager, men jeg kan ikke annet enn å
Ciara Skrevet 13. mars 2009 #19 Skrevet 13. mars 2009 Jeg tror Imli har rett, jeg. Hvis jeg ser en baby jeg ikke synes er søt, kommenterer jeg heller ikke at den er søt med mindre jeg blir tvunget til det. Og da sier jeg ikke uoppfordret at det var et uvanlig vakkert barn, jeg sier heller at det var en "søt unge" eller lignende.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #20 Skrevet 13. mars 2009 Jeg tror Imli har rett, jeg. Hvis jeg ser en baby jeg ikke synes er søt, kommenterer jeg heller ikke at den er søt med mindre jeg blir tvunget til det. Og da sier jeg ikke uoppfordret at det var et uvanlig vakkert barn, jeg sier heller at det var en "søt unge" eller lignende. Ja, hvis babyen ikke er søt. Men de fleste babyer er jo søte, og når en søt baby smiler strålende til deg eller ler eller noe annet sjarmerende så synes man jo der og da at denne babyen er verdens nydeligste og usedvanlig søt. Jeg har møtt maaaange babyer som er "verdens nydeligste og uvanlig pen". Imlis baby er garantert nydelig! Men det er også de fleste andre babyer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå