Gå til innhold

Folk som aldri svarer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takker for alle svar.

Føler for å forklare litt:

Jeg forventer ikke at folk skal svare samme dag som jeg sender melding, men jeg synes det er rart at venner ikke svarer på meldinger når det tross alt er de som startet med å sende meldinger. Da tenker jeg at de vil ha en dialog, og at den skal foregå i løpet av dagen som meldingen er sendt, ikke to uker etterpå.

Mange nevner at det går an å ringe, og ja det gjør det. Det jeg stusser på er når venner starter med å sende melinger, jeg svarer, men det ender ofte opp med at jeg ikke får tilbakemelding på det jeg har svart før mange dager etterpå.

Er det slik at jeg kan forstå det sånn at de forsøker å hinte til at de ikke ønsker kontakt?

Synes at man bør svare på medlinger dersom man er den som starter med å sende. Jeg tokler det dit hen at man da ønsker kontakt og dialog.

Videoannonse
Annonse
Gjest Woman
Skrevet
Hva synes dere om folk (venner, bekjente osv) som bruker dager/uker på å svare på sms o.l.? Og hva synes dere om folk som bruker måneder på å svare på mailer?

Jeg har noen venner som av uforståelige grunner bruker uker på å svare på enkle sms'er. Jeg føler meg ikke så viktig for dem når dette skjer...flere som tenker slik? Føler at det at jeg sender dem meldinger ikke betyr så mye, i og med at det da tar dager/uker før jeg får svar.

Jeg synes det er uhøflig av folk å ikke svare.

Jeg sender av og til en sms for å være hyggelig og holde litt connection med en date av meg og skriver kanskje en melding i uken der jeg forteller at jeg ser fram til å møte ham og at jeg er på middag med venner den kvelden, håper han har det bra etc.

Men han svarer aldri!

Kun om det er noe praktisk.

Dinosaur!

Skrevet

Jeg sender av og til en sms for å være hyggelig og holde litt connection med en date av meg og skriver kanskje en melding i uken der jeg forteller at jeg ser fram til å møte ham og at jeg er på middag med venner den kvelden, håper han har det bra etc.

Men han svarer aldri!

Dinosaur!

Så kjedelig da. Sånne meldinger bør man absolutt svare på!

Gjest Gjest
Skrevet
Personlig syns jeg det er frekt å bruke lang tid å svare på en (elektronisk) henvendelse. Ingen har en travel arbeidssdag at de ikke kan ta 30 sekunder å svare.

Men det hender du treffer på folk som bruker treghet å respondere som et pressmiddel. Mao, å unnlate å svare brukes også som en metode å manipulere og/eller styre utfallet i en bestem sak. Min eks var verdensmester i nettopp det!

.

Jeg er en av dem som helst ikke vil ta for mange private telefoner eller svare på private SMS'er i løpet av arbeidsdagen, og jeg synes at det er frekt å kontakte meg i løpet av arbeidsdagen for å "chatte". Hvis man spør om noe konkret som går fort å svare på, kan jeg svare, men ofte genererer et svar at det kommer flere SMS'er som man må svare på. Jeg har særlig én venninne som det gjerne hagler SMS'er fra, og jeg kan ikke bruke en halvtime til sammen på å lese og skrive SMS'er med henne. Det hender også at jeg sitter i møter som kan vare i flere timer, og sjefen har sagt at han ikke vil ha noen teksting og sjekking av mail osv. i møtene - da skal det være fokus. Jeg jobber et sted hvor det er et høyt tempo og hvor folk får individbasert bonus - og jeg foretrekker å jobbe når jeg jobber og ta private samtaler i fritiden. Som regel kan det vente...

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er av dem som ikke svarer umiddelbart hverken på sms eller ringning. Jeg vet også at dette irriterer noen av vennene mine. Men jeg har rett og slett ikke behov for å være tilgjengelig hele tida.

Jeg har gitt klar beskjed; ring hvis det er viktig, eller send sms om at jeg må ringe dem. Jeg hører ikke alltid tlf om den ligger i veska, lomma osv, men ringer alltid opp igjen om jeg har ubesvarte anrop. Dersom det er venner jeg prater med ofte, dvs nesten daglig, er det ikke alltid jeg ringer opp umidddelbart da jeg regner med at det bare er for å skravle. Disse ringer jeg opp når jeg har tid til å skravle, eller dersom jeg ser at det er mange ubesvarte anrop.

SMS av typen; hvordan går det, skal vi finne på noe en dag, osv misliker jeg sterkt. Liker ikke lange avhandlinger på SMS, eller korrespondanse som krever mye frem og tilbake-teksting (skal vi finne på noe en dag). Da foretrekker jeg å snakke med personen personlig istedet.

Gjest Gjest
Skrevet
.

Kanskje jeg burde bli likedan som de som ikke svarer. Svare med samme mynt...

Så..... med andre ord, IKKE svare med noen mynt :fnise:

Skrevet
Jeg er en av dem som helst ikke vil ta for mange private telefoner eller svare på private SMS'er i løpet av arbeidsdagen, og jeg synes at det er frekt å kontakte meg i løpet av arbeidsdagen for å "chatte". Hvis man spør om noe konkret som går fort å svare på, kan jeg svare, men ofte genererer et svar at det kommer flere SMS'er som man må svare på. Jeg har særlig én venninne som det gjerne hagler SMS'er fra, og jeg kan ikke bruke en halvtime til sammen på å lese og skrive SMS'er med henne. Det hender også at jeg sitter i møter som kan vare i flere timer, og sjefen har sagt at han ikke vil ha noen teksting og sjekking av mail osv. i møtene - da skal det være fokus. Jeg jobber et sted hvor det er et høyt tempo og hvor folk får individbasert bonus - og jeg foretrekker å jobbe når jeg jobber og ta private samtaler i fritiden. Som regel kan det vente...

Jeg er heller ikke av de som i særlig grad svarer på private meldinger og anrop på dagtid da jeg er på jobb. Det er jobben som betaler telefonen min, og i arbeidstiden bruker jeg den da stort sett kun til jobbting.

I helgene kan telefonen ligge utladet eller uten lyd fra fredag og til søndag kveld.

Skrevet

Jeg svarer sjelden på sms og mail samme dag. Jeg kan høre at jeg får melding på sms, men glemmer å lese den, fordi jeg skal bare først.

Når jeg leser den, er det ganske stort tiltak å svare synes jeg. Knottene på mobilen er vonde og taste på, og det tar så lang tid og få frem det jeg vil skrive. Så jeg utsetter det.

Mailen sjekker jeg sjeldent.

Så de som ønsker svar innen en uke, ringer. Veldig greit synes jeg.

Hvis det ikke er et klart spørsmål i meldingen, svarer jeg aldri.

Skrevet

Men han svarer aldri!

Dinosaur!

Det spiller ikke noen rolle hva du synes når den du skriver til har et helt annet forhold til SMS og hva som svares på. Dette eksempelet du kommer med her, er typisk eksempel på hva mange ikke svarer på. Hvis du ønsker svar, så må du stille et spørsmål. Det har du ikke gjort her. Du ønsker at han skal svare at han også gleder seg til å møte deg, og at han har det bra. Da må du spørre han direkte om de tingene! Rett og slett. Dessuten kan det hende at han ikke svarte, fordi han ikke ville forstyrre mens du var på middag med vennene dine.

Gjest dioxide
Skrevet

Jeg svarer ikke på mail og sms med mindre de har noe "innhold". Meldinger ala "hva gjør du på?" o.l. sletter jeg.

Skrevet
Jeg svarer ikke på mail og sms med mindre de har noe "innhold". Meldinger ala "hva gjør du på?" o.l. sletter jeg.

Jeg klarer ikke å la være å svare på sånne mld jeg.. i hvert fall ikke hvis jeg kjeder meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...