Kamelia83 Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Jeg vil etterhvert prøve noen produkter fra Decleòr, men jeg aner jo ikke hvilke. Jeg har ikke råd til å kjøpe fra hudpleier for tida, så jeg kan ikke spørre der. Da ender jeg bare opp med å kjøpe produktene. Jeg har fuktfattig blandingshud tror jeg. Fetere mellom øyenbrynene, nesa og haka enn i kinnene og i panna. Har sjelden ordentlige kviser, men kommer det en så er det på nesa eller på haka. Har hudorm innimellom, da som oftest i kinnene eller nesa. Tror jeg trenger produkter som gir mye fukt. Tips til rens, dag-/nattkrem, og maske? Gjerne andre produkter fra denne serien også
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Hydra Floral! Kremen vil ut fra det du beskrev av huden din være fin. Jeg har slik hud som deg (tror jeg), og jeg elsker den kremen! Bruker den om dagen, om natten bruker jeg Neroli olje med Essential Balm over. Har du ikke så mye penger å bruke på slikt, kan du bruke Hydra Floral-kremen om natten og.
Alsana Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Eg er også veldig nøgd med Hydra Floral-kremen. Eg var på leit etter ein krem som gav meir fukt til huda mi, og landa heldigvis på den. Elles har eg høyrd mykje bra om Cleansing Milk og Tonifying Lotion, men har ikkje prøvd desse sjølv. Desse må brukast saman og skal passe til alle hydtypar. Maske veit eg ikkje heilt, eg driv framleis og leitar etter den rette sjølv! Men elles kan eg anbefale augekremen Harmonie Soothing Eye Contour Gel. Augene mine reagerer ikkje det minste på denne, noko eg er veldig glad for. Og så er det ikkje minst lett å få kremen ut av tuba, det var det slett ikkje med min forrige krem!
Hilde Christina Skrevet 8. mars 2009 #4 Skrevet 8. mars 2009 Hydra Floral! Kremen vil ut fra det du beskrev av huden din være fin. Jeg har slik hud som deg (tror jeg), og jeg elsker den kremen! Bruker den om dagen, om natten bruker jeg Neroli olje med Essential Balm over. Har du ikke så mye penger å bruke på slikt, kan du bruke Hydra Floral-kremen om natten og. Vile bare tipse om at neroli essens under essential balm er som å bruke flytende smør først og smør etterpå. Det blir smør på flesk og er ikke nødvendig
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Vile bare tipse om at neroli essens under essential balm er som å bruke flytende smør først og smør etterpå. Det blir smør på flesk og er ikke nødvendig Ok?? Det er ihvertfall dette flere hudterapeuter over de siste 10 årene har anbefalt meg, uavhengig av hverandre... Har uansett god erfaring med det jeg da, og det er jo ikke de samme ingrediensene i de to produktene heller...
Kamelia83 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2009 Tusen takk for svar Da skal jeg hvertfall prøve Hydra floral kremen etterhvert. Men dere bruker krem, og ikke emulsjon? Skal se om jeg får råd til neroli-oljen også. Rens får jeg prøve å lete litt til etter da. Jeg liker egentlig best rens som gnis på, og skylles av med vann. Istedet for rensemelk og tonic.
Alsana Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Eg har fått anbefalt kremen til vinteren og emulsjonen til sommaren. Trur kanskje eg berre skal spare kremen min frå MD til sommaren i staden og bruke han då, eg syntes ikkje han gav nok fukt no på vinteren. Kremen gjev med andre ord litt meir fukt enn emulsjonen. Eg trur ikkje du "må" ha essensen for å få god effekt av kremen; det er jo ganske dyre produkt og eg trur kanskje eg ville ha prioritert ein god rens.
Honesty Skrevet 8. mars 2009 #8 Skrevet 8. mars 2009 Jeg kan ikke bruke noen av kremene til Decleor uten aromessens under, men med er de det beste jeg kan tenke meg. Derimot synes jeg andre merker har like bra eller bedre renseprodukter.
Vera Vinge Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Jeg tror jeg har lignende hud som deg, ts, og jeg bruker bl.a. Instant purifying mask. Jeg syns den er fin til min hud, fordi den både renser og gir fuktighet samtidig. Jeg bruker også Cleansing gel for kombinasjonshud og fet hud. Og fuktighetskremen som heter Matt finish skin fluid (?), men det er mulig den gir litt lite fuktighet til meg, hvertfall om vinteren. Jeg er veldig fornøyd med Decléor sine produkter. Kjøper dem på strawberrynet (vet riktignok ikke om prisene på disse overstiger tollgrensen på 200,- nå for tiden, siden produktene er ganske drøye og det er lenge siden jeg har kjøpt).
Kamelia83 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 8. mars 2009 Jeg kan ikke bruke noen av kremene til Decleor uten aromessens under, men med er de det beste jeg kan tenke meg. Derimot synes jeg andre merker har like bra eller bedre renseprodukter. Tips til andre merker?
Kamelia83 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2009 Jeg tror jeg har lignende hud som deg, ts, og jeg bruker bl.a. Instant purifying mask. Jeg syns den er fin til min hud, fordi den både renser og gir fuktighet samtidig. Jeg bruker også Cleansing gel for kombinasjonshud og fet hud. Og fuktighetskremen som heter Matt finish skin fluid (?), men det er mulig den gir litt lite fuktighet til meg, hvertfall om vinteren. Jeg er veldig fornøyd med Decléor sine produkter. Kjøper dem på strawberrynet (vet riktignok ikke om prisene på disse overstiger tollgrensen på 200,- nå for tiden, siden produktene er ganske drøye og det er lenge siden jeg har kjøpt). Jeg tror egentlig ikke jeg trenger en krem som matter ned huden. Jeg kan bli litt blank mellom øyenbrynene innimellom, men ikke noe som jeg plages med. Den rensegel`en tenkte jeg også på. Liker den måten å rense på. Skal sjekke ut masken. Tusen takk for svar
Honesty Skrevet 8. mars 2009 #12 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har ikke samme type hud, men tørr og sensitiv, og jeg er veldig fornøyd med oljerensen fra Babor. Det er først en renseolje som du masserer inn, og deretter tilsetter du noen dråper av et urtekonsentrat som gjør oljen flytende så du kan skylle den av. Den finnes for ulike hudtyper, og er ikke fet, til tross for oljenavnet. Dessuten fjerner den sminke veldig bra.
Kamelia83 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 8. mars 2009 Jeg kan ikke bruke noen av kremene til Decleor uten aromessens under, men med er de det beste jeg kan tenke meg. Derimot synes jeg andre merker har like bra eller bedre renseprodukter. Hvorfor kan du ikke bruke kremene uten essensen under forresten?
Kamelia83 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 8. mars 2009 Eg har fått anbefalt kremen til vinteren og emulsjonen til sommaren. Trur kanskje eg berre skal spare kremen min frå MD til sommaren i staden og bruke han då, eg syntes ikkje han gav nok fukt no på vinteren. Kremen gjev med andre ord litt meir fukt enn emulsjonen. Eg trur ikkje du "må" ha essensen for å få god effekt av kremen; det er jo ganske dyre produkt og eg trur kanskje eg ville ha prioritert ein god rens. Men kan kremen gi for MYE fukt på sommeren slik at det ser fett ut? Litt redd for at emulsjonen gir for lite.
Honesty Skrevet 8. mars 2009 #15 Skrevet 8. mars 2009 Hvorfor kan du ikke bruke kremene uten essensen under forresten? Jeg har en vanskelig hudtype som både er tørr, fuktfattig og sensitiv, og en krem alene dekker derfor ikke alle behov. Hvis jeg bruker krem for tørr hud, får jeg for lite fuktighet, og kremer for fuktfattig hud gir for lite fett. Derfor bruker jeg krem for tørr hud med aromessens under, og da klaffer det perfekt. Essensene lukter dessuten nydelig, og roer ned alle slags ubalanser i huden.
Kamelia83 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 8. mars 2009 Jeg har ikke samme type hud, men tørr og sensitiv, og jeg er veldig fornøyd med oljerensen fra Babor. Det er først en renseolje som du masserer inn, og deretter tilsetter du noen dråper av et urtekonsentrat som gjør oljen flytende så du kan skylle den av. Den finnes for ulike hudtyper, og er ikke fet, til tross for oljenavnet. Dessuten fjerner den sminke veldig bra. Det hørtes litt tungvint ut. Jeg syns det blir for mye jobb med melk og tonic også, så tror jeg går for rensegeleen. Men takk
Hilde Christina Skrevet 8. mars 2009 #17 Skrevet 8. mars 2009 Ok?? Det er ihvertfall dette flere hudterapeuter over de siste 10 årene har anbefalt meg, uavhengig av hverandre... Har uansett god erfaring med det jeg da, og det er jo ikke de samme ingrediensene i de to produktene heller... Send en mail til Dermanor om du ikke tror meg. Dette ble spurt om spesielt under Decléor kurs og svaret kursholderen ga oss var at dette ikke er nødvendig. Prøv uten å se om resultatet blir dårligere, jeg tipper nei
Alsana Skrevet 8. mars 2009 #18 Skrevet 8. mars 2009 Men kan kremen gi for MYE fukt på sommeren slik at det ser fett ut? Litt redd for at emulsjonen gir for lite. No er ikkje eg akkurat ein ekspert, men eg vil tru at emulsjonen gir deg nok om sommaren. Eg får iallfall veldig mykje fukt frå kremen no på vinteren, treng absolutt ikkje noko meir. Du kan jo kjøpe kremen no og sjå; viss det blir for mykje på sommaren så kan du berre spare krukka til vinteren igjen. Det står på at kremen skal halde seg i eitt år.
Kamelia83 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #19 Skrevet 10. mars 2009 Hva er forskjell på hydra floral og hydra floral anti pollution?
Alsana Skrevet 10. mars 2009 #20 Skrevet 10. mars 2009 Trur ikkje det er noko forskjell. Har ei kjensle av at Anti Pollution er ein del av det nye og lengre namnet på den nye utgåva av kremen. Men det er få som gidd å bruke heile namnet sånn i daglegtalen ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå