Pialill Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Jeg gikk gjennom skapet å badet hjemme hos foreldrene mine hin dagen. der fant jeg et smykke som jeeg helt hadde glemt jeg hadde, med matchende øredobber. Det er et veldig fint sett som passer bra til utringede topper og liknende. Jeg har ikke brukt de på to år nå og grunnen er engentlig ganske enkel. Jeg fikk de til bursdagen av en eks... Så spørsmålet mitt er: ville du gått med et smykke fra en eks? jeg må si at jeg vurderer det, men har ikke fått meg til å bruke det enda, og grunnen er absolutt ikke at jeg fremdeles har følelser for eksen. For jeg er lykkelgi sammen med samboeren min=) Jeg fant også en utrolig finn ring (promise ring) som jeg fikk av en eks for 4 år sidem da jeg bodde i statene. Som jeg prøvde å gi tilbake da det ble slutt, men fikk grei beskjed om at jeg måtte beholde den sånn at jeg hadde et minne om ham.... Ringen kunne jeg aldri ha funnet på å gå med, syns det er noe helt annet siden den "betydde noe spesielt", men hva i alle dager skal jeg gjøre med den nå? skal den ligge i skapet for alltid? Tar gjerne imot gode forslag
Klematis Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Synes det er helt OK å bruke smykkene! Jeg har en diamantring jeg fikk av en eks. Jeg bruker den ikke, men det er mer fordi jeg ikke har noen ledige fingre enn at jeg ikke føler jeg kan bruke den. Jeg har til og med arva øredobber fra bestemor som matcher. Kommer helt sikkert til å bruke dette en gang senere i livet.
juliane Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Jeg syns det er helt greit å gå med smykkene, hvorfor skulle det ikke det? Du trenger jo heller ikke fortelle samboeren din at du fikk dem av en eks. Sånn jeg ser det er det ikke noe forskjell på smykker og andre gaver man har fått av eksen. En promise-ring er jo noe annet, det blir jo som å gå med giftering etter at skilsmissen er et faktum og man har fått ny kjæreste. Jeg ville likevel ha beholdt den som et minne.
Pialill Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. mars 2009 Jeg syns det er helt greit å gå med smykkene, hvorfor skulle det ikke det? Du trenger jo heller ikke fortelle samboeren din at du fikk dem av en eks. Sånn jeg ser det er det ikke noe forskjell på smykker og andre gaver man har fått av eksen. En promise-ring er jo noe annet, det blir jo som å gå med giftering etter at skilsmissen er et faktum og man har fått ny kjæreste. Jeg ville likevel ha beholdt den som et minne. godt å høre at folk er enig med meg=) var redd for at jeg skulle få noen sinte svar om at jeg burde ha levert de tilbake å sånn:P men så syns jeg det er litt teit at en jente er forventet å gi tilbake smykker, mens en gutt som kanskje fikk playstation til bursdagen av eksen hadde aldri gitt den tilbake etter bruddet
angeleyes Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Jeg syns det er helt greit å gå med smykkene, hvorfor skulle det ikke det? Du trenger jo heller ikke fortelle samboeren din at du fikk dem av en eks. Sånn jeg ser det er det ikke noe forskjell på smykker og andre gaver man har fått av eksen. En promise-ring er jo noe annet, det blir jo som å gå med giftering etter at skilsmissen er et faktum og man har fått ny kjæreste. Jeg ville likevel ha beholdt den som et minne. Jeg er veldig enig i dette. Promiseringen ville jeg lagt sammen med andre gamle minneting.
Cata Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Men....orker man å gå med smykker man har fått av eks da? Jeg har et gullsmykke jeg fikk bare en måneds tid før bruddet og jeg må innrømme jeg har latt det ligge veldig langt ned i smykkeskrinet for å si det slik. Orket ikke tanken på å se det en gang. Mulig jeg kan bruke det nå når jeg er over eksen, men på den annen side...hva gjør jeg med det hvis ikke? Kaste det kan jeg ikke godt gjøre (man kaster da ikke gull) og levere det tilbake etter så lang tid er også dumt - aner jo ikke lenger hvor i verden mannen holder til en gang. (Hvorfor i allverden returnerte jeg ikke det med en gang?)
Pialill Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2009 Men....orker man å gå med smykker man har fått av eks da? Jeg har et gullsmykke jeg fikk bare en måneds tid før bruddet og jeg må innrømme jeg har latt det ligge veldig langt ned i smykkeskrinet for å si det slik. Orket ikke tanken på å se det en gang. Mulig jeg kan bruke det nå når jeg er over eksen, men på den annen side...hva gjør jeg med det hvis ikke? Kaste det kan jeg ikke godt gjøre (man kaster da ikke gull) og levere det tilbake etter så lang tid er også dumt - aner jo ikke lenger hvor i verden mannen holder til en gang. (Hvorfor i allverden returnerte jeg ikke det med en gang?) jeg har i hvertfall ikke noe slags forhold tl han eksen som ga meg det smykket, det var jeg som gjorde det slutt og nå som det er såpass lenge siden har liksom smykket mistet all "verdi" sånn som det hadde når jeg var sammen med han... nå er det nærmest likestilt med de jeg har fått av venner eller har kjøpt selv... Så jeg skal nok "orke" å gå med det=) men det er selvfølgelig helt individuelt hva folk føler om slikt=)
Ms.Blaise Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 Synes ikke det er noe galt i å bruke smykker fått av xer, men personlig klarer jeg det ikke selv. Har null følelser for mine xer, men føler at smykker er minner, og selv om man beholder de som nettopp det, så vil jeg ikke ha fortida min hengende rundt halsen på en måte. If it makes any sense. Føles bare helt feil. Så her ligger de i et smykkeskrin.
LukaFrost Skrevet 8. mars 2009 #9 Skrevet 8. mars 2009 Jeg fikk to smykker av en tidligere samboer. Det ene smykket ble gitt ved en bestemt anledning og betydde på en måte noe mer. Det smyket tok det noen år før jeg brukte etter at det var slutt. Det andre har jeg brukt flere ganger. Generelt vil jeg si at det er lov å bruke smykker gitt av gamle kjærester. Sånn følelsesmessig kan det sikkert være greit å la noen smykker ligge et par år eller så.
The Kitten Skrevet 8. mars 2009 #10 Skrevet 8. mars 2009 Jeg synes det er helt greit å bruke smykker fra en eks.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #11 Skrevet 8. mars 2009 Men....orker man å gå med smykker man har fått av eks da? Jeg har et gullsmykke jeg fikk bare en måneds tid før bruddet og jeg må innrømme jeg har latt det ligge veldig langt ned i smykkeskrinet for å si det slik. Orket ikke tanken på å se det en gang. Mulig jeg kan bruke det nå når jeg er over eksen, men på den annen side...hva gjør jeg med det hvis ikke? Kaste det kan jeg ikke godt gjøre (man kaster da ikke gull) og levere det tilbake etter så lang tid er også dumt - aner jo ikke lenger hvor i verden mannen holder til en gang. (Hvorfor i allverden returnerte jeg ikke det med en gang?) Du kan jo få det smeltet om til noe annet, eller selge det framfor å kaste det, hvis du ikke kommer til å bruke det uansett.
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. mars 2009 #12 Skrevet 8. mars 2009 En bursdagsgave er jo en bursdagsgave da, tenker jeg iallefall, selv om det er fra en eks. Så jeg ville nok ha brukt smykket. En promise ring er som andre sier noe annet.
Gjest Purple Haze Skrevet 8. mars 2009 #13 Skrevet 8. mars 2009 De fleste smykkene jeg har, har jeg fått av ekser. Og selvfølgelig bruker jeg dem, ellers ville jeg knapt hatt et smykke å bruke. Ser overhodet ikke noe galt i å bruke smykker man har fått av ekser. Det er nesten mer ille å la de ligge ubrukt i årevis.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #14 Skrevet 8. mars 2009 Jeg ville brukt det. Ikke ringen da, men øredobbene og smykket. Jeg mener en gave er en gave, og skal ikke gis tilbake om et evt. forhold tar slutt.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #15 Skrevet 8. mars 2009 Jeg synes det er helt greit å gjøre det, men jeg ville ikke gjort det selv. Jeg føler meg ferdig med de tingene, så det blir feil for meg å gå rundt med dem på meg. Personlig har jeg solgt dem.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #16 Skrevet 8. mars 2009 Jeg gikk gjennom skapet å badet hjemme hos foreldrene mine hin dagen. der fant jeg et smykke som jeeg helt hadde glemt jeg hadde, med matchende øredobber. Det er et veldig fint sett som passer bra til utringede topper og liknende. Jeg har ikke brukt de på to år nå og grunnen er engentlig ganske enkel. Jeg fikk de til bursdagen av en eks... Så spørsmålet mitt er: ville du gått med et smykke fra en eks? jeg må si at jeg vurderer det, men har ikke fått meg til å bruke det enda, og grunnen er absolutt ikke at jeg fremdeles har følelser for eksen. For jeg er lykkelgi sammen med samboeren min=) Jeg fant også en utrolig finn ring (promise ring) som jeg fikk av en eks for 4 år sidem da jeg bodde i statene. Som jeg prøvde å gi tilbake da det ble slutt, men fikk grei beskjed om at jeg måtte beholde den sånn at jeg hadde et minne om ham.... Ringen kunne jeg aldri ha funnet på å gå med, syns det er noe helt annet siden den "betydde noe spesielt", men hva i alle dager skal jeg gjøre med den nå? skal den ligge i skapet for alltid? Tar gjerne imot gode forslag Skal man kvitte seg med alt man har i et xliv? hv med samboer-ekteskap? skal man da renske hjemmet for ting man har fått,kjøpt sammen. smykker kan man bruke. Går det mange nok år, så husker man kansje ikke hvordan det kom i ens lliv.
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #17 Skrevet 8. mars 2009 Er ikke en promise ring noe en amerikansk far gir sin datter mot at hun ikke har sex før ekteskapet?
rox Skrevet 8. mars 2009 #18 Skrevet 8. mars 2009 Jeg fikk et kostbart gullsmykke av typen, og 2 måneder senere var det slutt. Hva gjør man med sånt? Vurderer å pantsette det elns, hvis det går ann. Hadde ikke følt meg vel om jeg gikk med det..
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2009 #19 Skrevet 8. mars 2009 Er ikke en promise ring noe en amerikansk far gir sin datter mot at hun ikke har sex før ekteskapet? Det trodde jeg også.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #20 Skrevet 1. april 2009 Jeg synes det er helt greit å gjøre det, men jeg ville ikke gjort det selv. Jeg føler meg ferdig med de tingene, så det blir feil for meg å gå rundt med dem på meg. Personlig har jeg solgt dem. Hvorda fikk du solgt smykket?? Jeg har såå store planer om å selge det fordi jeg aldri vil bruke det igjen. Men hvordan?:/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå