Gå til innhold

Brudepiker ?

cappocino

Anbefalte innlegg

Lurer bare på om det er vanlig?

Hvor mange av dere skal ha det?

Ev blomsterpiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er ganske vanlig å ha brudepike®.

Om man ikke har barn selv kan man jo ha ei niese, datra til ei god venninne, eller om man er gudmor til en jente kan jo hun være. Men det er vel ingen som forventer at dere SKAL ha en brudepike.

Vi skal ha ungene våre som brudepike og brudesvenn og de gleder seg stort!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha det, er ikke så fan av det.. Jeg har ingen søte små som passer i familien heller. Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes faktisk de tar fra brudeparet mye oppmerksomhet.. Nå får jeg vel masse pepper her.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skal ha med mine 3 sønner som skal gå foran meg i kirken, har ikke jente i familien ellers ville jeg brukt henne som brudepike. jeg synes det er veldig søtt og koselig, og synes ikke det gjør noe at de tar fra brudeparet litt av oppmerksomheten, kan jo være litt fint å få en liten pause på oppmerksomheten også da.

Gleder meg til å se mine barn i "pingvindrakt" som jeg kaller det for :hoho: flosshatt, hvitt silke sjerf og hvite hansker kommer til å bli så stilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Vi skal ikke ha brudepiker, selv om soesteren min paa 16 er fornaermet og de soete smaa kusinene kanskje foeler seg forbigaatt. Det er liksom ikke helt oss...

(Soesteren min skal lese noe under vielsen, da, saa hun er ikke helt forbigaatt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn selv-så er det vanligt at de er brudepike/svenn,men å låne tantonger ol.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tror hvor naturlig det er å "låne" nieser kommer an på hvor mye kontakt man har med dem. Selv ble jeg "lånt bort" som liten, og syntes det var helt topp.

Vi har tenkt å spørre min forlovedes halvsøster om hun vil være brudepike.

--

Marte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brudepiker - tre stk, og en brudesvenn. Dette er nieser og nevøen vår. Det blir kjempe stas, tror jeg som brud får nok oppmerksomhet som det er, og ungene gleder seg stort (brudesvennen også, spesielt etter at han ble forklart at brudesvenn ikke måtte ha kjole... :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Vi har tre barn selv, to gutter og en jente, disse skal være brudepike og brudesvenner. Kunne ikke tenkt meg å ikke ha dem der på vår store dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :)

Hvilken rekkefølge skal brudepikene/vennene gå? er det noe regler på det?

og hva skal brudepikene ha? blomsterbukett?kurv med blomsterblader?og brudesvenn?

Har 2 nieser og 3 nevøer som kan være akutelle, men det blir kanskje litt vanskelig mhp fordeling...

tja.. jeg får snakke med min bedre halvdel om det :)

takk for svarene :)

tips mottas med stooor takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha to av mine tantebarn. At de tar litt av oppmerksomheten er helt greit for meg. Er ikke den typen som liker å stå til pynt.

Barna skal ha en brudepikebukett(mini av min), Jeg skal ikke ha kurv da jeg ikke liker det. Brudesvenn skal ha mini knapphullsblomst.

Hvis de tør skal de gå foran inn, og bak oss ut. Eller de skal gå bak begge veier. Tror de blir så søte.....

Har forresten sett at noen har hatt opptil 5 brudepiker/-svenner så du slipper kanskje å velge cappo, hvis du ikke synes det blir for mange da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste datter på 7 1/2 år skal være brudepike. Hun gleder seg til oppgaven og synes at det er stas! Men om jeg ikke hadde hatt barn selv, vet jeg ikke om vi hadde brukt noen andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La guapa

:D

Nei, skal ikke det.

Ønsker å sole oss i glansen selv denne dagen.

Hørte nettopp om ei som var litt "uheldig" med en brudepike som storskreik opp(les :vrælte) opp hele kirkegulvet og forlangte å få sitte i fanget til bruden under hele vielsen.

Hun måtte også få være med brudeparet i bilen etterpå fordi hun skreik sånn.

Litt anderledes enn det de hadde tenkt seg.....

Så nei....vi kommer til å klare oss uten denne dagen.

Har små hjelpere til å dele ut risposer etc. etterpå i steden.

16. August -03..........JIPPI....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha våre to nieser på tre år til brudepiker, og ei venninne av meg skal være "leiepike" for dem...

Men, om de vil på den store dagen gjenstår å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei kusine som veldig gjerne skulle vært brudepike. I tillegg har vi 2 nevøer som var aktuelle som brudesvenner.

Vi droppet dette, da vi fant ut at dette kun var ekstra utgifter for oss og at vi ikke synes det var nødvendig. Anderledes hadde det selvsagt vært om vi hadde hatt egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes faktisk de tar fra brudeparet mye oppmerksomhet..

Synes det høres deilig ut !

Vi skal ha våre egne to, en brudesvenn på seks og en brudepike på ti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...