Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Hvordan er det mulig å ha en pulevenn uten at det er noe mer interesse som ligger til grunn?! Det å ha såpass intim kontakt med noen over lengre tid gjør jo at man er nødt til å han dypere interesse for vedkommende?!?!?!
Silli Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Hvordan er det mulig å ha en pulevenn uten at det er noe mer interesse som ligger til grunn?! Det å ha såpass intim kontakt med noen over lengre tid gjør jo at man er nødt til å han dypere interesse for vedkommende?!?!?! Jeg syns det er kvalmt med pulevenn/ one night stands. skjønner ikke hvordan noen bare kan gå med noen hjem for så å ligge med dem.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Sex + vennskap = pulevenn Sex + vennskap + ser for seg en fremtid sammen = forhold Slik er det delt inn i mitt hode. Sex uten å ha en eller annen form for kjærlighet til mennesket er derimot ikke aktuelt. For meg.
Sukkerbunn Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Jeg skjønner ikke de som klarer det selv, jeg hadde ikke taklet et slikt forhold. For meg henger sex og forelskelse/kjærlighet sammen. Enten eller for min del
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #5 Skrevet 7. mars 2009 Jeg hadde en pulevenn over flere år, og det fungerte utmerket. Ingen av oss var på utkikk etter et kjærlighetsforhold, og det var vi enige om på forhånd. (vi kjente hverandre ganske godt før vi ble pulevenner) Dette er en person som jeg liker, og liker å omgås, er glad i, og har all mulig respekt for. Men som jeg ikke hadde noe ønske om å dele livet mitt med. Vi var flinke til å snakke sammen underveis, om våre følelser og forhåpninger. For meg var dette en måte å få utløp for behovet for sex og annen kroppskontakt. Dermed "slapp" jeg ONS. For meg bare dette mye bedre, både fysisk og psykisk. Dagen etter at jeg traff mannen som nå er min samboer, avsluttet jeg det hele. Enkelt og greit, og ingen sure miner
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #6 Skrevet 7. mars 2009 Det går an å ha en sterk seksuell kjemi eller begjær for en person uten at man er forelsket i dem. Det går an å ha det morsomt med en person, være trygg med dem, le og spøke og dele interesser med dem, ha sex med dem og til og med være glad i dem, uten at man elsker dem på den måten man elsker en kjæreste. Sånn er det iallefall for meg. Jeg skiller mellom sex og romantisk kjærlighet. Om en person ikke er helt riktig for meg som kjæreste, men kanskje riktig som (pule)venn så vil ikke det at vi har sex sammen endre på det. Jeg kan fint være intim med en mann uten å la meg "lure" av det. Greit at alle ikke er skrudd sammen likt, og at noen ikke helt forstår hvordan man kan ha pulevenner. Men synes det er synd at noen tydeligvis også mangler respekt for de som kan ha det.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 7. mars 2009 #7 Skrevet 7. mars 2009 Jeg hadde en pulevenn over flere år, og det fungerte utmerket. Ingen av oss var på utkikk etter et kjærlighetsforhold, og det var vi enige om på forhånd. (vi kjente hverandre ganske godt før vi ble pulevenner) Dette er en person som jeg liker, og liker å omgås, er glad i, og har all mulig respekt for. Men som jeg ikke hadde noe ønske om å dele livet mitt med. Vi var flinke til å snakke sammen underveis, om våre følelser og forhåpninger. For meg var dette en måte å få utløp for behovet for sex og annen kroppskontakt. Dermed "slapp" jeg ONS. For meg bare dette mye bedre, både fysisk og psykisk. Dagen etter at jeg traff mannen som nå er min samboer, avsluttet jeg det hele. Enkelt og greit, og ingen sure miner Flott at det kan funke da:) Men når det er en person du liker og omgås, er glad i, har respekt for og itillegg tydeligvis tenner på; dette er jo med andre ord en kjæreste? Jeg ser ikke helt forskjellen.. Når man er så intime både på det seksuelle og det følelsesmessige plan så er det jo ikke bare PULEVENN. Ergo, man kan ikke ha et pulevenn forhold uten at det er interesse der på et annet plan.
Gjest virvelvind Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 Flott at det kan funke da:) Men når det er en person du liker og omgås, er glad i, har respekt for og itillegg tydeligvis tenner på; dette er jo med andre ord en kjæreste? Jeg ser ikke helt forskjellen.. Når man er så intime både på det seksuelle og det følelsesmessige plan så er det jo ikke bare PULEVENN. Ergo, man kan ikke ha et pulevenn forhold uten at det er interesse der på et annet plan. Forskjellen er at man ikke er forelsket.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #9 Skrevet 7. mars 2009 Flott at det kan funke da:) Men når det er en person du liker og omgås, er glad i, har respekt for og itillegg tydeligvis tenner på; dette er jo med andre ord en kjæreste? Jeg ser ikke helt forskjellen.. Når man er så intime både på det seksuelle og det følelsesmessige plan så er det jo ikke bare PULEVENN. Ergo, man kan ikke ha et pulevenn forhold uten at det er interesse der på et annet plan. Nei, det var absolutt ingen kjæreste! Ingen andre enn vi to visste om forholdet, og vi gikk ikke ut sammen. Vi møttes alene ca hver andre uke, og ellers kun kun med mange andre tilstede. (vi jobbet sammen) Jeg liker ikke begrepet pulevenn, det høres så harry ut. For meg var han en elsker :gjeiper: Men jeg er delvis enig i det siste du sier. Det var en interesse der på et annet plan. Jeg var interessert i ham som person, men ikke som kjæreste. Jeg kunne aldri i verden hatt et fysisk forhold til en prson jeg ikke liker eller kjenner.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #10 Skrevet 7. mars 2009 Forskjellen er at man ikke er forelsket. Nemlig. For meg så ligger en pulevenn nærmere et vanlig vennskap enn et kjæresteforhold om man skal sammenligne relasjoner. Det er en venn man puler, rett og slett! Noen ganger er det kun sex og fysisk tiltrekning, men i mine tilfeller har det vært gode venner og vi har gjort alt det gode venner gjør sammen - i tillegg til å ha sex. De blir ikke automatisk kjærester da. En kjæreste er ikke bare vennskap pluss sex i samme pakke, det er noe utrolig mye mer enn det. For meg i hvert fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå