Gå til innhold

Brie - hvordan spise den?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det som er godt er om du tar butterdeig som du kjevler tynt, tar et lite stykke brie og legger inni. Lager små boller. Setter det i ovnen og steker. Serveres med varme kokte bær. Mam mam... Det er godt etter en deilig middag...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Ja, jag äter det vita på brieosten, men vill man kan man ju naturligtvis ta bort det.

Här kommer ett tips på en otroligt god efterrätt med brie:

Skär brieosten i bitar (har du en hel i tårtbitar, man vill ha mycket brie i denna efterrätt). Värm den i ugn på 100 grader tills den blir varm och "dallrig". Den ska vara på väg att flyta ut, men ändå inte göra det.

Servera den värmda brien till vaniljglass och varm hjortronsylt! Det är otroligt gott!

Ett annat förslag på vad man kan göra med brie är att lägga ner en bit brie i varm tomatsoppa. Det är jättegott att äta en bit brie till tomatsoppa, speciellt som den blir varm av soppan. *mmmm*

Ska själv testa Pus förslag, eftersom jag gillar brie... Brieost passar till maten, i efterrätter, på ostbricka med kex och på ciabattabröd!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg spiser brie på brød. Og på kjeks. Det er utrolig digg som pålegg, særlig på ferskt brød.

Min beste brie-opplevelse var brie og stekt bacon i en nystekt, lunken chiabatta + litt salat. Både baconet og det varme brødet fikk brien nesten til å smelte, og bacon og brie viste seg å være en himmelsk kombinasjon!

Det funker på lett rista brød også, hvis du ikke har chiabatta eller annet fancy bakverk for hånden.

Og sånn brie-i-butterdeig er også utrolig digg! Har aldri prøvd å lage det selv,har bare fått det servert. Men kanskje jeg skal plukke opp en porsjon butterdeig neste gang jeg er i en butikk.

Catzy12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...