Gå til innhold

14 ÅR OG ABORT

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og jeg regner med dere har tatt kontakt med foreldrene hennes også?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fortvilet mamma
Skrevet
Og jeg regner med dere har tatt kontakt med foreldrene hennes også?

Hva vi har gjort og hva vi ikke har gjort ønsker jeg ikke lengre kommentere på dette forumet bortsett fra at jeg er enig at jente trenger hjelp samt oppfølging av sine foreldre....

Synes det er skremmende at så unge jenter har flere sexpartnere. På vår skole er det trend at jenter i 13-14 års alderen har sex med gutter som går i 10.ende eller på yrkesskolen...

Gjest Fortvilet mamma
Skrevet
Jenta trenger hjelp. Hvis hun er 14 år og gravid trenger hun hjelp. Hvis hun er 14 år og lyver på seg en graviditet trenger hun hjelp. Vær voksen og ring foreldrene hennes med en eneste gang!

Dessuten bør du tydeligvis ta en prat med sønnen din om prevensjon.

....noe han forøvrig gjorde..... MEN ingenting er sikkert og vi kunne heller ikke være helt sikker på hvem som EGENTLIG snakket sant her før vi var 100% sikker

Gjest Gjest
Skrevet
Har det falt det inn at jeg ikke ønsker at alt som skjer i hjemmet skal "brettes ut" i et forum.

Vi har hatt åpen og full dialog mht både sex og prevensjon hjemme.

Mht denne saken ønsket vi å undersøke fakta før vi tok et skritt videre og vi har snakket med vår sønn og denne jenta + helsesøster og vi hadde ingen måte en god nattesøvn eller ro før dette ble ordnet opp i. Vi gav også beskjed om, at hvis hun ikke var ærlig, tok vi kontakt med foreldrene.

Nå viser det seg at denne jente har hevnet seg på vår sønn med å spre løgn og falske rykter og at hun aldri var gravid, noe vi også trodde i utgangspunktet.

Er det noe mer du lurer på før du kommer med flere anklager om at jeg er struts og uansvarlig mor, foreslår jeg at du spør før du dømmer!

Jeg er ikke den enste som har reagert på det du har skrevet. Det du skriver vitner om at du oppfører deg som en struts.

Nå har du fått fakta på bordet,hu er ikke gravid....

Du syns ikke det er på sin plass å informere foreldrene om dette. En jente på 14 år,som bruker hevn,løgn og påstått graviditet.....ringer det ike en bjelle hos deg?

Hun har tydelig problemer, som mor ville jeg blitt glad om noen tok en prat med meg.

Det får ikke noe følger for henne, og ikke får hun hjelp om dette holdes skjult.

Hva gjør hun neste gang hun skal hevne seg?

Og du behøver ikke bjeffe til folk, om du får svar du ikke liker.

Når du legger frm ting på et forum og spør andre, så kan du ikke regne med at alle skal stryke deg med hårene.

Uansvarlig? Ja, jeg skrev det. med tanke på en unge på 14 år oppfører seg slik,så er det alvorlig. At du ikke tok kontakt med foreldrene ,så mente jeg det du skrev. Du ville ha fakta på bordet før dere gjorde noe,men nå har du fått fakta på bordet,og fakta er alvorlig, selv uten graviditet.

At du tar med deg henne og sønn til helsesøster, stiller jeg spørsmplstegn ved.

Hadde jeg fått vite fakta i ettertid som mor, og at du hadde tatt med min datter på helsestasjon, så hadde jeg sett på det som et overgrep overfor meg.

Gjest Fortvilet mamma
Skrevet
Jeg er ikke den enste som har reagert på det du har skrevet. Det du skriver vitner om at du oppfører deg som en struts.

Nå har du fått fakta på bordet,hu er ikke gravid....

Du syns ikke det er på sin plass å informere foreldrene om dette. En jente på 14 år,som bruker hevn,løgn og påstått graviditet.....ringer det ike en bjelle hos deg?

Hun har tydelig problemer, som mor ville jeg blitt glad om noen tok en prat med meg.

Det får ikke noe følger for henne, og ikke får hun hjelp om dette holdes skjult.

Hva gjør hun neste gang hun skal hevne seg?

Og du behøver ikke bjeffe til folk, om du får svar du ikke liker.

Når du legger frm ting på et forum og spør andre, så kan du ikke regne med at alle skal stryke deg med hårene.

Uansvarlig? Ja, jeg skrev det. med tanke på en unge på 14 år oppfører seg slik,så er det alvorlig. At du ikke tok kontakt med foreldrene ,så mente jeg det du skrev. Du ville ha fakta på bordet før dere gjorde noe,men nå har du fått fakta på bordet,og fakta er alvorlig, selv uten graviditet.

At du tar med deg henne og sønn til helsesøster, stiller jeg spørsmplstegn ved.

Hadde jeg fått vite fakta i ettertid som mor, og at du hadde tatt med min datter på helsestasjon, så hadde jeg sett på det som et overgrep overfor meg.

Som jeg sa, jeg vil ikke lengre kommentere her hva vi har gjort og det står ingenting om at vi IKKE hadde kontaktet foreldrene, gjorde det vel???

I tillegg var samtalen med helsesøster UTEN jenta og vår sønn tilstede.

Så hvem som bjeffer mest her er vel kanskje du, fordi du TROR du vet alle fakta i denne saken?!

Må være godt å være feilfri og vite alle svar på alle problemer...

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet (endret)

Som mamma har du først og fremst en forpliktelse ovenfor egne barn. Dersom du sier ifra til de andre foreldrene, og det kan resultere i at sønnen din blir tiltalt, eller at sønnen din blir påtvunget en unge, da har du sviktet som mamma. Jeg syns ikke TS har sagt noe galt, og hvordan det går med denne lille jenta, det er da faen meg ikke hennes ansvar.

Endret av jolie
Skrevet

Tråden er ryddet.

-jolie (mod)

Skrevet
Som jeg sa, jeg vil ikke lengre kommentere her hva vi har gjort og det står ingenting om at vi IKKE hadde kontaktet foreldrene, gjorde det vel???

I tillegg var samtalen med helsesøster UTEN jenta og vår sønn tilstede.

Så hvem som bjeffer mest her er vel kanskje du, fordi du TROR du vet alle fakta i denne saken?!

Må være godt å være feilfri og vite alle svar på alle problemer...

Men når du ikke legger alle fakta (vesentlige) på bordet, så kan du ikke regne med at folk skal forstå hele saken. På et forum skriver man utifra det man blir opplyst om av trådstarter, så at folk evt. trekker feile konklusjoner kan du bare takke deg selv for.

Ellers så ville jeg som mor (er ikke mor enda da) ha vist om det hvis min datter gjorde på dette viset, for det er en alvorlig ting å true med. Hva skal hun true med neste gang? At hun ble voldtatt? Eller noe enda verre? Det er viktig å lære ungdommen om hva man gjør, og hva man rett og slett ikke gjør.

Skrevet

Jeg syns jo det er mer enn betenkelig hvis helsesøster utleverte denne jenta til dere, uten at hun eller hennes foresatte var til stede. Det er da vittelig et stygt brudd på taushetspliken!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg syns jo det er mer enn betenkelig hvis helsesøster utleverte denne jenta til dere, uten at hun eller hennes foresatte var til stede. Det er da vittelig et stygt brudd på taushetspliken!

Ts skrev da overhodet ikke noe om det! Hun sa bare at de hadde snakket med en helsesøster og det kunne like godt vært mht deres sønn.

Skjønner godt at hun synes det er slitsomt med folk som dikter opp noe de tror er fakta i saken og samtidig ikke aksepterer at hun kanskje ikke ønsker flere svar - noen fra bedrevitere som f.eks deg

Skrevet
Ts skrev da overhodet ikke noe om det! Hun sa bare at de hadde snakket med en helsesøster og det kunne like godt vært mht deres sønn.

Skjønner godt at hun synes det er slitsomt med folk som dikter opp noe de tror er fakta i saken og samtidig ikke aksepterer at hun kanskje ikke ønsker flere svar - noen fra bedrevitere som f.eks deg

Nå er det en gang ikke slik at man bare kan bestemme seg for å ikke ønske flere svar i en internettdebatt. Man kan la være å lese svarene og man kan la være å svare selv, men det er alt.

Om surmagede gjester som deg mener noe annet, så er det dumt for deg - men du kan jo bare la være å lese du også. Så enkelt er det!

Skrevet

Tråden er ryddet.

-jolie (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...