Gå til innhold

forbrenning

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_camilla_*
Skrevet

Jeg skal begynne å spise mye mer og normalt på fredag, har hatt anorexia i mange år men vil nå bli frisk men er redd for en del som jeg lurte på om noen kunne svare på.

hvor lang tid tar det før jeg har normal forbrenning igjen?

mange sier mange ÅR!

kommer jeg til å gå veldig mye og raskt opp?

mange sier at når man plutselig begynner å spise mer, legger man på seg enormt mye og raskt.

håper ikke at dette stemmer, så spør dere

Videoannonse
Annonse
Gjest CookieMonster
Skrevet
Jeg skal begynne å spise mye mer og normalt på fredag, har hatt anorexia i mange år men vil nå bli frisk men er redd for en del som jeg lurte på om noen kunne svare på.

mange sier mange ÅR!

mange sier at når man plutselig begynner å spise mer, legger man på seg enormt mye og raskt.

Vil først si at det er kjempebra du har bestemt deg for å gjøre dette :klemmer: Jeg er ingen ekspert på dette og det er nok mange andre her inne som kan mye mer, men jeg vil tro at det beste er å øke matmengden litt etter litt. Ikke begynne å fråtse nå, men øke det uke for uke eller måned for måned slik at kroppen kan begynne å innstillle seg. Kanskje du skal ta kontakt med en ernæringsfysiolog som har peiling på dette?

Gjest Gjest
Skrevet

mange sier mange ÅR!

bare så det er sagt så er det vanskelig og bli frisk fra anoreksi på egenhånd. derfor ville jeg spurt om hjelp. jeg har hatt det sånn jeg også, og var fast bestemt med å begynne å spise mer og normalt igjen, men det gikk ikke. kan hende du har mer kontroll enn det jeg hadde men jeg ville råde deg til det :)

jeg har svart deg før.. forbrenningen kommer igang i løpet av noen uker antageligvis, og du legger ikke på deg masse på en gang. HVIS du går opp går det gradvis. det er viktig og huske at hvis du er veldig undervektig så er det organer og muskler du legger på deg, IKKE fett. det kommer først leenge etterpå. kan jeg spørre om hvor mye du veier og sånt? :)

Skrevet
bare så det er sagt så er det vanskelig og bli frisk fra anoreksi på egenhånd. derfor ville jeg spurt om hjelp. jeg har hatt det sånn jeg også, og var fast bestemt med å begynne å spise mer og normalt igjen, men det gikk ikke. kan hende du har mer kontroll enn det jeg hadde men jeg ville råde deg til det :)

jeg har svart deg før.. forbrenningen kommer igang i løpet av noen uker antageligvis, og du legger ikke på deg masse på en gang. HVIS du går opp går det gradvis. det er viktig og huske at hvis du er veldig undervektig så er det organer og muskler du legger på deg, IKKE fett. det kommer først leenge etterpå. kan jeg spørre om hvor mye du veier og sånt? :)

Meget fornuftig innlegg! Få hjelp nå som motivasjonen er på TOPP! Du klarer det nok fint på egenhånd, men tror det er mye større sjans for å vellykkes om du får psofesjonell hjelp samtidig. Er kanskje ikke mye som skal til, men all hjelp er god hjelp. Kjempebra at du tar intiativ og vil ut av dette! Stå på, det kommer motbakker, men når du har nådd toppen vil du så at det var vel verdt det! Masse lykke til og :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...