sommerbrud09 Skrevet 7. mars 2009 #1 Skrevet 7. mars 2009 Som det står i innledningen... hvor mye skal dere pynte i kirka?
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2009 #2 Skrevet 7. mars 2009 Som det står i innledningen... hvor mye skal dere pynte i kirka? Vi tenkte ikke å pynte noe vi. Men hvis kirken ikke stiller med et par stearinlys på alteret, så tar vi vel med det.. Er det vanlig å pynte så mye da? Har bare vært i et kirkebryllup jeg, og det var ikke pyntet noe ekstra i kirka der.
sommerbrud09 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2009 Jeg aner ikke hvor mye som er vanlig å pynte... har bare vært i et bryllup og det er noen år siden så husker ikke hvor mye som var pyntet... i tillegg er vi 3 stykker som gifter oss rett etter hver andre så er nok litt begrenset hvor mte en kan pynte... men jeg er veldig åpen for gode ideer og innspill!!
Gjest Kathy77 Skrevet 7. mars 2009 #4 Skrevet 7. mars 2009 Det er helt vanlig med noe blomster fremme på alteret. Mange har også blomster på benkeradene, mot midtgangen. Men, som sagt, det vanligste er å spandere på seg et par buketter lengst fremme. De kan man jo etterpå ta med videre til fest stedet!
jane_austen Skrevet 8. mars 2009 #5 Skrevet 8. mars 2009 Har jobbet som guide i en kirke. Der sørget kirketjeneren for friske blomster på alteret, og selvfølgelig stearinlys. Men hvis man vil ha spesielle blomster må man jo ordne dette selv, i likhet med ekstra blomsterpynt. Vet noen fester små buketter på de fremste benkeradene o.l. Er man flere som gifter seg rett etter hverandre er det jo bare å gå sammen og ha felles pynt som brukes under alle vielsene. Så blir det billigere også!
bunadbrud Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Vi skal ha to store gulvvaser med greiner med gåsunger i stående på høyde med døpefonten. Ellers ingenting. Og disse skal min mormor få i oppgave å ta med seg videre til festlokalet. Enkelt og greit.
twinklestar Skrevet 8. mars 2009 #7 Skrevet 8. mars 2009 Kirken vo skal være i har noen pidestaller (i forskjellig høyde). Jeg tenkte å bare kjøpe inn noen store, hvite hortensia og sette i en fin krukke og ha på pidestallene... Fine blomster som kan tas med hjem etterpå. Ellers blir det hvite lys. Vurdere kanskje å ha en liten hvit rose i hvert vindu. Men iallfall ikke noen kostbare oppsatser eller noe annet som tar mye tid.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Vi giftet oss i en flott kirke og behøvde ikke pynte med noe ekstra. Det hang noen blomster der fra før, men i kirken synes jeg det er viktigere med (stearin)lys enn med blomster, og det var det heldigvis ingen mangel på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå