Gå til innhold

Pynting av kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som det står i innledningen... hvor mye skal dere pynte i kirka?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Som det står i innledningen... hvor mye skal dere pynte i kirka?

Vi tenkte ikke å pynte noe vi. Men hvis kirken ikke stiller med et par stearinlys på alteret, så tar vi vel med det..:) Er det vanlig å pynte så mye da? Har bare vært i et kirkebryllup jeg, og det var ikke pyntet noe ekstra i kirka der.

Skrevet

Jeg aner ikke hvor mye som er vanlig å pynte... har bare vært i et bryllup og det er noen år siden så husker ikke hvor mye som var pyntet... i tillegg er vi 3 stykker som gifter oss rett etter hver andre så er nok litt begrenset hvor mte en kan pynte...

men jeg er veldig åpen for gode ideer og innspill!! :)

Gjest Kathy77
Skrevet

Det er helt vanlig med noe blomster fremme på alteret. Mange har også blomster på benkeradene, mot midtgangen.

Men, som sagt, det vanligste er å spandere på seg et par buketter lengst fremme.

De kan man jo etterpå ta med videre til fest stedet!

Skrevet

Har jobbet som guide i en kirke. Der sørget kirketjeneren for friske blomster på alteret, og selvfølgelig stearinlys. Men hvis man vil ha spesielle blomster må man jo ordne dette selv, i likhet med ekstra blomsterpynt. Vet noen fester små buketter på de fremste benkeradene o.l.

Er man flere som gifter seg rett etter hverandre er det jo bare å gå sammen og ha felles pynt som brukes under alle vielsene. Så blir det billigere også! :)

Skrevet

Vi skal ha to store gulvvaser med greiner med gåsunger i stående på høyde med døpefonten. Ellers ingenting. Og disse skal min mormor få i oppgave å ta med seg videre til festlokalet. Enkelt og greit.

Skrevet

Kirken vo skal være i har noen pidestaller (i forskjellig høyde). Jeg tenkte å bare kjøpe inn noen store, hvite hortensia og sette i en fin krukke og ha på pidestallene... Fine blomster som kan tas med hjem etterpå.

Ellers blir det hvite lys. Vurdere kanskje å ha en liten hvit rose i hvert vindu.

Men iallfall ikke noen kostbare oppsatser eller noe annet som tar mye tid.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi giftet oss i en flott kirke og behøvde ikke pynte med noe ekstra. Det hang noen blomster der fra før, men i kirken synes jeg det er viktigere med (stearin)lys enn med blomster, og det var det heldigvis ingen mangel på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...